رئیس مؤسسه سیره‌پژوهی شهدا گفت: جایگاه تبیین ولایت، مسجد است که اگر مسجد درست عمل کند، برای ولایت‌شناسی و ولایت بانی بهترین مکان است.
کد خبر: ۲۸۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 29 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در مراسم سخنرانی خود در جمع مدیران مراکز و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کل کشور که در محل تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزارشده بود، با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها دو حجت و هدیه برای آن‌ها گذاشته است، یکی حجت درونی که همان نفس خداجوی انسان است و حجت بیرونی همان پیغمبران و امامان هستند.

وی افزود: خداوند می‌گوید اگر من برای شما راهنما انتخاب نکرده بودم، شما مجاز بودید برای خودتان راهنما انتخاب کنید و حتی بعضی وقت‌ها شما از انتخاب‌های خودتان هم پشیمان می‌شوید؛ اما اگر به راهنمایان من و گزینه‌های آنان توجه کنید، به بیان قرآن «وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاهُمْ یَحْزَنُونَ».

رئیس موسسه سیره پژوهی شهدا بابیان این‌که خداوند به انسان عقل و قدرت انتخاب را در کنار وحی و خط کش و معیار انتخاب عطا کرده است، خاطرنشان کرد: اگرچه خداوند به انسان عقل و قدرت انتخاب را در کنار وحی و خط کش و معیار انتخاب عطا کرده است، اما برخی از خط کش انتخاب که همان ولایت است استفاده نکردند و از انتخاب‌های خودشان هم پشیمان می‌شوند.

وی ادامه داد: کسانی هم که فقط باعقل انتخاب می‌کنند و توجهی به وحی و جنبه‌های اعتقادی و دینی ندارند، در برخی موارد عقلشان پاره‌سنگ برمی‌دارد و هر چیزی را که انتخاب می‌کنند، پشیمان می‌شوند؛ چراکه قدرت انتخاب را می‌بینند ولی خط کش انتخاب را ندیده‌اند که اگر با این خط‌کش‌ها انتخاب کنید، انتخاب‌های شما بهترین می‌شود.

ماندگاری تبیین کرد: ولایت‌پذیری لطف خداوند و نعمتی از جانب حضرت حق است که به هرکسی عطا نمی‌شود. امروز اگر باراهنمایان و کسانی که «ولی» نام دارند، وظیفه پیروی از حق ولایتشان خدادادی و بر ضمه ماست و خداوند گفته است از آن‌ها تبعیت جویید - «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» - همراه شدیم، در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مدیریت پیروز هستیم.

وی در پایان تأکید کرد: جایگاه تبیین ولایت مسجد است که اگر مسجد درست عمل کند، برای ولایت شناسی و ولایت بانی بهترین مکان است. هرکس که بخواهد مسئله ولایت را به‌خوبی تفهیم کند، باید در مسجد کار کند؛ چراکه هسته مقاومت فرهنگی باید مساجد باشند و ولایت بانی به این معنا است که اگر ولایت را حفظ کردید، دنیا، آخرت، مادیات و معنویات شما هم پیشرفت می‌کند و اگر ولایت را از دست دادید، به هیچ طریقی در مسیر هدایت قرار نمی‌گیرید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار