با حضور استاندار خراسان رضوی و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس ، هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته در محل دائمی نمایشگاه مشهد افتتاح شد.
کد خبر: ۲۸۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 26 August 2016
به گزارش تابناک رضوی،  استاندار خراسان رضوی در حاشیه ی این مراسم با اشاره به تولید سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات دامی و کشاورزی در استان، اظهار داشت: این حجم تولیدات علاوه بر تامین نیاز زائران و مجاوران، به سایر نقاط کشور نیز ارسال می شود.
علی رضا رشیدیان افزود: جایگاه خراسان رضوی در بین استان های کشور در تولید برخی محصولات بین  اول تا سوم است که این نشان از فعالیت مطلوب دست اندرکاران و بهره برداران این حوزه دارد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم ایجاد تحول در فراوری صنایع غذایی برای حضور موثر در بازارهای پر رقابت بین المللی، گفت: استاندار سازی و تولید کالا متناسب با نیاز بازار هدف از جمله مواردی است که همواره باید مورد توجه قرار داشته باشد.
رشیدیان با تاکید بر مولد بودن جامعه ی روستایی، تصریح کرد: با ایجاد ارزش افزوده در تولیدات کشاورزی می توان زمینه ی تولید ثروت و اشتغال پایدار را برای این قشر فراهم کرد.
وی برپایی این نمایشگاه ها را فرصت مغتنمی برای تقویت تعامل بین تولید کنند و صادرکنندگان دانست و خاطر نشان کرد: باید از این امکان برای معرفی محصولات استان به بازارهای جهانی استفاده کنیم.
 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: در این نمایشگاه 210 شرکت داخلی و 80 شرکت خارجی از 14 کشور حضور دارند.
احسان ارکانی افزود: شرکت‌کننده‌های خارجی از کشورهای هند، پاکستان، لهستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، قزاقستان، اکراین، بلژیک، جمهوری چک و چین هستند و علاوه بر بازدیدکنندگان داخلی بازدیدکنندگانی از کشورهای ترکیه، تاجیکستان، روسیه، عراق و سایر کشورهای آسیای میانه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
وی گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه، تلاش کردیم با توجه به نیاز روز صنعت غذا نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی برای فعالین نمایشگاه گام برداریم.  در همین راستا دوره‌های تخصصی فرآوری مواد غذایی ارگانیک با همکاری انجمن ارگانیک و دوره‌های آموزشی نقش بسته‌بندی در ماندگاری مواد غذایی در حاشیه برگزاری نمایشگاه برپا خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین همایش نقش مسئولین فنی در افزایش کیفیت مواد غذایی توسط سازمان غذا و داروی علوم پزشکی و انجمن مسئولین فنی و کنترل کیفی در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته تا هفتم شهریور ماه از ساعت 17 تا 22 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد دایر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار