سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: دانشگاه فرهنگیان فاقد ردیف بودجه عمرانی است و نمی‌تواند راسا در زمینه عمرانی اقدام کند.
کد خبر: ۲۸۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 21 August 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک رضوی، محمود مهرمحمدی در نشست خبری ظهر امروز که با حضور رییس پردیس های فرهنگیان خراسان رضوی  در سالن جلسات دانشگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برگزارشد، گفت: دانشگاه فرهنگیان نهاد ماموریت گرا و کارگزار آموزش و پرورش است.
 
مهر محمدی درباره ردیف بودجه مستقل دانشگاه فرهنگیان افزود: این دانشگاه ردیف بودجه مستقل  عمرانی ندارد  و بخشی از هزینه ها توسط آموزش  و پرورش تامین می شود.
وی گفت: 305 میلیارد ریال بودجه مصوب دانشگاه فرهنگیان است که ازاین مقدار225 میلیون تومان هزینه جاری  و 85 میلیارد ریال آن از محل درامدهای اختصاصی است و 40 میلیارد تومان در سال 95 برای بودجه تملکی که شامل تعمیر و تجهیز است، اختصاص پیدا کرده است.
 
مهرمحمدی درباره تحصیلات تکمیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: 10 درصد ظرفیت دانشگاه  به تحصیلات تکمیلی اختصاص پیدا می کند که درواقع 8 هزار نفر دردوره تکمیلی کارشناسی ارشد به تحصیلات خود ادامه می دهند.
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه  ضرورتهای آشنایی با فضای الکترونیکی  برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، افزود: یکی از روشهایی که  در تحقق این امر به عنوان تجربه اول دانشگاه فرهنگیان قابل تحقق است، روشهای غیرحضوری است که سعی می کنیم در نیم سال اول پیش رو، این امر را برای دانشجویان محقق کنیم.
 
وی درباره 45 درصد کسری حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: 45 درصد از حقوق دانشجویان کسر می شود که صرف تامین هزینه های دانشگاه می شود و هر دانشجو از هر سطح خدماتی که استفاده کند، درواقع با کسرحقوق، بخشی از این هزینه های دانشگاه را تامین می کند، حتی اگر فقط دراین دانشگاه نفس بکشد، نیزمستلزم تامین هزینه خواهد بود.
مهرمحمدی گفت: بیش از 20 درصد از هزینه های دانشگاه فراهنگیان که حدود 85 میلیارد تومان می شود، از طریق دانشجویان تامین می شود.
 
وی درباره پذیرش دانشجو فرهنگیان  در افق 1404 افزود:  87 هزارنفرظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان است که از این تعداد 40 هزارنفر بالغ بر 50 درصد از طریق کنکور سراسری جذب می شوند و 10 هزارنفر از طریق آزمون استخدامی پذیرفته می شوند و 20 هزارنفرهم دوره دوساله آموزشی خود را دراین دانشگاه برای ورود به آموزش و پرورش می گذرانند.
 
مهرمحمدی در ادامه خبر از برگزاری اولین اردوی   دانش  اموختگان دانشگاه فرهنگیان از سراسرکشور در مشهد داد و گفت: این اردو  با عنوان پیمان با امام رئوف درچند دوره برای پسران و دختران برگزار می شود.
 
وی گفت: 5 هزار و 200 نفر دراین دوره  اردوها ثبت نام و شرکت می کنند و امسال دانشگاه فرهنگیان 770 اردو را در دانشگاه برای دانشجویان برگزار کرده است.
 
مهرمحمدی درپایان گفت: درسال آینده به تعداد پردیس های موجوداضافه نخواهد شد، اما چون پردیس های موجود، نیازمند نوسازی هستند و 70 درصد ساختمانهای دانشگاه ساختمان های فرسوده و غیرایمن هستند و با توجه به اینکه بودجه عمرانی ردیف خاصی ندارد از از ردیف بودجه دانشگاه 30 میلیارد ریال  برای هزینه های عمرانی اختصاص پیدا کرده که هنوز محقق نشده است.  
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار