فردا 23 ذی القعده، روز مخصوص زیارتی امام رضا(ع)
فردا روز زیارتی آقای من است و در این روز بار عام می دهند زیارت خاص را تا عموم مردم را بر سفره ای بنشانند که خاصان از اولیاء ا... بر آن می نشینند و به معرفت برمی‌خیزند؛ پس آی آدم‌ها بیایید که نوروز است این‌جا و عیدی می دهند نه به اندازه دستانت که خالی است و کوچک که این روز را داستان، دیگر است و عنایت، دیگر!
کد خبر: ۲۸۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 25 August 2016
به دستانم نگاه نمی کنید آقا جان، مطمئنم. همین اطمینان، به من، این آسیمه سر زخمی، جرات می دهد پا به حرم بگذارم!
 
تا کنون هم هیچ گاه خالی دستانم را ندیده اید که خصلت کریمان نه این است که حتی به نگاه، بپرسند چه آورده ای؟ که همواره به هزار زبان فرموده اند : چه می خواهی؛  بارها و بارها افزون تر از آنچه خواسته ایم و حتی نخواسته ایم اما تو برایمان پسندیده ای، عنایت فرموده‌ای.
 
همین هم جرأتم داده است تا به طلب، دستان خود را به سوی شما دراز کنم و حتی به مردمان دور و نزدیک هم بگویم هرچه زیبایی است این جاست و هرکه زیبایی می خواهد به اینجا بیاید.
 
گفته ام و نوشته ام که اگر حاتم، آن کریم قبیله طی، نیازمندان را از هفت در، اجابت می کرد، آقای کریم من از هزار در هم که در آیی ، اجابتت می کند و باز به در هزار و یکم اشارت می کند تا باز آیی و خرمن خرمن نور برگیری.
 
آقای من! واژه هایم اهل سکوت و راز داری نیستند که فاش می گویند بر سر کوی و بازار که آی همه مردمان! فردا روز زیارتی آقای من است و در این روز بار عام می دهند زیارت خاص را تا عموم مردم را بر سفره ای بنشانند که خاصان از اولیاء ا... بر آن می نشینند و به معرفت برمی خیزند؛ پس آی آدم ها بیایید که نوروز است این جا و عیدی می دهند نه به اندازه دستانت که خالی است و کوچک که این روز را داستان، دیگر است و عنایت، دیگر.
 
آقا جان! دارم به حرف حرف کلماتم، نقاره می زنم بسان زمانی که خورشید به سلام می آید و ماه به پابوس. بسان زمانی که بیماری شفا گرفته، به سلامت بر می خیزد و نقاره ها اهل حرم را مبعوث به شوق می کنند ، بسان...
 
آقای من! در یک بامداد مانده به روز زیارتی تان، کلماتم را غسل زیارت داده ام تا به پیشباز آیند میهمانان خاص را و شرحی بنگارند از باران غزلی که در حرم می بارد و خاطرات غزالی که با ضمانت شما، در تاریخ ماندگار شده است.
 
آقای من! بی قرارم و کلمات از من بی قرار تر، خواهید بخشید اگر هیچ آداب و ترتیبی نمی‌جویند و هر چه بخواهند می گویند، در محضر پدری چون شما مهربان، کلمات، این فرزندان من و نواده های شما، به نوروز خوانی و عیدی خواهی آمده اند و من مطمئنم به اجابت خواهند رسید و به نیابت از همه عاشقان نیز مستجاب خواهند شد که کلمات من نامه های نانوشته‌ای هستند که به تعداد آدم ها شکل التماس دعا می گیرند و بر سفره لطف حضرتتان می نشینند و به اجابت بر می‌خیزند که در روز زیارتی، بار عام داده اید... .
 
غلامرضا بنی‌اسدی / خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار