قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در زمان تحریم نخستین بخشی که صدمه جدی دید واحدهای تولیدی بودند از ایجاد تحول بعد از تحریم در این بخش خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 27 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، رضا رحمانی با اعلام این خبر، گفت: روند اعطای تسهیلات اقتصادی وضعیت بسیار مناسبی دارد و روند اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط و موانع و مشکلات موجود بررسی می‌شود و خوشبختانه این مشکلات برطرف شده و با ارتباط دوسویه با بانک‌های عامل روند اعطای تسهیلات در حال اجرا است و به دنبال آن هستیم؛ انجام این طرح را سرعت دهیم.

وی گفت: ما معتقدیم پرداخت‌ها بایستی تا پایان شهریورماه پایان یابد تا تولیدکننده بتواند در نیمه دوم سال مواد اولیه تهیه و تولید رونق پیدا کرده و به اشتغال برسد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تأثیرات برجام بر صنعت اظهار داشت: در زمان تحریم نخستین بخشی که صدمه جدی دید و اولین حوزه‌ای که دچار بحران شد نیز واحدهای تولیدی بودند و بعد از تحریم نیز بیشترین منافع باید در صنعت باشد و از این‌رو بیشترین منافع در حوزه صنعت باید لحاظ شود، زیرا مسائل اقتصادی ارتباطات را تسهیل و روابط را توسعه می‌دهد.

رحمانی تصریح کرد: پس از برجام با توجه جدی به تولید که مهم‌ترین مسأله مقام معظم رهبری بوده است، با پیگیری‌های دولت بیشترین واحدهای تجاری و هیأت‌های خارجی وارد کشور ما شدند و با بیش از 50 هیأت، موفق به عقد قرارداد شدیم.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه برای توسعه اقتصادی کشور بسیار دقیق و حساب‌شده رفتار می‌کنیم؛ گفت: اقداماتی اخیراً به‌صورت ابداعی در حوزه صنعت و اقتصاد کشور در حال انجام است که علاوه بر توسعه قراردادهای بین‌المللی موجبات رونق تولید ملی را فراهم کرده و از سوی دیگر بستر توسعه صادرات به کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس گسترش‌یافته و شرکت‌ها موظف هستند 30 درصد تولید خود را صادر کنند.

رحمانی در خصوص روند فعالیت‌های دولت در رابطه با تولید بیان کرد: روند اجرایی فعالیت‌های دولت در حمایت از بخش تولید در سال جاری در بهترین وضعیت است و دولت به لحاظ فکری در فضای رسانه‌ای کشور حمایت‌های خوبی از تولید کرد.

وی یادآور شد: روند دریافت تسهیلات برای صنایع کوچک و متوسط بسیار ساده و روان شده است و در حوزه‌های مالیات و بیمه و بانک‌ها با بانک مرکزی هماهنگی‌های صورت گرفته و هم‌اکنون به شرایط تثبیت کلی دست‌یافتیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار