دبیر مجمع جهانی اهل بیت:
دبیر مجمع جهانی اهل بیت گفت: گروه های تروریستی مختلفی از جمله القاعده، طالبان و داعش توسط دشمن به وجود آمده است تا اسلام را به وسیله خشونت که بدترین شکل است به مردم جهان معرفی کند.
کد خبر: ۲۷۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 11 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، آیت الله محمد حسن اختری در مراسم بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره فرهنگی امام رضا (ع) که صبح امروز در سالن اجتماعات هتل خورشید مشهد برگزار شد، عشق و علاقه مردم دنیا برای دستیابی به معارف حقیقی اسلام ناب و اهل بیت را رو به افزایش ارزیابی و اظهار کرد: دشمنان اسلام امروز دست به دست یکدیگر داده اند تا صدای اسلام خواهی را خاموش و جلوی پیشرفت اسلام ناب را بگیرند.

وی به محوریت خردورزی و عقلانیت در سیره حضرت رضا (ع) اشاره کرد و افزود: اسلام بر پایه عقلانیت استوار گشته و از طریق منطق و عقلانیت با بشریت سخن گفته است.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: در قرآن خداوند در آیات مختلف انسان را به تفکر و عقلانیت دعوت کرده و این امر در سنت پیامبر و اهل بیت به چشم میخورد که نمونه بارز آن مناظره های امام رضا (ع) است.

آیت الله اختری با بیان این مطلب که دشمن در زمینه های سیاسی، فرهنگی، تسهیلاتی و... علیه اسلام فعالیت می کند، بیان کرد: گروه های تروریستی مختلفی از جمله القاعده، طالبان و داعش توسط دشمن به وجود آمده است تا اسلام را به وسیله خشونت که بدترین شکل است به مردم جهان معرفی کند درصورتی که خشونت نه در رفتار پیامبر و نه حتی خلفای بعد از پیامبر وجود نداشته است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کارهای انجام شده درخصوص معرفی اسلام به جهانیان کم است، گفت: امروزه زبان فیلم طرفدار زیادی دارد و امیدوارم برای جشنواره بعدی اعلام شود مناظره ها و گفتگوهای امام رضا (ع) فیلم یا انیمیشن ساخته شود.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت در پایان با اظهار تأسف از اینکه تا کنون قرآن به همه زبان های حساس دنیا ترجمه نشده است، خاطرنشان کرد: برای معرفی اسلام اصیل باید از همه ظرفیت های فضای مجازی و به خصوص فیلم بیشترین استفاده را بکنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار