عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در دولت گذشته شرایط داخلی کشور بسیار تاسف بار بود و میان سران سه قوه کشور اختلافات بسیاری بود.
کد خبر: ۲۸۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 29 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان این مطلب، اظهار کرد: دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که ثبات اقتصادی و ثبات بازار، پول و ارز در کشور نداشتیم و هر روز نوسانات بازار ثبات اقتصادی را از بین برده بود و شرایط کشور بسیار سخت بود.

وی با اشاره به تحریم‌های شدیدی که وجود داشت، افزود: تا سه سال قبل کشتی‌های ما به حرکت در نمی‌آمد و به هواپیماهای کشور در سایر کشورها سوخت داده نمی‌شد و برای پرواز کردن به کشورهای دوردست هواپیما ما در یک کشور ثالث سوختگیری می‌شد اما امروز یکی از برکات برجام برقراری حق ترانزیت هوایی جمهوری اسلامی است که ایران سالانه یک هزار میلیارد دلار از بخش درآمد کسب می‌کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت گذشته شرایط داخلی کشور بسیار تاسف بار بود و میان سران سه قوه کشور اختلافات بسیاری بود و هیئت حل اختلاف تشکیل شده بود ولی امروز می‌بینیم که همدلی و وفاق بسیار خوبی میان سران سه قوه ایجاد شده است.

سبحانی فر با بیان اینکه ایران برای افزایش برداشت و توسعه میادین نفتی خود به 170 هزار میلیارد دلار ( 600 هزار میلیارد تومان) سرمایه‌گذاری به نیاز دارد، خاطرنشان کرد: وزارت نفت در راستای صیانت از حقوق مردم اقدام به طراحی قراردادهای نفتی تازه‌ای کرده و در این قراردادها طوری برنامه‌ریزی شده که کشورهای خارجی 350 میلیارد دلار در میادین نفتی ایران سرمایه گذاری می‌کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس این قراردادها شرکت‌های خارجی به میزان سرمایه‌گذاری  از میزان برداشت نفت از چاه‌های نفتی 20 تا 30 درصد سود برمی‌دارند، یادآور شد: این موضوع منافاتی با منافع ملی و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ما ندارد.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه عربستان سعودی تنها در یک میدان مشترک با ایران روزانه 500 هزار بشکه نفت برداشت می‌کند، گفت: میزان برداشت نفت ایران در همین میدان 35 هزار بشکه در روز است.

وی با تاکید بر اینکه در دوران پسا برجام حضور سرمایه گذاران مختلف خارجی در کشور افزایش یافته افزود: برخی حضور این سرمایه گذاران در کشور را موافق منافع خود نمی‌دانند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار