همزمان با هفته دولت روی داد ؛
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری هفته دولت از استخدام شبه‌معلمان در دول قبل گفت و این مجموعه را «میراث‌دار بدهی‌های مدیران قبلی» خواند و از سوی دیگر، دولت تدبیر و امید را دارای مدل مدیریتی جدید، ایجاد کننده فرهنگ امنیت و حتی رکورددار پروژه‌های عمرانی دانست و از افزایش قابل توجه پوشش تحصیلی در چارچوب فعالیت دولت یازدهم در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷ 24 August 2016
به گزارش تابناک خراسان رضوی، دکتر سید جواد حسینی، در نشست خبری هفته دولت گفت: ما میراث دار بدهی هایی هستیم که خودمان در آن نقشی نداشتیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ازجمله بدهی های دولت قبل در آموزش و پرورش را بیمه طلایی با 450 میلیارد ریال ذکر کرد و از سوی دیگر یادآوری کرد: 800 میلیارد دلار درآمد را دولت نهم و دهم کسب کرد که این میزان درآمد در میان دولتهای قبل در جمهوری اسلامی ایران بی سابقه بوده است.
 
وی افزود: از سال 92 تاکنون در دولت تدبیر و امید رکورد پروژه های عمرانی شکسته شد به طوری که 10 هزار و 500 پروژه در سطح کشور و 700 پروژه در خراسان رضوی با 2 هزار و 690 کلاس با تخصیص اعتبار 4 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
 
وی افزود: دولت یازدهم ،فرهنگ امنیت راایجاد کرد، که در هیچ دولتی سابقه نداشته است و در هیچ دولتی مثل این دولت، به معلمان خدمات ارائه نشده است.
 
وی با بیان اینکه دراین دولت 105 مدرسه یک نفره ساخته شده که هیچ دانش آموزی در سن تحصیل، بی سواد نباشد افزود: در تمامی مقاطع غیر از متوسطه دوم پوشش تحصیلی خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشوری است و این نشانگر فعالیت خوب و موثر آموزش و پرورش در این استان می باشد.
 
حسینی  با بیان اینکه نهضت سواد آموزی استان خراسان رضوی، رتبه اول کشوری را به دست آورده، افزود: خراسان رضوی با 98.1 درصد نرخ باسوادی بالاتر از کشور را و به همین ترتیب رتبه اول باسوادی در بین سایر استانها را از آن خود کرده است.
 
وی با اشاره به « استخدام تعداد زیادی شبه معلم در دولت قبلی در آموزش و پرورش» تصریح کرد: درواقع استخدام معلمان آموزش ندیده نهضتی در دولت قبل، خیانت بزرگی به نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کشور بود!
 
حسینی با بیان اینکه دراین دولت روند جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام می شود، افزود: امسال 1500 فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و 5000 نیرو از طریق سازمان سنجش وارد نظام تعلیم و تربیت می شوند.
 
وی گفت: دراین دولت برای جذب و نقل و انتقال معلمان نظام جامع آمایش سرزمینی  با رویکرد توزیعی و بومی گزینی اجرایی شده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام این خبر که امروز سی و چهارمین مدیر زن آموزش و پرورش خراسان رضوی، منصوب می شود، گفت:استفاده از مدیران زن درآموزش و پرورش خراسان رضوی رشد داشته است.
 
حسینی ضمن گلایه از رسانه ها که درخشش آموزش و پرورش خراسان رضوی را تیتر نمی کنند، گفت: 115 طرح نو و 100 افتخارکشوری، درآموزش و پرورش کسب شده است.
 
وی با بیان اینکه نجیب‌ترین مدیران دولتی، مدیران آموزشگاه ها هستند درباره دو معلم متخلف برکنارشده درحوزه ثبت نام دانش آموزان و دریافت وجه گفت:این دو معلم متخلف برکنارشده، یک ریال برای جیب خودشان برنداشتند و این دو معلم هم آدمهای شریفی بودند.
 
وی گفت: امسال 60 درصد شکایت اولیاء از مدیران مدارس  درحوزه ثبت نام، کاهش پیدا کرده است.
 
حسینی در خصوص رویکرد ارتقای سلامت و زیست محیطی در آموزش و پروش، گفت: در این راستا المپیادهای درون مدرسه‌ای با شرکت 450 دانش‌آموز و مسابقات ورزشی با شرکت یک میلیون و 450 هزار نفر رشته برگزار شده و تحرک قابل قبولی در مدارس به وجود آمده است همچنین در این حوزه طرح حیات پویا، کانو‌ن‌های برون و درون مدرسه‌ای و .. اجرا می‌شوند.
 
وی با اشاره به تقدیر یونسکو از خدماتی که ایران به ویژه به اتباع خارجی می‌دهد، اظهار کرد: ما هیچ مشکلی در خصوص اتباع نداریم و در سال گذشته با رویکرد مقام معظم رهبری 6000 نفر از اتباعی که مدارک معتبر نداشتند در مدارس ثبت‌نام شدند.
 
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی طرح خیرین مدرسه‌ساز، توسعه داشته و با  راه‌اندازی این طرح، تعداد آن‌ها به ۳۵۰۰ نفر افزایش یافته و قرار است از اول مهر طرح خیرین دانش آموزی هم راه اندازی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار