کد خبر: ۲۸۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 26 August 2016
امروز جمعه، ۲۳ ذي القعده روز زيارتي خاص امام علي بن موسي الرضا(ع) امام مهرباني ها و ولي نعمت تمام ايراني هاست. امامي که ما هم ميزبان او و هم ميهمان اوييم. امامي که ملجاء و پناهگاه همه بي پناهان بوده و امامي که معروف به ضامن آهو بودن است و امامي که زيارتش حج فقراست.
 
کارت دعوت امام رضا(ع) 
  آقا امروز تو را مي خواند ...
 
امامي که ميليون ها دل و قلب عاشق از سراسر دنيا حسرت حضور در حرمش و آن هم در اين روز خاص را دارند.
 
امامي که ما مشهدي ها و خراساني ها هرگاه دلمان مي گيرد، هرگاه مشکلي داريم، هرگاه شاديم و هرگاه... پا به آستان ملکوتي اش مي نهيم تا آرام شويم و تا اوج پرواز کنيم.
 
امامي که حرمش محل باراني شدن چشم ها و نزديک شدن دل ها و قلب ها به هم، باز شدن گره ها و رفع مشکلات، شفاي بيماران و ... است.
 
امروز امام رضا(ع) براي همه ما کارت ويژه زيارت فرستاده است!

 
اگر مشهد باشي و اين دعوت را اجابت نکني، سخت ضرر کرده اي و فرصتي استثنايي را از دست داده اي و اگر هم مشهد نيستي پنجره هاي دل را گره بزن به پنجره فولاد آقا و دلت را روانه زيارت آقا کن. چون از هر جا دل را روانه صحن و سراي آقا کني، ان شاء ا... که غريب الغربا مي پذيردت...
 
امروز دل ميليون ها انسان، مسلمان و غيرمسلمان، شيعه و غيرشيعه توفاني است و حرم آقا را مي طلبد.امروز به روايتي روز شهادت عالم آل محمد، امام رضا(ع) است.
 
بر زيارت ثامن الحجج (ع) توصيه و تاکيد فراواني صورت گرفته است. طرح مسئله زيارت امام رضا(ع) از شخص پيامبر اکرم (ص) آغاز شده است. به طوري که حضرت رسول (ص) فرمودند که «پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد. هر انسان اندوهناکي او را زيارت کند، خداي عزوجل اندوه او را از بين خواهد برد و هر گناهکاري که به زيارت او بشتابد، خدا گناهانش را مي آمرزد.»
 
رواياتي از ائمه درباره توصيه و تاکيد به زيارت ثامن الائمه(ع) وجود دارد؛ حتي از خود حضرت رضا (ع) نيز نقل شده که به زيارت خودشان تاکيد داشته اند و فرموده اند « ... هر که مرا دراين بقعه زيارت کند مانند کسي است که رسول خدا را زيارت کرده است و براي او پاداش هزار عمره مقبول نوشته خواهد شد و من و پدرانم روز قيامت شفاعت کننده او خواهيم بود.»
 
25 ذي القعده يعني پس فردا یک‌شنبه، روز دحو الارض (روز گسترش يافتن زمين) است و بر حسب نقلي هم 23 و هم 25 ذي القعده روز زيارتي مخصوص امام علي بن موسي الرضا(ع) است.
 

اگر امروز و یک‌شنبه موفق به زيارت امام خوبي ها شديد، از دعا براي همه کساني که دوست دارند اين روز را در حرم آقا باشند، فراموش نکنيد. التماس دعا...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار