بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«تحلیل سردار نقدی از کودتا در ترکیه»،«پیغام اعتدالیون به تندرو ها?»،«آغاز مباحث انتخاباتی در جامعه روحانیت»،«علت بازگشت مدیران قبلی صدا و سیما»،«حمله به برگزاری یک کنفرانس در تهران»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۷۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 15 August 2016
 تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

منجنیق‌های ایرانی در دهوک عراق پیدا شدند

الجزیره گزارش داد، منجنیق‌های ارتش ایران در نبرد با اسکندر مقدونی در جنگ گوگمل توسط باستان شناسان در دهوک عراق پیدا شده است. نبرد گوگمل در یکم اکتبر سال ۳۳۱ (پیش از میلاد) بین امپراتوری هخامنشی به فرماندهی داریوش سوم و مقدونیه به فرماندهی اسکندر مقدونی، در طول جنگ‌های اسکندر که در سال‌های ۳۲۳ تا ۳۳۵ پیش از میلاد مسیح در اوج خود قرار داشت رخ داد. در سال ۳۳۱ پیش از میلاد قوای هخامنشیان به وسیله اسکندر مقدونی در جنگ گوگمل در شرق موصل امروزی شکست سنگینی متحمل می‌شوند و اسکندر ایران را به اشغال خود درآورد. کانال تلگرامی ایران تایمز این خبر را منتشر کرد.


پیغام اعتدالیون به تندرو ها?

محسن كوهكن، نماینده اصولگرای مجلس در مورد خطر تندروهاي اصولگرا برای سهم خواهي دوباره در انتخابات پیش رو، نيز گفت: ما در انتخابات رياست جمهوري سهم خواهي نداريم، در انتخابات مجلس شايد چنين سهم خواهي مطرح باشد اما در انتخابات رياست جمهوري چنين بحثي را نمي‌پذيريم چراكه در انتخابات رياست جمهوري يك نَفَر مطرح است و نمي شود اين يك نفر را تقسيم كرد. آقاي احمدي نژاد و برخي از مشاورين اعظم شان در گذشته بارها اعلام كرده اند كه اصولگرا نيستند و از اصولگرايان تبري جستند.احمدي نژاد مقداري در كف جامعه كه برخي از آثار تصميم گيري‌های او را فراموش نکرده‌اند، راي دارد.همان كساني كه در روستاها بحث يارانه و سهام عدالت را مطرح مي كنند يا از خاكي بودن و تواضع و می گویند. بنابراین اگر مقبولتي در حد خودش دارد مربوط به اين بخش جامعه است. مقبوليت احمدي نژاد مقبوليت سياسي اصولگرايي و يا اصلاح طلبي نيست. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

آغوش باز یک وزارت خانه برای مدیران احمدی‌نژادی!

دولت روحانی در کمتر از یکسالی که به انتخابات ریاست جمهوری مانده به عزل و نصب های عجیبی روی آورده است؛ به طوری که در ماه‌های اخیر شاهد بازگشت نیروهایی به حوزه‌های حساس وزارتخانه‌ها هستیم که در سه سال گذشته در تقابل با دولت بودند یا کمترین پشتیبانی را از دولت داشته‌اند. وزارت جهاد کشاورزی در صدر این وزراتخانه‌ها قرار دارد. در این بین عباسعلی نوبخت که در زمان ریاست جمهوری محموداحمدی نژاد، مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران بود و با شروع دولت یازدهم برکنار شد؛ مجددا به عنوان سرپرست معاونت امور جنگل سازمان جنگلها و مراتع کشور انتخاب شده است. همچنین در این بین افراد دیگری نیز هستند که با این منطق که فعالیت آنان برای بخش کشاورزی در مجلس نهم کافی نبوده، خواهان ادامه فعالیت در بدنه دولتی هستند و این وزارت جهاد کشاورزی است که با آغوش باز جایی برای آنان در این وزارتخانه بازکرده است

هر ۳ روز یک خودروی میلیاردی قاچاق می‌آید!

تا کنون و بر اساس آنچه از سوی نهادهای رسمی اعلام شده کالاهایی مثل پوشاک، گوشی تلفن همراه، ‌مواد غذایی، میوه، لوازم خانگی، لوازم آرایشی - بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، سیگار، تجهیزات پزشکی و برخی کالاهای ممنوعه در صدر کالاهایی هستند که بیشترین حجم قاچاق در کشور را به خود اختصاص داده‌انداما گویا یک کالای دیگر را هم باید به این فهرست بلند بالا اضافه کرد؛ "خودروهای لوکس". طبق جدیدترین اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طی چهار ماهه ابتدای امسال ۴۵ دستگاه خودرو لوکس قاچاق کشف شده است؛ یعنی به طور متوسط هر سه روز یکبار و البته کمتر، یک خودروی میلیاردی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود! البته شاید پذیرش این موضوع که یک خودرو با آن حجم و ابعاد چگونه می‌تواند به صورت قاچاق وارد شود، سخت باشد. ولی زمانی که معاون مبارزه با قاچاق ارز و کالای سازمان تعزیرات حکومتی به تازگی این موضوع را تایید کرد و از امحای ۱۳ دستگاه بنز و پورشه به ارزش حدود ۱۴ میلیارد تومان که از مرزهای غیر رسمی وارد شده در روزهای آینده خبر داد، این تصور دور از ذهن به واقعیت بدل شد. پس از این اظهارات، قاسم خورشیدی - سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز - نیز ضمن تایید قاچاق این ۱۳ دستگاه خودرو و امحای آن‌ها در روزهای آتی، اعلام کرد که خودروهای قاچاق از طریق سندسازی و جعل و از طریق مبادی غیر رسمی به کشور راه یافته‌اندایسنا این خبر را منتشر کرد.


عارف پیگیر موضوع حصر است

محمد حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی در مصاحبه ای گفت: سخنان آقای باهنر درباره تداوم حصر بسیار سخیف و بی ارزش می باشد، زیرا هیچ فردی یا نهادی نمی تواند اشخاص را از انجام کار سیاسی و یا موضع گیری سیاسی منع کند بالاخص دو چهره درخشان کشور که سالها در مسئولیت های مهم قرار داشتند و مورد اعتماد مرحوم امام(ره) بودند. شخص آقای دکتر عارف پیگیر موضوع حصر هستند و موضوع رفع حصر به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول می شود. انتخاب این خبر را منتشر کرد


زیباکلام: روحانی خسر الدنیا و الآخره است

صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مشکل آقای روحانی از جایی شروع می شود که بخش عمده ای از کسانی که به ایشان رای دادند بیشتر دغدغه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشتند و مسائل اقتصادی کمتر برای آنها مهم بود؛ در حالی که ظرف سه سال گذشته هر بار که آقای روحانی با مردم صحبت کردند عمدتا درباره مسائل اقتصادی بوده و یک کلام درباره مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نگفتند.وی ادامه داد: این موضوع باعث شده آقای روحانی خسر الدنیا و الآخره شود. یعنی به لحاظ اقتصادی که ایشان خیلی نتوانسته برنامه های مثبت و موفقیت آمیزی داشته باشد. مهم ترین کاری که ایشان در حوزه اقتصادی کردند این بود که جلوی روند تخریبی که در دوران آقای احمدی نژاد شکل گرفته بود را گرفتند. به طور مثال تورم وحشتناکی که در زمان آقای احمدی نژاد بود را کاهش داده یا رشد منفی اقتصادی را به سمت مثبت سوق داده است.


احتمال ریاست ابوترابی‌فرد بر سازمان تبلیغات اسلامی

احتمال ریاست نایب رییس سابق مجلس بر سازمان تبلیغات اسلامی قوت گرفته است.در حالیکه برخی از نمایندگانی که به مجلس دهم راه نیافتند، در پست‌های مختلف به کار گمارده شدند، شنیده می‌شود حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس سابق مجلس قرار است در روزهای آینده به جای خاموشی به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معرفی شود.پس از دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد جمعی از اصولگرایان در پی ریاست حیدر مصلحی در سازمان تبلیغات اسلامی بودند.این مطلب در ایلنا منتشر شده است


دروغ می گویند، احمدی نژاد دادگاه نرفته

وکیل مدافع محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر استاندار سمنان مبنی بر اینکه احمدی نژاد در ارتباط با پرونده خود چندبار در دادگاه حضور یافته گفت: این موضوع، دروغ محض است و صحت ندارد.سید عادل حیدری در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به گفته‌های محمدرضا خباز که گفته بود احمدی‌نژاد چندین‌بار در دادگاه حضور یافت اظهار کرد: این هم از جمله حرف‌های کذب محض است و معلوم نیست آقای خباز چگونه چنین دروغی را مطرح کرده است.وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد یکبار هم به دادگاه نرفته افزود: به استاندار سمنان توصیه می‌کنم در ماه‌های پایانی دولت، پاسخگوی مشکلات مردم سمنان باشد و به جای نشراکاذیب و دروغ‌پردازی به مردم خدمت کنید و پاسخگوی تجمعات مقابل استانداری باشید زیرا خدمت به مردم واجب و دروغ‌پردازی حرام است.


آغاز مباحث انتخاباتی در جامعه روحانیت

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این سوال که آیا بحث‌های مربوط به انتخابات سال آینده در جامعه روحانیت آغاز شده است، تاکید کرد: در کمیته سیاسی جامعه اسلامی اسلامی روحانیت مباحثی در مورد انتخابات آغاز شده است و تاکنون در این رابطه یک یا دو جلسه هم برگزار کردیم اما بحث های مطرح شده هنوز به نتیجه نرسیده است و در صورتی‌که نتیجه ای حاصل شود اول باید در شورای مرکزی جامعه روحانیت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نظر جدید باهنر درباره رفع حصر

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان بابیان اینکه با توجه به عدم پشیمانی و توبه سران فتنه از عملکرد گذشته امکان رفع حصر منتفی است گفت: اگر سران فتنه در هر دادگاه عادلانه‌ای محاکمه شوند احکام سختی در انتظار آنان خواهد بود.فارس این خبر را منتشر کرده است.


علت بازگشت مدیران قبلی صدا و سیما

حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم‌مقام سازمان صدا و سیما در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس بسیج رسانه ملی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. قائم‌مقام سازمان صدا و سیما گفت: بازگشت مدیران دوره آقای ضرغامی فقط به دلیل مجرب بودن آنهاست و از آنجایی که تصمیم گرفتیم از نیروهای مجرب که امتحان خود را پس داده‌اند استفاده کنیم، از حضور تعدادی از این مدیران در دوره جدید هم بهره می‌بریم.


رونمایی از سه نامزد قطعی ریاست جمهوری!

رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت قبل معتقد است که رفتارهای قالیباف، احمدی‌نژاد و روحانی نشان می‌دهد که در صحنه انتخابات ریاست جمهوری حاضر می‌شوند.این خبر را ایلنا منتشر کرده است.


عربستان به کدام ایرانی ها اجازه سفر حج داد؟

یک منبع در وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد که ریاض با صدور ویزای حج برای ایرانیان ساکن اروپا مشکلی ندارد.عربستان سعودی در مذاکراتی که بین هیئت ایرانی و هیئت سعودی برای فراهم کردن زمینه زیارت حجاج ایرانی در حج امسال صورت گرفت با گذاشتن شرط‌های جدید، باعث شد تا حجاج ایرانی از ادای فریضه واجب حج محروم شوند.الوطن به‌نقل از منابعی در وزارت حج و عمره عربستان نوشت که شماری از ایرانیان ساکن خارج برای موسم حج درخواست ویزا داده‌اند و در شرکت‌های سیاحتی اروپا نام‌نویسی کرده‌اند.


امضای ۷۵ نماینده پای برگه استیضاح

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو یی، با اشاره به طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از نمایندگان از جریانهای سیاسی مختلف پیگیر این استیضاح هستند.وی با بیان اینکه بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش شدت بیشتری به خود گرفته است، تصریح کرد: 75 نماینده پای برگه استیضاح فانی را امضا کرده‌اند.سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس نیز از مطرح شدن بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش استقبال کرده‌اند، گفت: احتمالاً اکثریت مجلس به استیضاح فانی رأی مثبت می‌دهند.این گفت و گو را تسنیم منتشر کرده است.


۵۰میلیون حساب بانکی باهویت نامشخص

حجت ‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، در نهمین جلسه شورای مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: برای مبارزه هدفمند با فساد، می بایست در ابتدا از حالت بی نظمی موجود خارج شویم. وزیر دادگستری گفت: ۵۰ میلیون حساب بانکی مخدوش و دارای هویت نامشخص در نظام بانکی وجود دارد.


تحلیل سردار نقدی از کودتا در ترکیه

سرادر نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شکست کودتای آمریکایی در ترکیه گفت: دیدم که چگونه ملت ترکیه ایستادند و آمریکا را شکست دادند. اینها درس هایی است که ملت از مقاومت گرفته اند.این خبر را مهر منتشر کرده است.


نظر عریانفر درباره روحانی و احمدی نژاد

عطریانفر در گفت و گویی گفت؛ روحانی شخصیتی است که حاکمیت نه تنها با وی مشکل نداشته بلکه به وی اعتماد کافی دارد. از این رو جامعه که ازعملکرد دولت نهم و دهم به ستوه آمده بود ،به شخص آقای روحانی متمایل شد و به او ذیل عنوان 'نماد' تقابل با جریان پوپولیستی 8 سال گذشته ، تعلق خاطر نشان داد . آقای روحانی نقطه اتصال و ربط وثیق بین مردم و حاکمیت شد. ایرنا این خبر را منتشر کرده است.


حمله به برگزاری یک کنفرانس در تهران
مشرق نیوز در دو گزارش کنفرانس «ایران کانکت2016» را دورهمی انگلیسی‌ها در تهران خواند و دولت انگلستان را محور اصلی برگزاری این همایش دانست و نوشت: « قرار است طی روزهای آتی همایشی 2 روزه تحت عنوان «ایران کانکت2016» با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شود که بسیاری از شرکت‌های مخابراتی بزرگ دنیا در آن حضور دارند، از طرفی دولت انگلیس نقش محوری در برگزاری این همایش دارد.» این وب سایت در ادامه با علاالدین بروجردی و نقوی حسینی هم در این خصوص گفت‌وگو کرده است. علاءالدین بروجردی در واکنش به قرار ممنوعیت ورود مسئولان ایرانی که در لیست تحریم‌ها هستند به همایش ایران کانکت 2016 که شهریور ماه در تهران با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد، گفت: مجموعه تبلیغاتی برای برگزاری همایش ایران کانکت 2016 که در آن اجازه ورود به افراد حقیقی و حقوقی که در لیست تحریم ها قرار دارند داده نمی شود که این مطلب مورد انتقاد است. نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از شخصیت های برجسته کشورمان جزء لیست تحریم ها هستند و اجازه ورود به این همایش در تهران را ندارند، عنوان کرد: برگزاری چنین همایشی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران پذیرفتن ظلمی است که سال ها به ناحق علیه ملت ما از سوی آمریکا و هم پیمانانش تحمیل می شود. بروجردی در ادامه هم گفت: وزیر ارتباطات همایش ذلت‌بار «ایران کانکت ۲۰۱۶» را کنسل یا شرط عدم ورود افراد در لیست تحریم را ملغی کند


وقتی دولت احمدی‌نژاد سفارش کرد به زنجانی وام بدهند
حسین دهدشتی نماینده سابق مردم آبادان که در مجلس نهم مسئول پیگیری پرونده بابک زنجانی بود گفت: زمانی که ما فهمیدیم زنجانی در حال قرار داد بستن با تامین اجتماعی است میرکاظمی با نجات امینی (معاون تامین اجتماعی) تماس گرفت و حتی با خود مرتضوی هم صحبت کرد که زنجانی پولی ندارد به شما بدهد و اگر پولی دارد بیاید بدهی خود را صاف کند؛ اما علی رغم این مکالمه مشاهده شد آنها بر سرعت خود اضافه کردند و حتی شنیده شد شد که جلسات شبانه ای داشتند و نهایتا قرارداد بسته شد و بعد از آن زنجانی چک های تامین اجتماعی را به عنوان ضمانت قرارداد با وزارت نفت، ارائه کردند. آنها در قرارداد فی مابین نوشته بودند بابک زنجانی باید پول به حساب تامین اجتماعی واریز کند و به محض واریز کردن، آقای مرتضوی یک چک 4میلیارد یورو به بابک زنجانی بدهد. زنجانی در مالزی یک بانک تاسیس کرده بود و با سفارش بعضی وزرا و رییس بانک مرکزی در دولت قبل، تعدادی از بانک های دولتی از جمله بانک مسکن، در آن بانک حساب باز کرده بودند و از او حمایت می کردند.برنا این خبر را منتشر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار