نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ما در روستاها برق، آسفالت و تلفن برده‌ایم اما روستاها با این حال تخلیه می‌شوند چراکه اصول توسعه روستایی دچار مشکل هستند که باید توجه بیشتری به تولید در این حوزه شود.
کد خبر: ۲۸۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 29 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، غلامحسین شافعی با بیان این مطلب، اظهار کرد: باید به این باور رسید که برای ایران با این تنوعی که دارد نمی‌توان نسخه واحدی پیچید اما نگاهی که به توسعه مناطق شده بسیار کم بوده و اصلا کافی نیست و نگاه باید محلی و منطقه‌ای باشد و سطح اختیارات منطقه‌ای بالا رود.

وی افزود: اینکه استان‌ها تقسیم‌کننده بودجه‌های کشوری باشند کمکی به توسعه نکرده و باید نگاه درآمدی به مناطق داشت تا انگیزه برای بهبود وضعیت به وجود بیاید.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه توسعه روستاها به فراموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که هم اکنون مغفول مانده این است که بحث توسعه را باید از پایه آغاز کرده و اینکه در شهرها جذابیت‌های شهری را بالا برده و به جای کارهای مولد مراکز جذاب تفریحی ایجاد کرده و منابع روستاها را از بین برده‌ایم.

شافعی ادامه داد: ما در روستاها برق، آسفالت و تلفن برده‌ایم اما روستاها با این حال تخلیه می‌شوند چراکه اصول توسعه روستایی دچار مشکل هستند که باید توجه بیشتری به تولید در این حوزه شود.

وی با اشاره به اینکه نباید در مورد مسائل اقتصادی به‌دنبال حل کوتاه مدت بود، تصریح کرد: در نظر گرفتن مُسکن‌های مقطعی برای برطرف‌کردن مشکلات اقتصادی مناسب است اما اگر در ساختار پولی و مالی کشور اصلاح ایجاد نشود هیچ توسعه‌ای به وقوع نمی‌پیوندد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: باید با استفاده از تجربه‌های تلخ گذشته برای پایه‌گذاری یک نظام جدید برنامه‌ریزی شده و این مسئله در اولویت قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار