با دستگیری یکی از اعضای هیئت مدیره و 5 تن دیگر از عوامل و افراد مرتبط با مدیران سابق شرکت «پدیده» در مشهد، روند رسیدگی های دقیق قضایی به پرونده شرکت «پدیده» همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۸۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 18 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، معاون دادستان مشهد روز گذشته گفت: با وجود اخطارهای مکرر دادستانی به برخی از عوامل و افراد مرتبط با مدیران و مسئولان سابق شرکت پدیده ، مبنی بر بازگرداندن اموال منقول و غیرمنقول این شرکت که به طور غیرقانونی آن ها را در اختیار گرفته اند، باز هم این افراد به دستورات قضایی کم توجهی کردند و اموال را به شرکت مذکور بازنگرداندند.
 
قاضی «حیدری» افزود: اگرچه افراد مذکور در پرونده شرکت پدیده شناسایی شده اند و در مظان اتهام قرار دارند اما باز هم برای اتمام حجت و احتمال این که شاید برخی از مظنونان پرونده ناخواسته و ندانسته اموال را در اختیار گرفته اند و یا از این ماجرا اطلاع درستی نداشته اند، برای آخرین بار نیز هشدارهای لازم به افراد مرتبط با مدیران سابق پدیده و پیمانکاران داده شد و حتی اخطار نهایی دادستان در رسانه ها نیز انعکاس یافت تا این افراد دیگر بهانه ای برای ادامه این روند نداشته باشند.
 
این مقام قضایی با اشاره به این که دادسرای مشهد با قدرت و قاطعیت به پرونده شرکت «پدیده» رسیدگی خواهد کرد، گفت: حسن نیت متهمان در هر پرونده قضایی بسیار تاثیرگذار است و قاضی می تواند از اختیارات قانونی خود برای تخفیف و یا معافیت از مجازات افرادی استفاده کند که برای روشن شدن برخی زوایای تاریک هر پرونده قضایی کمک می کنند. سرپرست مجتمع قضایی انقلاب اسلامی مشهد تصریح کرد: حفاظت و صیانت از اموال مردم و سهامداران در اولویت های اصلی رسیدگی قضایی به این پرونده قرار دارد بنابراین برای بازگرداندن اموال منقول و غیرمنقول که برخی افراد با هر عنوانی در اختیار گرفته اند از همه اقدامات قانونی و قضایی استفاده خواهیم کرد.
 
قاضی «حیدری» یادآور شد: در ادامه روند رسیدگی به پرونده «پدیده» 5 تن دیگر از عوامل و افراد مرتبط با مدیران و مسئولان سابق این شرکت که با عناوین مختلف و بهانه های واهی، اموال پدیده را در اختیار گرفته بودند و در این مدت اموال مذکور را به هیئت مدیره جدید بازنگرداندند و همچنان خود را به خواب غفلت زدند، روز گذشته با صدور دستور قضایی بازداشت شدند. معاون دادستان مشهد با اشاره به این که متهمان مذکور با قرارهای مناسب و قانونی روانه زندان شده اند، خاطرنشان کرد: هنوز افراد دیگری در این پرونده همچنان در مظان اتهام هستند که تحقیقات محسوس و غیرمحسوس توسط نیروهای انتظامی و امنیتی درباره آنان ادامه دارد و در صورتی که افراد مذکور از بازگرداندن اموال شرکت خودداری کنند، روند دستگیری ها ادامه خواهد یافت.
 
قاضی «حیدری» درباره اتهام 6 فرد دستگیر شده اخیر در این پرونده نیز گفت: این افراد در حال حاضر با اتهاماتی از قبیل خیانت در امانت و تحصیل مال از طریق نامشروع روبه رو هستند که پس از تکمیل تحقیقات، احتمال تفهیم اتهامات دیگری  هم به آنان وجود دارد.
 
وی در عین حال به برخی از افرادی که به نوعی در امور مالی، انجام معاملات و یا هر عنوان دیگری در ماجرای شرکت پدیده نقش داشتند هشدار داد: قبل از آن که تحقیقات قضایی درباره این افراد به سرانجام برسد و آنان با اتهامات قضایی روبه رو شوند، اگر همه اطلاعات خود درباره اختفای اموال را به مسئولان ذی ربط ارائه دهند و یا اموال مذکور را به شرکت بازگردانند ، به یقین مورد رأفت قانونی قرار خواهند گرفت اما چنانچه در ادامه تحقیقات و روند رسیدگی به پرونده، اتهام آنان به اثبات برسد، هیچ گونه اغماضی در مجازات آن ها صورت نمی گیرد.
 
وی در پایان این گفت وگو در پاسخ به این سوال که که آیا روند دستگیری ها در پرونده «پدیده» ادامه می یابد نیز گفت: این پرونده از حساسیت خاصی برخوردار است چرا که یک پرونده ملی محسوب می شود و دادسرای مشهد نیز با سرعت و دقت خاصی در حال رسیدگی قضایی است و به یقین افرادی که در مظان اتهام هستند و یا در طول تحقیقات اتهاماتی متوجه آنان شود، دستگیر می شوند و مورد بازجویی قرار می گیرند مگر آن که قبل از اقدام قضایی، داوطلبانه در جهت بازگرداندن اموال تلاش کنند.
شایان ذکر است: علاوه بر مدیران عامل سابق پدیده در مشهد و کیش، 3 تن دیگر از عوامل و افراد مرتبط با مسئولان سابق این شرکت به اتهام خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع دستگیر شده بودند که اخبار آن ها در روزنامه خراسان به چاپ رسید.
 
منبع: خراسان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار