مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت : آموزش و ایمنی و ابزار کار قابل کنترل است و حوادث ناشی از محیط کسب و کار، بیشتر اشتباهات کارگری است.
کد خبر: ۲۸۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 23 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، محمود احمدی در نشست خبری هفته دولت این اداره کل اظهار كرد: انگیزه سرمایه گزاری اعضای تعاونی های مسکن برای پایان کار مسکن مهر کم شده و مشکل مسکن مهر جدا از مسکن  غیرمهر نیست.
احمدی با بیان اینکه سرمایه‌گزاران مسکن مهر معمولا امکان مالی ندارند، گفت: سرمایه گزاران به خاطر رکود سال گذشته در بخش مسکن، سودآوری نداشتند که اين امر باعث کم شدن انگیزه سرمایه گزاران در بخش مسکن شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد، با توجه به تمهیدات شهرداری و شورای شهر و تسهیلات بانکها، امیدواریم وضعیت مسکن از حالت رکود خارج و مشکلات آن نيز مرتفع شود.
احمدی در ادامه به سند مشکلات اشتغال، در بین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی اشاره کرد  و گفت: در این سند، مشکلات اشتغال مشهد در دستور کار است و بهره برداری و کسب و کار مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: میزان ماندگاری زائران در مشهد کاهش پیدا کرده که اين مهم باعث  افزایش نرخ بیکاری شده و با توجه به مهاجر پذیربودن شهر مشهد، کاهش ثبت صنعت را نیز در استان خراسان رضوي موجب شده است.
احمدی گفت: استان خراسان رضوی از نظر هزینه خانوار در رتبه بیستم کشور قرار دارد و دولت به سمت مهارکردن نرخ بیکاری رفته است كه خوشبختانه با اقدامات خوبي كه انجام شده از 2/2 دهم به 8/8 دهم مثبت در بهار 95 ارتقا يافته است.
وی با بیان اینکه عدم تطابق رشته های تحصیلی با کار و نداشتن مهارت موثر فارغ التحصیلان در افزایش بیکاری موثر است، گفت: استان خراسان رضوی در کارگروه  اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی 50  شاخص کسب و کار در استان را احصا کرده است.
احمدی در ادامه خبر از افتتاح 120 واحد مسکونی کارگری شرکت فولاد خراسان داد و گفت: این 120 واحد مسکن در نیشابور و طي هفته دولت به بهره برداری می رسد وچهار هزار واحد مسکونی بالای 90 درصد نیز آماده بهره برداری مي شود.
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنين در این نشست به برگزاری طرح پیشگیری از شیوع اعتیاد در محیط های کسب و کار اشاره کرد و گفت: در این طرح ابتدا مدیران منابع انسانی آموزش داده شده و در ادامه آموزش بهداشتیاران در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار