کد خبر: ۲۸۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 29 August 2016
تابناک / معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان گفت: 50 درصد از طرح‌های افتتاحی هفته دولت گیلان متعلق به بخش خصوصی است.
محمدحسین اصغریان عصر امروز در افتتاح دوباره طرح گازرسانی 18 روستای این شهرستان با تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: هفته دولت جاری تعداد یک‌هزار و 187 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 423 میلیارد تومان در گیلان افتتاح شده است.
 

وی به افزایش 28 درصدی سرمایه‌گذاری افتتاح پروژه‌های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: نکته جالب آن است که بیش از 50 درصد از پروژه‌های افتتاحی استان متعلق به بخش خصوصی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه بیشتر طرح‌های افتتاحی بخش خصوصی در هفته دولت جاری مربوط به حوزه صنعت و معدن است، تصریح کرد: از تلاش مسؤولان در اجرای پروژه‌های مذکور باید قدردانی کرد.

اصغریان از افزایش شاخص بهره‌برداری گاز در دولت تدبیر و امید در مدت سه سال گذشته در استان‌ها خبر داد و بیان کرد: شاخص بهره‌مندی گاز در کشور از 67 درصد به بیش از 92 درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی به نزدیک شدن شاخص بهره‌مندی استفاده از گاز به عدد صد در کمتر از یک سال آینده اشاره کرد و گفت: ارتقای شاخص گازرسانی اقدامی آسان نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان، حجم گازرسانی دولت تا سال آینده را معادل یک‌دوم تمام فعالیت‌های گازرسانی انجام شده از ابتدای انقلاب تاکنون دانست و خاطرنشان کرد: امر مذکور نشان‌دهنده عزم و اراده دولت در خدمت‌رسانی به روستاها است.

اصغریان یادآور شد: دولت در شرایطی خدمات مذکور را انجام داد که صادرات نفت به یک‌دوم دولت‌های گذشته از ابتدای انقلاب تاکنون کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به صادرات 800 تا 850 میلیون بشکه‌ای نفت در سال‌های گذشته، اظهار کرد: سال 94 دولت توانست 430 تا 450 میلیون بشکه نفت صادر کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان، میانگین قیمت نفت صادراتی را بشکه‌ای 85 تا 130 دلار در سال‌های گذشته ذکر کرد و افزود: سال 94 قیمت نفت به بشکه‌ای 43 دلار کاهش پیدا کرد.

اصغریان با بیان اینکه درآمد دولت در سال گذشته به کمتر از یک‌چهارم کاهش پیدا کرد، تصریح کرد: حجم خدمات‌رسانی دولت ثابت مانده و حتی بیشتر شده است.

وی از افزایش در مجموع 80 درصدی حقوق کارمندان دولت در مدت سه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: امر مذکور نشان می‌دهد دولت تلاش کرده از هزینه‌های غیر ضروری بکاهد و با مدیریت منابع خود به مردم به‌ویژه روستاها خدمت‌رسانی کند.

به گزارش فارس، طرح گازرسانی به روستاهای «پلنگ‌دره»، «زیده بالا»، «سفیدسنگان»، «سیاه رود»به  ، «شالتوک»، «کمادول»، «کیش دره»، «لتین پرد»، «موسی کوه»، «اتورسرا»، «تنگ‌دره»، «حسین کوه»، «خشکنودهان پایین»، «خشکنودهان بالا»،  «شولم»، «گشت رودخان»، «تله گگاه» و «کرداولاست» با اعتبار 107 میلیارد ریال به طور همزمان در روستای «زیده» فومن دوباره افتتاح شد.

روز گذشته، طرح گازرسانی به 200 روستای گیلان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستای «طارمسر» بخش کوچصفهان شهرستان رشت به طور همزمان افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار