کد خبر: ۲۸۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 27 August 2016


چند روز پس از تبلیغات گسترده برای برگزاری تجمعی در حمایت از موضع حجت الاسلام علم الهدی در برابر برگزاری کنسرت در مشهد، فقط حدود ۱۵۰ نفر در این تجمع از میان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت این شهر حاضر شدند.

به گزارش انصاف نیوز، در این تجمع ۱۵۰ کوچک که چند روز پیش فراخوان آن در خبرگزاری تسنیم با تیتر «با هدف حمایت از مواضع انقلابی آیت الله علم الهدی |
تجمع بزرگ مدافعان حریم رضوی پس از نماز جمعه این هفته مشهد برگزار می‌شود»، شعارهایی به این مضمون سر داده شد:

مدافع ارزش ها عزلت نمی گزيند / زائر آل علی ساكت نمی نشيند

تا مشهدالرضا حريم رضاست / مدافع حرم ولی خداست

خراسان رضوي، حريم اهل بيت است / امام رضا، رئوف و كريم اهل بيت است

حفظ حريم رضا يك قانون الهي است / قانون قران و دين بر اين سخن گواهی است

حزب خدا يار شود خدا را / كند حمايت علم الهدی را

مدافعان حرم با داعشی می جنگند / منحرفان مجلس با اين حرم می جنگند

متن بیانیه ی انصار حزب الله مشهد یا همان «شوراي هماهنگي نيروهاي حزب الله» [شرق کشور ] که با عنون «بيانيه ی راهپيمايان نمازجمعه ی مشهد مقدس در انزجار از منکرين حريم امام رضا عليه السلام و حمايت از مواضع انقلابي آيت الله علم الهدي خصوصا در تقبيح برگزاري کنسرت در حريم مقدس مشهد الرضا عليه السلام» منتشر شده در پی می آید:

در عين ناباوري در ايام ولادت تا زيارت مخصوص امام رضا عليه‌السلام شنيديم که نايب رييس دوم مجلس شوراي اسلامي منکر وجود حريم براي امام رضا عليه‌السلام شده است. از اين رو ما راهپيمايان ضمن انزجار از اين مواضع خواستار اخراج علي مطهري از مجلس شوراي اسلامي مي‌باشيم. بر همين اساس توجه همگان را به مطالب زير جلب مي‌نماييم.

۱٫ آيت الله علم‌الهدي در خطبه دو هفته قبل در دفاع از اين که شهر مقدس مشهد يک شهر زيارتي و نه توريستي و گردشگري است، خواستار عدم اجراي کنسرت موسيقي به منظور حفظ قداست و هويت فرهنگي و معنوي استان خراسان خصوصا شهر مقدس مشهد گرديد. از اين رو ما راهپيمايان از مواضع فوق‌الذکر حمايت کامل به عمل آورده و خواستار عدم برگزاري کنسرت در مشهد مقدس مي‌باشيم.

۲٫ آيت الله علم‌الهدي معتقد است حريم امام رضا عليه‌السلام تنها ۵۰ هکتار رواق و صحن‌ها نيست بلکه مشهد و استان خراسان حريم امام رضا عليه‌السلام مي‌باشد. نايب رييس دوم مجلس گفته است چون کشور فدرالي نيست، اين گونه مواضع دامن زدن به خودمختاري خواهد شد! اين در حالي است که اين مواضع و موضع‌گيري‌هاي بعدي رئيس‌جمهور، وزير ارشاد و … واکنش‌هاي عصبي شکست‌خوردگان ليست انگليسي خبرگان، ليست نمايندگان مجلس دهم، انتخابات شوراي شهر و شهرداري مشهد و خصوصا کوتاه‌شدن دست آن‌ها از آستان قدس رضوي است. اتحاد شکست‌خورده فتنه‌گران و حاميان دولت فکر مي‌کنند مشهد تبديل به مرکزيت نيروهاي انقلابي و پايتخت اصول‌گرايان شده است لذا بايد مديريت سياسي آن، يعني آيت الله علم‌الهدي را در دعواي کنسرت‌ها در مقابل هنرمندان قرار دهند تا نتوانند در انتخابات آينده هم پيروز شوند.

۳٫ رئيس‌جمهور محترم به مناسبت روز پزشک در مورد لزوم احترام به قانون در خصوص برگزاري کنسرت‌ها گفته است: «در کشورمان فقط يک مجلس شوراي اسلامي به عنوان مجلس قانون‌گذاري وجود دارد و هرکس تريبون در اختيار مي‌گيرد نمي‌تواند قانون‌گذاري کند». اين در حالي است که آيت الله علم‌الهدي به عنوان دبير شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان رضوي، نماينده ولي‌فقيه، عضو مجلس خبرگان رهبري، امام جمعه و فقيه انقلابي مشهد مقدس، آن هم در حفظ قداست شهر مقدس مشهد و حفظ هويت فرهنگي ـ معنوي حريم امام رضا عليه‌السلام خواستار عدم اجراي کنسرت موسيقي شده است که هرگز به مفهوم قانون‌گريزي محسوب نمي‌شود. ضمنا اگر آقاي رئيس‌جمهور اين قدر در پي قانون و قانون‌گرايي است بداند که فيش‌هاي نجومي غيرقانوني‌اند زيرا هيچ‌يک از اين‌گونه فيش‌ها در چارچوب قوانين آن، يعني دو قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰ و قانون مديريت خدمات کشوري مصوب ۱۳۸۶ صادر نشده‌اند. چرا که مطابق هر دو قانون فوق‌الذکر حداکثر حقوق نبايد از ده‌برابر حداقل حقوق مصوب شوراي‌عالي کار بيشتر باشد. لذا حقوق‌هاي نجومي و حرام‌خواري‌ها در بيش از ۹۰۰ فيش نجومي کاملا غيرقانوني است و دزدي از بيت‌المال محسوب مي‌شود. بنابراين بايد هر چه زودتر دزدان بيت‌المال به قوه قضائيه معرفي شوند. همه ما مي‌دانيم که حداقل ۳۰ درصد مردم خصوصا حاشيه شهر مقدس مشهد از امکانات اوليه برخوردار نيستند. آنان نان و مسکن و شغل مي‌خواهند و نه کنسرت.

۴٫ وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي که در مرحله اول حاضر به عدم برگزاري کنسرت در مشهد مقدس شده بود اما با عتاب آقاي روحاني و ترس از استيضاح آقاي مطهري با يک عقب‌نشيني آشکار و با به صحنه کشاندن هنرمندان موسيقي، امام جمعه مشهد را عامل اصلي لغو کنسرت‌ها در مشهد ناميد! اين در حالي است که حزب‌الله و نيروهاي مومن انقلابي و مردمي مشهد قبل از امامت جمعه آيت‌الله علم‌الهدي و در حفظ قداست حريم امام‌رضا عليه‌السلام اجازه برگزاري کنسرت در اين شهر را نمي‌دادند. اکنون نيز اين شهر مقدس آن قدر عاشق امام رضا عليه‌السلام دارد که با پيروي از آيت الله علم‌الهدي باز هم نگذارند حريم مقدس رضوي مورد هجوم هر عمل قداست‌‌‌شکن و با هويت غيرزيارتي قرار گيرد.

۵٫ در پايان اعلام مي‌کنيم طرفدار آزادانديشي و نه ولنگاري فرهنگي هستيم لذا در دفاع از ارزش‌هاي ديني، آرمان‌هاي انقلابي و دفاع از حريم اهل‌بيت عصمت و طهارت بمثابه مدافعان حرم در عراق و سوريه ايستادگي خواهيم کرد. وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز بهتر است فکري به حال اردوکشي مرتبط و هم‌صداي فتنه‌گران داخلي و بلندگوهاي سخن‌پراکني دشمنان نمايند، نه اين که هم‌صداي آنان شوند! گرچه همه مي‌دانند طرح اين مباحث و اين اردوکشي‌ها، فرافکني از ناتواني دولت در اجراي وظايف اصلي در مساله اقتصاد خصوصا اجراي اقتصاد مقاومتي است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
خداوند هدایتشان کند این قوم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار