مديرعامل شركت گاز استان خبر داد:
مدير عامل شركت گاز خراسان رضوي گفت: تاكنون328 روستا و 2 شهرخراسان رضوي در دولت يازدهم از نعمت گاز طبيعي بهره مند شده اند.
کد خبر: ۲۸۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 25 August 2016


به گزارش تابناك‌رضوي، حبيب الله صادقي در نشست مطبوعاتي هفته دولت، با اشاره به مصرف 11 ميليارد مترمكعب گاز بصورت سالانه در بخش هاي مختلف نيروگاهي، خانگي و عمومي تجاري و صنعتي و حمل و نقل، افزود: شركت گاز خراسان رضوي هم اكنون در دهه چهارم فعاليت خود مسئوليت گازرساني به بيش از دو ميليون مشترك گاز طبيعي را در پهنه استان خراسان رضوي بر عهده دارد.
مديرعامل شركت گاز خراسان رضوي با تشريح فعاليتهاي اين شركت طي سه سال دولت يازدهم، گفت: در اين مدت پنج هزار و 100 كيلومتر شبكه گذاري و 72 هزار انشعاب در سطح استان ايجاد شده است.
صادقي همچنين از اشتراك پذيري260 هزار مشترك در بخش‌هاي مختلف مصرفي خراسان رضوي در دولت تدبير و اميد خبر داد و افزود: 155هزار خانوار در استان خراسان رضوي در غالب 328 روستا و دو شهر تحت پوشش گازرساني قرار گرفته‌اند اند.
وي تأمين گاز مصرفي بخش حمل و نقل را از سياست‌هاي مهم شركت گاز عنوان كرد و گفت: در اين راستا 23 جايگاه جديد در استان به بهره‌برداري رسيده است.
مديرعامل گاز خراسان رضوي اضافه كرد: در طي سه سال گذشته بيست و سه هزار و 200 واحد مسكن مهر در خراسان رضوي تحت پوشش خدمات گازرساني قرار گرفته‌اند.
صادقي با تأكيد بر اهميت مصرف گاز طبيعي در صنايع، اظهار كرد: در اين سه سال عمليات گازرساني به 477 واحد صنعتي انجام شده است كه اين امر، باعث جايگزيني 375هزار مترمكعب گاز با سوخت هاي مايع شده است كه اين مهم بي شك نقش تاثيرگذاري در كاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي ايفا مي كند.
وي گفت: در هفته دولت امسال عمليات گازرساني به 37 روستا با اعتباري بالغ بر  220ميليارد ريال به اتمام رسيد.
صادقي افزود: 21واحد صنعتي استان نيز در هفته دولت امسال به مشتركين گاز طبيعي اضافه خواهند شد.
مديرعامل شركت گاز خراسان رضوي با اشاره به برنامه‌هاي آينده اين شركت در حوزه گازرساني، عنوان كرد: عمليات گازرساني به 70روستا و 2شهر همت آباد و ريوش در حال انجام است كه با اتمام كار، 102هزار خانوار جديد به مشتركين شركت گاز اضافه مي شوند.
وي جمعيت برخوردار از نعمت گاز طبيعي را در بخش شهري 7/99 درصد و بخش روستايي 67 درصد عنوان كرد و گفت: با اجراي برنامه‌هاي گسترده و منظم شركت گاز خراسان رضوي در حوزه گازرساني به روستاهاي واجد شرايط تا پايان سال 96، شاهد ارتقا 100درصدي نقاط شهري و 88 درصدي روستايي خراسان رضوي خواهيم بود.
مديرعامل شركت گاز خراسان رضوي همچنين گفت: 12درصد از روستاهاي باقي مانده در حدود پنج سال آينده گازرساني مي‌شوند كه البته اين امر متأثير از اعتبارات ساليانه كشوري است.
وي به نقش مردم در مديريت مصرف اشاره كرد و خواستار همكاري رسانه‌ها در خصوص اطلاع رساني و آگاهي دادن به مشتركان شد.
مصرف 10درصد گازبهاي مشتركان براي محروميت زدايي از روستاها
در بخش ديگري از اين نشست خبري، محمد حسين شالچي رييس بهره برداري گاز شهرستانهاي خراسان رضوي در پاسخ به سوال خبرنگاران مبني بر نحوه تعيين نرخ گازبهاي مصرفي مشتركان اظهار كرد: در سال 95 افزايش نرخ گاز نداشته ايم و مبالغي مانند آبونمان صرفا به جهت نگهداري و تعميرات تاسيسات گاز از مشتركين اخذ مي‌شوند.
وي ادامه داد:10درصد گازبهاي مشتركين براي گازرساني به روستاهاي واجد شرايط برخورداري از نعمت گاز طبيعي هزينه مي‌شود.
شالچي درخصوص تفاوت تعرفه‌هاي گاز در دوره‌هاي سرما و گرما، گفت: روزهاي 15/1 و 15/8 هرسال براي محاسبه قيمت دوره هاي سرما و گرما در كشور معين شده است.
در ادامه اين نشست حسن افتخاري مدير مهندسي و اجراي طرحهاي شركت گاز خراسان رضوي نيز درخصوص گازرساني به صنايع، گفت: گازرساني به بخش‌هاي مختلف صنعت مستلزم دو امر قانوني و تامين خط انتقال و ايجاد ايستگاه است، همچنين اگر واحدهاي صنعتي آمادگي داشته باشند مي‌توانند عمليات اجراي خطوط گازرساني را تحت نظارت شركت گاز انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار