مدیر برگزار کننده هفدهمین نمایشگاه صنایع غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته مشهد در اختتامیه این نمایشگاه از رشد چهل درصدی مشارکت صنایع و کارخانجات داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی مشهد نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۸۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 30 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، حامد ایرانی ضمن اعلام این خبر گفت: در نمایشگاه امسال 80 شرکت خارجی و 210 شرکت داخلی حاضر شدند؛ که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد حضور شرکت‌های داخلی و خارجی بودیم.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از برگزاری نمایشگاه  شرکت‌کننده‌هایی از 14 کشور شامل کشورهای هند، پاکستان، لهستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، قزاقستان، اکراین، بلژیک، جمهوری چک، چین و... حضور داشتند گفت: افزایش حضور شرکت‌های خارجی ضمن فراهم آوردن فرصت برقراری ارتباط به منظور توسعه روابط و دریافت فن‌آوری‌های نوین کمک فراوانی به  توسعه بازارهای صادراتی صنایع غذایی کشور خواهد کرد که در حقیقت زمینه‌ی تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌آورد.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در حال حاضر  به سکویی برای صادرات مواد غذایی به  افغانستان تبدیل شده است؛ گفت: در سال جاری در این راستا همکاری‌های گسترده ایران با تجار افغانی ادامه یافت و همچنان نیز برای توسعه تعاملات با افغانستان می‌توان بیش از این روی نمایشگاه صنایع غذایی آی‌فود حساب کرد.
ایرانی افزود: برای بهره‌مندی حداکثری مشارکت‌کنندگان از حضور در نمایشگاه، هیات‌های تجاری-تخصصی خارجی از کشورهای عراق، افغانستان و روسیه از نمایشگاه بازدید کردند و برنامه‌های جانبی دیگری همچون برگزاری جلسات همتایابی با همکاری نهادهای داخلی انجام شد.
وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده درحاشیه برگزاری نمایشگاه امسال، گفت: تلاش کردیم با توجه به نیاز روز صنعت غذا نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی  برای ارتقاء دانش و تکنولوژی صنایع غذایی کشور گام برداریم در همین راستا دوره‌های تخصصی «فرآوری مواد غذایی ارگانیک» با همکاری انجمن ارگانیک و دوره‌های آموزشی «نقش بسته‌بندی در ماندگاری مواد غذایی» به صورت کاملا رایگان برگزار شد که با استقبال زیادی روبرو شد، همچنین  همایش «نقش مسئولین فنی در افزایش کیفیت مواد غذایی» توسط سازمان  غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجمن مسئولین فنی و کنترل کیفی برگزار شد.
وی در ادامه افزود: یک دوره دو روزه آموزشی که عنوان روز نخست آن «کیفیت مواد غذایی و تجارت بین‌الملل» و روز دوم آن «فرآوری سبزیجات، میوه‌جات و کنسروجات» بود  با حمایت جامعه کشاورزی و غذایی آلمان توسط اساتید برجسته از دانشگاه‌های معتبر آلمانی برگزار شد، که همان‌طور که ذکر شدکلیه این دوره ها به صورت رایگان برگزار گردید.
گفتنی است؛ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته، چهارم الی هفتم شهریور ماه جاری در فضایی بالغ بر 7 هزار مترمربع و با رشد 40 درصدی حضور فعالان صنعت غذا (نسبت به سال گذشته) به معرفی آخرین دستاوردها و تجارب این صنعت در سطح داخلی و خارجی پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار