امام جمعه مشهد گفت: علم‌الهدی با تاکید بر اینکه پست و مسؤولیت در یک نظام الهی را نمی‌توان به عنوان شغل و مبدأ رزق و روزی انتخاب کرد، افزود: مدیریت شغل نیست بلکه در یک نظام الهی و ولایی امانتی است که پذیرفته می‌شود.
کد خبر: ۲۸۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 27 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در جلسه شورای اداری استان که صبح امروز در استانداری برگزار شد، با اشاره به هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر صرف نظر از وجه مدیریتی در نظام دو معلم بودند و بیشتر کثرت آن دو آموزش و تعلیم بود.

وی با اشاره به اینکه ملاک این شخصیت‌ها در شهادت هم آموزش و تعلیم و تربیت بود،‌افزود: این دو بزرگوار نهادینه‌ای را محقق کردند که با وجود آن جایگاه مجموعه کارگزاران نظام در کلاس درس مدیریتی این دو شهید نشستند و همه این بزرگواران از این کلاس استفاده کنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: علیرغم اینکه دوره دولت رجایی و باهنر کوتاه بود و در هیچ مجال مدیریتی فوق‌‌العاده‌ای قرار نگرفتند اما نشان دادند که کارگزاری مدیریتی و نظام مدیریتی آنها در پرتو انقلاب است و هر دو خاصیت ارزشمند آموزشی دارند.

آیت الله علم‌الهدی اخلاص در خدمت و کار را ویژگی بارز این دو دانست و خاطر نشان کرد: آنها نه تنها در عرصه عمل بلکه در عرصه انگیزه هم نشان دادند که اخلاص در انجام وظیفه دارند.

وی با اشاره به اینکه مسئله اخلاص انگیزه‌ای بود که مردم به این دو رأی دادند،‌ گفت: ریاست جمهوری قبل از این دو برای مردم عبرتی به وجود آورد و آنها فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند که در آینده با ناکارآمدی و بیراهه رفتن روبه‌رو شد و این عبرتی برای مردم شد که تنها عنصری که تخصص و توجه به آموزه‌های مدیریتی غرب دارد اکتفا نکنند بلکه باید به اخلاص و عبودیت و خدمت به خلق خدا تکیه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه مردم در زمان انتخاب ریاست جمهوری بنی‌صدر در جریان تخصصی غرب از دیگران و دگراندیشی تکیه کردند، گفت: نتیجه آن این شد که در اولین حرکت انقلابی دچار اشتباه شوند و عنصری خبیث را روی کار آورند.

وی افزود: در دولت رجایی و باهنر احیای ارزش‌های دین و توجه به هنجارهای دینی در رأس خدمت به مردم قرار گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هر کارگزاری بخواهد خدمت به دین را در رأس خدمت به مردم قرار دهد، آن کارگزار خادم است، گفت: اما اگر توجه به دین و نظام و اقامه حدود الهی در رأس خدمت به مردم قرار نگرفت، ممکن است عنصری خائن به وجود بیاید.

آیت الله علم‌الهدی با انتقاد از اینگونه افراد افزود: این افراد دین را برای مسلط شدن بر گُرده مردم ابزار قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه رفتار شهیدان رجایی و باهنر در خدمت به دین در رأس خدمت به مردم آموزه ارزشمندی است، تصریح کرد: از خادمین با اخلاص دولت و مدیران میانی در مسؤولیت‌های ارزشمند آن هم در مشهدالرضا که با عشق و ارادت به ولایت رضوی خالصانه خدمت می‌کنند تشکر می‌کنم و امیدوارم این خدمت خالصانه مورد توجه امام هشتم قرار گیرد و آن حضرت خدمات شما را قبول کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نامه‌ای که حضرت امیر برای استاندار آذربایجان نوشته بود؛ گفت: حضرت در ابتدای این نامه جمله «الا و ان عملک لیس لک بطعمه ولکنه فی عنقک امانه» را آوردند به این معنی که سمت و حکومت و ولایتمداری و فرمانداری شغل نیست بلکه امانتی است بر گردن تو.

آیت الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه پست و مسؤولیت در یک نظام الهی را نمی‌توان به عنوان شغل و مبدأ رزق و روزی انتخاب کرد، افزود: مدیریت شغل نیست بلکه در یک نظام الهی و ولایی امانتی است که پذیرفته می‌شود و مسؤولان از صدر تا ذیل آن امانت را در میان مسؤولان و مدیران میانی تقسیم می‌کنند تا امور انجام گیرد.

وی تاکید کرد: باید امانت را حس کنید نه اینکه سمت و شغل و منصب را موقعیت اجتماعی ممتازی بدانید که در هاله قدرت ایجاد شده است چرا که این احساس برخلاف عقیده حضرت امیر و مبانی دینی و اسلامی ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با خرسندی از اینکه مدیران سطح عالی و میانی دولت یازدهم خالصانه به مردم خدمت می‌کنند و وجود امیرالمومنین (ع) در آنها تبلور پیدا کرده است، گفت: در این افراد در عمل، ادعا و جریان تظاهرشان مشهود است که به شغل و منصب به دید طعمه نگاه نمی‌کنند بلکه مسؤولیت را به انگیزه خدمت قبول کرده‌اند.

آیت الله علم‌الهدی، وزیر بهداشت را نمونه‌ای از مدیران خدوم دولت برشمرد و افزود: ایشان افتخار ما خراسانی‌ها هستند و این خصوصیت در او متبلور است و از آنجا که جزو نخبگان عرصه پزشکی بود قبول مسؤولیت اجرایی مانعی برایش محسوب می‌شد اما این مسؤولیت را با انگیزه خدمت پذیرفتند، چنین چهره‌های خدومی در دولت خساراتی که برخی از مدیران به چهره دولت وارد می‌کنند را جبران کرده تا وجود اصل اخلاص در دولت در برابر بینش مردم جلوه کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنانش درباره انتقاد از برخی عملکردهای دولت گفت: ما طلبه هستیم و حرف و سخن و ادعا و شعار و عملیات طلبه در عرصه طلبگی صبغه و فرهنگ طلبگی و آخوندی دارد و هیچوقت قابل تأویل و تفسیر سیاسی نیست.

وی تاکید کرد: همانطور که دیروز در نماز جمعه از اقدامات دولت در عرصه کشاورزی و درمان و سلامت تقدیر کردم، طبیعی است که نقاط ضعف را هم ببینم و تذکر دهم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از سیاست‌زدگی گسترش یافته در کشور، گفت: برخی حرف یک طلبه را در کسوت طلبگی تعبیر نمی‌کنند و تفسیر سیاسی دارند و از آدم چهره سیاسی تصویر می‌کنند که اگر آب هم بخورد سیاسی تعبیر می‌شود، در حالی که ما طلبه‌ایم و طلبه یعنی صراحت، صداقت و رفاقت.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه در استان نماینده دو وجه مرجعیت تقلید و رهبریت نظام است، افزود: مراجعه مردم در احکام شرعی و مصرف وجوهات مردم به بُعد مرجعیت ولی‌فقیه بر می‌گردد و از بُعد رهبریت نظام نیز وظیفه تذکر، توصیه، نقد و تشکر از دستگاه‌های اجرایی و کارگزاران نظام بر عهده نماینده ولی فقیه است.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار