مقامات چین براساس گزارش‌ها کلیساهای زیرزمینی مسیحیان این کشور را سرکوب کرده و مسیحیانی را که از دستورات مقامات تبعیت نکنند تهدید به "تغییر دادن افکار" کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 28 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، به نوشته روزنامه اکسپرس، حزب کمونیست چین نظارت سفت و سختی بر مذاهب در این کشور دارد و مسیحیان این کشور ملزم هستند تا در کلیساهای تایید شده از سوی دولت این کشور حضور پیدا کنند.

با این حال یکسری گزارش‌های بررسی نشده در شبکه‌های اجتماعی چین نشان می‌دهد که موجی از کلیساهای زیرزمینی در این کشور در حال برپا شدن هستند چرا که مسیحیان این کشور از شورایی که دولت برای آنها تشکیل داده موسوم به شورای مسیحیت چین، روی گردان شده‌اند.

در همین حال گزارش شده که مقامات دولت تهدید به بستن کلیساهای زیرزمینی کرده و به کشیش‌هایی که در این کشور فعالیت می‌کنند دستور داده‌اند تا به شورای مذکور فعالیتشان را گزارش کنند. در صورتی که کلیساهای غیر مجاز و ثبت نشده از مدیریت شدن توسط دولت خودداری کرده و یا تحت نظارت شورای مسیحیت چین قرار نگیرند دولت پکن تاکید کرده که آنها را شخصا هدایت کرده و افکارشان را تغییر خواهد داد!

براساس گزارش‌های افشا شده شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین و رئیس حزب کمونیست این کشور اخیرا بر اهمیت مدیریت مسائل مذهبی توسط دولت پکن در یک نشست تاکید کرده است.

روزنامه اکسپرس گزارش داد: در صورتی که کلیساهای ثبت نشده در چین رهبری شورای مسیحیت چین را برخورد قبول نکنند در لیست سابقه‌دارهایی که اخیرا دولت چین برای برخورد با کلیساهای ثبت نشده پیشنهاد داده، قرار خواهند گرفت.

همچنین در دستور دولت چین آمده است، اگر کلیساهای ثبت نشده نخواهند توسط دولت مدیریت شده و یا توسط شورای مسیحیت چین رهبری شوند دولت خودش آنها را رهبری خواهد کرد و افکارشان را تغییر خواهد داد.

همچنین مقامات چین تاکید کردند که علیه افکار مذهبی افراطی و تاثیرات خارجی بر آنها موضع سختی اتخاذ خواهد کرد.

یک گروه خیریه مسیحی در انگلیس به نام گروه‌ "درهای باز" اعلام کرده چین قرار است مذاهب گوناگون را در این کشور از تاثیرات خارجی مصون نگه داشته و جلوی تاثیر افکار مذهبی و افراطی بر آنها را گرفته و مذاهب را به تفکر سوسیالیستی با مشخصه‌های چینی نزدیک کند.

در همین حال مقامات استان موسوم به ژجیانگ در چین فعالیت‌های مذهبی در بیمارستانها را ممنوع کردند.

براساس دستور این مقامات کشیش‌ها دیگر مجاز به دعا برای بیماران و افراد رو به احتضار در بیمارستان‌های پروتستان نیستند. تحت این قوانین جدید همچنین بیماران نیز نمی‌توانند در بیمارستان‌ها انجیل خوانده و دعا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار