مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی:
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی با اشاره به فعالیت 131 جایگاه سی.ان.جی در خراسان رضوی گقت: افراد حقیقی با هزینه 20 میلیارد ریال می‌توانند جایگاه سی.ان.جی احداث کنند.
کد خبر: ۲۸۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۸ 24 August 2016
به گزارش تابناک خراسان رضوی، محمدمهدی قرائی همزمان با هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی تمام جایگاههای شرکتی متعلق به شرکت نفت در حال واگذاری به بخش خصوصی و سیاست دولت یازدهم هم حمایت از بخش خصوصی است.
 
 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار جایگاه شرکتی به بخش خصوصی واگذار شده است همچنین از بهره‌برداری چهار جایگاه CNG در سال جاری در استان خبر داد و گفت:  از این تعداد سه جایگاه متعلق به مشهد و یکی در چناران واقع شده است، همچنین 5 جایگاه از  1000 متر به 2000 متر در حال ارتقاء هستند که از این تعداد نیز 4 جایگاه در مشهد و یکی در ملک‌آباد در مسیر مشهد به نیشابور قرار دارد.
 
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی افزود : ما در حال توزیع نفت و بنزین یورو۴ در مشهد هستیم و طی چهار ماه نخست امسال 128 میلیون و 538 هزار لیتر بنزین استاندارد یورو چهار با میانگین روزانه یک میلیون و 215 هزار لیتر در کلانشهر مشهد توزیع شد که به رفع آلودگی هوا در این کلان شهر مقدس هم کمک می کند.

وی گفت :شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی وظیفه ذخیره سازی و تامین فرآورده‌های نفتی را در استان بر عهده دارد.از جمله فرآورده‌های مورد نیاز استان می‌توان به بنزین معمولی ،سوپر و یورو چهار ، نفت و گاز معمولی و گاز مایع اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تأمین این مواد نفتی بر عهده این مرجع است گفت:در دو شهر نزدیک نیشابور و قوچان امکان ذخیره سازی مواد نفتی را داریم و یک انبار خصوصی به ظرفیت 80 میلیون لیتر نیز که به نفت و کوره اختصاص دارد در اختیار داریم ودر مجموع در مشهد ،نیشابور و قوچان 450 میلیون لیتر ظرفیت ذخیره سازی مواد نفتی است.

قرایی گفت یک انبار ذخیره سازی برای گاز مایع با ظرفیت 6هزار تن در جنب فرودگاه هاشمی نژاد مشهد جهت سوخت‌گیری هواپیما ها در اختیار داریم .سوخت گیری هواپیما ها در سال 94 روزانه 83 هواپیما بوده که در سال 95 به بیش از 100 هواپیما رسیده است

وی با اشاره به دو جایگاه عرضه سوخت در مرز دوغارون مربوط به سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی وجود دارد تاکیید کرد در لطف آباد سرخس و در مرز دوغارون نیز جایگاه هایی مشخص شده که وظیفه کنترل خودرو های خروجی و مسئولیت عرضه سوخت به نرخ تعادلی را در مرز افغانستان دارند.

قرایی تصریح کرد از اقدامات مثبت ما در سال 94 جلوگیری از قاچاق سوخت بود که در آن تشکیل کمیته پیش گیری از قاچاق سوخت با هماهنگی کمیته مبارزه با قاچاق و کالا و ارز استان در حال فعالیت است و توزیع فرآورده های نفتی را رصد می‌کنیم.

وی بیان کرد 200 هزار خانوار کالا برگ سفید دریافت کردن که البته در مرحله دوم به 120 هزار خانواده تقلیل یافت و احتمال قاچاق سوخت را کاهش داده است و این کار به صورت مستمر در حال انجام است .

قرایی در مورد مهمترین فعالیت در سال گذشته گفت: مهمترین فعالیت که در سال 94 متمرکز بودیم بحث صادرات فرآورده های نفتی بر اساس سیاست وزارت نفت بود ما صادرات را به مرز‌نشین ها با هماهنگی استاندار خراسان رضوی صورت دادیم .

وی با اشاره به اینکه توزیع بنزین سوپر در چهار ماه نخست در سطح استان 16 درصد افزایش داشته است. بیان کرد: توزیع نفت سفید 2درصد افزایش و گاز مایع هم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی در پایان گفت: سیاستهای وزارت نفت غیر از بخش حمل و نقل تشویق کردن به مصرف گاز در خودرو هاست و ما آمادگی ارئه جایگاه CNG را به سرمایه گذار خصوصی را داریم و وظیفه ذخیره سازی و تامین فرآورده‌های نفتی را در استان بر عهده داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار