مدیر کل راه آهن خراسان رضوی خبر داد:
مدیر کل راه آهن خراسان رضوی از تردد 50درصد قطارهای مسافربری کشور در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 28 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمد هادی ضیایی مهر در جمع خبرنگاران گفت: 33 درصد مسافر ریلی کشور سهم خراسان رضوی است وهمچنین 14 میلیون مسافر در سال گذشته در سطح استان خراسان رضوی جابه‌جا شدند که این امر باعث شد راه آهن خراسان رضوی رتبه اول جابجایی مسافر را در سطح کشور، کسب کند.
ضیایی مهر گفت: با 86 رام قطار در تابستان روزانه 45 هزارنفر جابجا شدند که تا انتهای تابستان برای جابجایی وتشرف همه زایرین حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آمادگی کامل خدمات رسانی را داریم.
وی درباره بدهی کارکنان پیمانی راه آهن گفت: شرایط کمبود نقدینگی در همه بخشهای عملیاتی و اجرایی هست، اما تلاش راه آهن بر اینست که متناسب با قراردادهای سه ماهه،حقوق را بپردازد و مطالبات پیمانکاران را به روزرسانی کند.
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود: 50 درصد قطارهای مسافربری کشور در خراسان رضوی و مشهد مقدس در حال تردد هستند و بااتصال دو شهر جدید خرمشهر و ماهشهر به خطوط ریلی ،امروز با 26 شهر و مراکز استانی در کشور اتصال ریلی داریم.
ضیایی مهر با بیان اینکه در سال گذشته 85 درصد ترانزیت ریلی کشور در مرز سرخس بر عهده استان بوده است گفت: سهم خراسان رضوی در صادرات به آسیای میانه 50درصد و در واردات کالا به کشور 98درصد بوده است.
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود: راه‌آهن خراسان رضوی یکی از مناطق 19 گانه راه‌آهن سطح کشور است که از جایگاه بالایی در حمل و نقل ریلی و مسافری و بین المللی برخوردار است.
وی با بیان این مطلب که 12درصد از خطوط ریلی کشور را دارا هستیم، گفت: سال گذشته در بخش حمل‌ونقل بار در سطح استان حدود 6/6 دهم میلیون تن بار جابه‌جاشده است که سهم جابه‌جایی بار از سطح کل، 21 درصد سهم ریل و بقیه جاده و هوایی بوده است.
ضیایی مهرکریدور ریلی  سرخس را کریدور مهم و بین المللی درصادرات و واردات عنوان کرد و افزود: حلقه اتصال به کشورهای آسیای میانه از طریق مرز سرخس رخ‌داده و این حلقه اتصال باعث شده که کریدور ریلی مهمی داشته باشیم.
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی با بیان اینکه ، در سال گذشته بخش ترانزیت رشد 150 درصدی داشتیم ، گفت : زیرساخت‌های سرخس را به همین منظور در سال‌های اخیر ارتقا دادیم و هم اکنون خطوط ریلی سرخس 75 کیلومتر است.
وی گفت: پایانه ریلی سرخس بزرگ‌ترین پایانه ریلی مرزی کشور است، با اقدامات انجام شده در سرخس و همچنین طرح اجرای خط دوم بافق به بندرعباس توانستیم ظرفیت حمل‌ونقل بین‌المللی مرز سرخس را با کشورهای آسیای میانه در سال به هفت میلیون تن برسانیم.
ضیایی مهر با بیان اینکه نرخ تعرفه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ما از سال 87 ثابت بوده، گفت: تنوع قیمتی دربخش مسافران زیاد است و مسافران با هرسطح درآمدی می توانند از حمل و نقل ریلی برخوردارشوند.
وی ادامه داد: از سال گذشته تعرفه‌های تخفیفی در نظر گرفتیم، همچنین در سال گذشته با برنامه‌ریزی و اجرای قطارهای برنامه‌ای و مستقیم ترانزیتی سرخس به بندرعباس توانستیم چرخه سیر واگن‌ها را سریع‌تر کنیم.
ضیایی مهر افزود: دربخش مسافر به دلیل اینکه ناوگان بالای 55 سال را از مدار خارج کردیم، برنامه های راه آهن را بیشتر به سمت کیفی سازی  پیش می بریم.
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی درپایان گفت: راه آهن خراسان رضوی 5/3 میلیون تن جابجایی بار و 3 میلیون و 800 هزارمسافر در 5 ماهه اول سال داشته است که مشابه سال گذشته بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار