معاون اجرایی بنیاد بین المللی امام رضا(ع):
معاون اجرایی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) خواستار ورود دانشگاههای کشور به ترجمه متون مرتبط با فرهنگ رضوی شد و گفت: دانشگاه ها به سبب داشتن افراد متخصص، اساتید و دانشجویان برجسته در حوزه ترجمه می توانند در ترجمه محتواهای رضوی از جمله احادیث رضوی یاری دهنده بنیاد بین المللی امام رضا(ع) باشند.
کد خبر: ۲۸۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 30 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، زهرا سروآزاد پیوستن دانشگاهیان به جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را نقطه عطفی در  کارنامه این جشنواره بین المللی دانست و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت گسترده دانشگاه ها، این نهاد علمی کشور می تواند ورود گسترده تری به  برنامه های جشنواره امام رضا(ع) داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه جشنواره امام رضا(ع) و این بنیاد با توجه به سیاستگذاری های خود در ترویج فرهنگ رضوی دستگاه های بسیاری را در برنامه های این جشنواره تعریف کرده است، افزود: فعالیت 3 حرم فاطمی، رضوی و شاهچراغ در برنامه ها اثربخشی ویژه ای را به فعالیت های دهه کرامت بخشیده است.

معاون اجرایی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به آغاز به کار خبرگزاری فرهنگ رضوی بصورت آزمایشی گفت: امیدواریم به زودی شعبه های استانی این خبرگزاری به ویژه در استان های قم و شیراز نیز افتتاح شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه های سراسر کشور می توانند ورود جدی در بحث تولید محتوای خبرگزاری فرهنگ رضوی داشته باشند، ادامه داد: محتوای تولید شده در دانشگاه ها می تواند در اختیار مدیران  این خبرگزاری در استان ها قرار گیرد تا در نهایت به زبان های مختلف از جمله زبان انگلیسی و عربی نیز ترجمه شود.

سروآزاد با اشاره به فعالیت برون مرزی جشنواره امام رضا(ع) و اقبال ویژه آن در دیگر کشورها تاکید کرد: دانشگاه ها به سبب داشتن افراد متخصص، اساتید و دانشجویان برجسته در حوزه ترجمه می توانند در ترجمه محتواهای رضوی از جمله احادیث رضوی یاری دهنده بنیاد بین المللی امام رضا(ع) باشند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر امامزادگان به پایگاهی تبلیغی و ترویجی برای برنامه های دهه کرامت تبدیل شده و مسیر قدمگاه ها نیز به خوبی احیا شده اند، تصریح کرد: دانشگاه ها با ترجمه و تولید محتوای مناسب رضوی و بارگذاری این مطالب در خبرگزاری فرهنگ رضوی و سایت شمس توس به زبان های مختلف برگ زرینی دیگری را در کارنامه خود ثبت می کنند.
معاون اجرایی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: بین المللی شدن بخش دانشگاهیان جشنواره امام رضا(ع) می تواند در اثربخشی این بخش از جشنواره موثر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار