با برادر و دوست برادرش از کوه برمی‌گشتند که دوربین را به برادر دوقلویش داد که از او با طلوع آفتاب عکس بگیرد. دستش را روی صندوق برقی که درش باز بود، قرار داد و آماده شد. هنوز تصویر ثبت نشده بود که ناگهان شدت برق امیرمحمد را به سوی کابل‌های لخت برگرداند و با شدت چند دور او را چرخاند.
کد خبر: ۲۸۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 29 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، تصویری که از آن لحظه ثبت شد، تصویری است که انگار «امیر محمد» کابل‌ها را در آغوش گرفته، اما در حقیقت این برق فشار قوی است که او را به خود چسبانده است. محمدحسین، برادر دوقلوی او به محض اینکه دست برادرش را کشید، به‌شدت دچار لرزش شد و در نهایت به گوشه خیابان پرتاب شد. وقتی امدادگران اورژانس به خیابان گلسار رشت رسیدند، مرگ امیرمحمد را تایید کردند و محمدحسین را به علت تشنج به بیمارستان گیل انتقال دادند.

ساعت پنج صبح بود که سه پسر نوجوان در حال بازگشتن از کوه تصمیم گرفتند با طلوع آفتاب عکس بگیرند. ابتدا تصمیم می‌گیرند عکس سه نفره بیندازند، اما امیرمحمد می‌گوید اول یک عکس تکی بگیرد، بعد عکس سه نفری را بیندازند. مادر امیرمحمد گفت: «پسرم با دوستانش چالش عکس طلوع آفتاب داشتند و هر کسی که در طلوع آفتاب به کوهنوردی رفته بود، عکس می‌انداخت.»

او ادامه داد: «آن روز هم دو پسر دوقلویم با دوست‌شان تصمیم گرفتند عکس بگیرند که این بلا سرمان آمد.» او درباره علت حادثه گفت: «تمام کیوسک‌های برقی که در خیابان‌های شهر رشت هستند، درشان باز است.

هر دفعه که ماموران اداره برق برای انجام کاری می‌آیند برای اینکه بار دیگر قفل را باز نکنند فقط یک چوب در سوراخ قفل می‌گذارند که گویا آن چوب هم آن روز نبوده و چند روز بوده که این کیوسک همین‌طور رها شده بود.» پروین صمدزاده درباره این ادعای خود گفت: «خیلی از افراد محلی‌ها از این کیوسک که با در باز رها شده بود و کابل‌های لخت برق دیده می‌شد، عکس گرفته‌اند.»

کارشناس گفته قفلی شکسته نشده است
مادر امیرمحمد 16 ساله درباره توضیح اداره برق گفت: «اداره برق مدعی است که هیچ تقصیری نداشته و اصلا در کیوسک باز نبوده است. آنها می‌گویند قفل روی در کیوسک برق بوده، ولی بچه شما قفل را شکسته است.

این در حالی است که کارشناس دادگستری این حرف را تایید نمی‌کنند.» او ادامه داد: «پسر من که دیگر برنمی‌گردد، ولی من به خاطر اینکه بچه‌های دیگر دچار این حادثه نشوند، شکایت کرده‌ام و دادگستری کارشناس فرستاده است. کارشناس دادگستری گفت به هیچ‌وجه قفلی شکسته نشده و این در حتی با زور هم باز نشده است. او گفت که در کیوسک باز و کابل‌های برق نیز رها بوده‌اند.»

مادر امیرمحمد افزود: «اداره برق منطقه نه‌تنها یک دلجویی ساده نکرده و یک پیام تسلیت هم نفرستاده است، بلکه مدام با اخبار کذب سعی در وارونه نشان دادن ماجرا و مقصر بودن پسر من دارد تا اینگونه ماجرا را تمام کند.» صمدزاده درباره پسر دیگر خود گفت: «بعد از دو هفته از این حادثه تازه توانسته‌ایم او را از بیمارستان به خانه بیاوریم. او مدام تشنج می‌کند و هم به علت برق‌گرفتگی، هم به علت صحنه‌ای که دیده نمی‌تواند صحبت کند.»

تا قبل از حادثه بیشتر کیوسک‌های این منطقه در نداشت
اداره برق در اخباری که منتشرشده درباره این ماجرا این‌طور اطلاع‌رسانی کرده که پسر نوجوان در اثر بی‌احتیاطی دست در صندوق برق کرده است، اما آن‌طور که محلی‌های خیابان گلسار برای روزنامه «فرهیختگان» تصویر این کیوسک را فرستاده‌اند، در این کیوسک کاملا باز است.

همچنین محلی‌های این منطقه، از 20 کیوسک در منطقه برای ما عکس فرستاده‌اند که هیچ‌یک از کیوسک‌ها قفل ندارد و روی هر کیوسک با اسپری مشکی کیوسک را شماره‌گذاری کرده‌اند. این‌طور که تصاویر این کیوسک‌ها نشان می‌دهد آنها یا در ندارند یا اگر دارند درشان قفل نیست و با وزش باد باز می‌شوند. از سوی دیگر اداره برق این منطقه برای ایمن‌سازی کیوسک‌ها به نوشتن خطر برق‌گرفتگی روی آنها اکتفا کرده است. البته اداره برق منطقه گلسار رشت پس از این حادثه بیشتر کیوسک‌ها را مجهز به قفل کرده است.

منبع: روزنامه فرهیختگان
برچسب ها: برق گرفتگی ، برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار