دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: گرچه در اجرای برجام آمریکا و غرب بدعهدیهایی داشته اند اما نباید فراموش کرد که برجام تصمیم نظام و حاکمیت بوده است و نه تصمیم رئیس جمهوری.
کد خبر: ۲۷۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶ 11 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، جواد آرین منش، اظهار کرد: برخی برخوردهای این روزها نسبت به مسئولان و رئیس جمهوری برای جامعه اسلامی ایرانی ما با فرهنگ و تمدن غنی آن نامناسب است.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری طبق اصل 113 قانون اساسی پس از مقام معظم رهبری عالیترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که بطور مستقیم به رهبر انقلاب مربوط می شود بر عهده دارد.

این فعال سیاسی گفت: از سویی رئیس جمهوری شخصیتی است که با آرا مستقیم مردم از میان رجال مذهبی و سیاسی برگزیده شده و شورای نگهبان برابر اصل 115 قانون اساسی تایید نموده که وی فردی مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت، تقوا، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور است.
وی افزود: بر این اساس توهین به رئیس جمهوری اهانت به مردمی که وی را برگزیده اند و در واقع توهین به آرا مردم است و برابر قانون جرم سیاسی که اخیرا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید توهین یا افترا به روسای سه قوه از مصادیق جرم سیاسی تلقی می شود.
آرین منش ادامه داد: گرچه در اجرای برجام آمریکا و غرب بدعهدیهایی داشته اند اما نباید فراموش کرد که برجام تصمیم نظام و حاکمیت بوده است و نه تصمیم رئیس جمهوری.
وی گفت:همچنین نباید برخی دستاوردهای اجرای برجام همانند آزاد شدن بخشی از داراییهای ایران، لغو تحریمها، بالا رفتن تولید و صادرات نفت و گاز، توسعه سرمایه گذاریهای خارجی، رشد صادرات غیرنفتی، توقف روند تشدید تحریمها و ایجاد امید در جامعه را نادیده گرفت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی افزود: اگر برجام اتفاق نمی افتاد امروز دستاوردهای ما در عرصه اقتصادی چه بود؟

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن ازساوجبلاغ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
جناب آقای آرین منش
سلام علیکم
اینجانب نه جزو رجال سیاسی ونه شخصیتی مذهبی ، بلکه یک ایرانی وطن پرست و اصولا انسانی صلح جو وشوخ طبع هستم.مرقومه ی حضرتعالی رامطالعه نمودم وشرح ذیل راتقدیم محضرتان مینمایم:
اگرچه برجام یک موهبت موقت قلمدادمیشود که هجمه ی جهانی بسرکردگی امپریالیسم جانی را درخصوص ملت ایران کمرنگ نموده است اما زیرساختهای جهانی درمباحث استراتژیک همانند اقتصاد وفرهنگ که همگی تبلور نفوذ واراده ی سیاستگذاریهای جهان شمول ومستکبرانه ی آمریکاست،باعث شده است تا عملا برجام ومعاهدات بین المللی که درآن ایالات متحده موافق صددرصدی آن نیست،نتواند راه بجایی ببیرد.
مقام معظم رهبری موکدا مردم ومسئولین را توصیه به بصیرت افزایی مینمایند.چرا؟؟
درواقع معظم له آنسوی پرده رامیبینند وبادرایت بیشتری اتفاقات ومسائل جاری بین المللی را رصدمیکنند واما ما واغلب مردم درسطوح مختلف معمولا بدلایل مختلف منطقی وغیرمنطقی سعی برسطحی نگری داشته ایم.بقول قدیمیها که میگن نقد رو بچسب.نسیه را ول کن.....
اما بدعهدیهای آمریکا برای این ملت مقوله ی تازه ای نیست.آمریکائیها درطول بیش ازیک قرن گذشته منویات استکباری خودرادرخصوص این مردم باعملکردهای دوگانه وتفسیربه رای های خود،بارها وبارها اثبات کرده اند.متاسفانه رجال سیاسی کشورعلیرغم مشاهده ی عهدشکنی ها وناجوانمردیهای آمریکائیها درطول چنددهه گذشته بازهم آزموده را آزمایش میکنند.
- تحریمها برروی کاغذ برداشته شده است.
-سرمایه گذاری خارجی بدلیل ترس ازاقدامات ثانویه وزارت خزانه داری ایالات متحده، عملا انجام نمیشود
- تهدیدها وتحریمهای جدید ومغرضانه وضع شده است
- دارائیهای بحق این مردم با کینه توزیها وبهانه های واهی ضبط میشود.بقول معروق (گنه کرد دربلخ مسگری، زدند درشوش گردن آهنگری) شده است.درفلان نقطه ی جهان یک گروه مزدور که اگرموشکافی شود خواهید دید که مزدوران خود ایالات متحده هستند، فلان منطقه را منفجرمیکنند وبااسنادساختگی ایران رامتهم ودریک دادگاه فرمایشی رای به نفع بازماندگان حادثه تروریستی که متولی آن خودشان بوده اند صادر وازمنافع این ملت برداشت وهزینه میکنند.نظام بین الملل رابه سخره گرفته اند وباهرکشوری هرچه میخواهند میکنند وآنوقت منو شما اینجا نشسته ایم ومباحثه میکنیم که فلان وفلان.......
چیزی که مسلم است اینست که آمریکای جهانخوار دشمن درجه یک این ملت واین نظام است وذره ای درنگاهش تغییری ایجادنشده است.بنابراین نگاه مثبت بما ندارد ومانیز نبایدباآرایشهای ظاهرفریبانه ی این دشمن قسم خورده، فریب بخوریم.بنابراین با ایراد سخنانی که خود میدانیم ازاساس واهی وغیرحقیقی است عملا آب به آسیاب دشمن نریزیم.والسلام.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
سلام . وقت بخیر
حقیقت این است که برجام اصولا هدفی داشت مبنی بر پایان مسئله هسته ای و لزوما این داستان نمی توانست بهره اقتصادی به همراه داشته باشد در کوتاه مدت .
قرار بود مسئله هسته ای از حالت بحران خارج شود و تمام .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار