قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت در امور تولید بیان کرد:
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امورتولید از اعطای تسهیلات «پروژه رونق تولید» تا یایان شهریور ماه سال جاری به پروژه های کوچک و متوسط در حوزه صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 26 August 2016
 به گزارش تابناک رضوی، رضا رحمانی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد 4 شهریور ماه برگزار شد،  با بیان این مطلب گفت :روند اعطای  تسهیلات اقتصادی  وضعیت  بسیارمناسبی دارد و روند اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط و موانع  ومشکلات موجود بررسی می شود و خوشبختانه این مشکلات برطرف شده و با ارتباط دوسویه با بانک های عامل روند اعطای تسهیلات در حال اجرا است و به دنبال آن هستیم؛ انجام این طرح را سرعت دهیم .  
 
وی در ادامه اضافه داشت: ما معتقدیم پرداختها بایستی تا پایان شهریور ماه پایان یابد تا تولید کننده بتواند در نیمه دوم سال مواد اولیه تهیه و تولید رونق پیدا کرده و به اشتغال برسد.  
 
قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت در امور تولید بیان داشت: در زمان تحریم  نخستین بخشی که صدمه جدی  دید واحدهای تولیدی بودند  و بعد از تحریم نیز اولین حوزه‌ای که دچار بحران شد نیز واحدهای تولیدی بودند و از این رو بیشترین منافع در حوزه صنعت بایستی لحاظ شود، زیرا مسایل اقتصادی ارتباطات را تسهیل و روابط توسعه می دهد و پس از برجام  بیشترین واحدهای تجاری و هیئت های خارجی وارد کشور ما شدند  وبا بیش از 50 هیئت، موفق به عقد قرارداد شدیم .

رحمانی در ادامه با تاکید بر اینکه برای توسعه  اقتصادی کشور بسیار دقیق و حساب شده رفتار می کنیم؛ گفت: اقداماتی اخیرا به صورت ابداعی در حوزه صنعت و اقتصاد کشور در حال انجام است که علاوه بر توسعه قراردادهای بین المللی موجبات رونق تولید ملی را فراهم کرده و از سوی دیگر بستر توسعه صادرات به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس گسترش یافته وشرکتها موظف هستند 30 درصد تولید خود را صادر کنند وی تاکید کرد در صورت اجرایی شدن این شروط  از اجرای آن مراقبت  خواهیم کرد  که قطعا به نفع تولید است .  
وی ادامه داد :  روند اجرایی فعالیتها ی دولت در حمایت از بخش  تولید در سال جاری  در بهترین وضعیت است و دولت به لحاظ فکری در فضای رسانه‌ای کشور حمایت‌های خوبی از تولید کرد. وی یادآور شد: روند  دریافت تسهیلات برای صنایع کوچک و متوسط بسیار ساده و روان شده است و در حوزه های مالیات و بیمه و بانکها با بانک مرکزی هماهنگی های  صورت گرفته  و هم اکنون به شرایط تثبت کلی دست یافتیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار