رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی دو الزام نیاز داریم، گفت: یکی مدیریت جهادی و دیگری مبارزه با فساد را برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی نیاز داریم.
کد خبر: ۲۸۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 30 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، سهراب صلاحی صبح امروز در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید کشور که در سالن همایش‌های صبا برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتی برای ما الزام است و این الزام علت‌های گوناگونی دارد که اولین علت آن ظرفیت‌هایی است که در ایران وجود دارد؛ چه ظرفیتی هایی که ایران به عنوان یک کشور دارد و چه زمینه‌هایی که نظام جمهوری اسلامی برای کشور مهیا کرده است.

وی موقعیت راهبردی منطقه‌ای را از ایران دانست و افزود: دنیا به این نتیجه رسیده است که بدون آمریکا و چین و اروپا می‌تواند به حیات خود ادامه دهد اما بدون خلیج فارس تمام دنیا خاموش می‌شود و پیش‌بینی‌ کرده‌اند که در سال 2040 هیچ کشوری به جز روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس نفت ندارند.
 
آمریکا می‌داند قدرت چالش‌گری و نفوذ ایران در منطقه را نمی‌توانند مهار کند

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه وضعیت ایران به گونه‌ای بوده که تاکنون آمریکایی‌ها سه جنگ راه‌ انداخته‌اند تصریح کرد: آنها برای از بین بردن قدرت جمهوری اسلامی سه جنگ بزرگ راه انداختند چرا که می‌دانند وجود رهبری، قدرت چالش‌گری و نفوذ جمهوری اسلامی را نمی‌توانند مهار کنند و راهبردی‌ترین منطقه جهان بدون ایران ترکیبات امنیتی ندارد.

صلاحی ادامه داد: دومین ظرفیت ایران مردم سالاری دینی و نظام مترقی به جمهوری اسلامی که پایه‌های آن بر دوش مردم است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت سوم ایران رهبری جامع، کامل و مقتدر است که بدون شک بسیار بالاتر از سایر رهبران جهان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در مناظرات ترامپ و کلینتون 66 بار نام ایران برده می‌شود، تصریح کرد: این نشان دهنده اهمیت کشور ماست اما حالا پول خود را اقساطی از آمریکا می‌گیریم و مردم محتاج چند لقمه نان هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه ظرفیت‌های ایران بسیار بالاست گفت: بعد از این همه جنگ و تحریم کشورمان رتبه ششم نانو در دنیا را دارد و از طرفی نیز هفت درصد معادن دنیا را در اختیار داریم در حالی که جمعیت ما یک درصد جهان است.

مدیریت جهادی و مبارزه با فساد؛ دو الزام برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی

صلاحی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به قدرت بین‌المللی باید اقتصاد خود را به 10 کشور دنیا برسانیم و اگر به دستورات ولی فقیه گوش کنیم پیروز می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه ما هم در کشور خود دانش پیشرفته داریم، افزود: کسانی که می‌گویند دانش نداریم و از توتال فرانسه باید فناوری وارد کنیم دروغ می‌گویند.

صلاحی با اشاره به اینکه برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی دو الزام نیاز داریم، خاطرنشان کرد: یکی مدیریت جهادی و دیگری مبارزه با فساد را برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی نیاز داریم.

وی تاکید کرد: علت دومی که باید به سمت قدرتمند شدن برویم حفظ استقلال بوده و هم‌اکنون رئیس جمهور برای این نکته هزینه داده است.
 
اروپایی‌ها گفتمان حقوق بشر را تنها برای ما دارند

صلاحی ادامه داد: زمانی که رئیس جمهور می‌گوید آمریکا کدخداست باید با او سازش کنیم، مشخص است که خودش اعتماد ندارد زیرا این امکان وجود ندارد کسی لباس پیامبر بر تن کرده باشد و به آمریکا کدخدا بگوید زیرا این کشور رأس جنایتکاران است.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها گفتمان حقوق بشر را تنها برای ما دارند، تصریح کرد: آنها عراق را به خاک و خون کشیدند و حتی در آزمایش‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که آثار سلاح‌های آمریکا در عراق تا 100 سال آینده ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه رئیس جمهور گفته است مشابه برجام در تاریخ 100 ساله ایران وجود ندارد، افزود: ایشان در نظر ندارند که در همین تاریخ 100 ساله انقلاب اسلامی رخ داده و ایشان از نظام و خودش سرمایه گذاشته است و همه انتقادات را رد می‌کند اما حالا سرمایه فناوری هسته‌ای ما مثل یک ماشین است که روشن می‌شود اما نمی‌توان آن را راه انداخت.

صلاحی تاکید کرد: همین آمریکایی‌ها بودند که 333 روز نماینده رئیس جمهور ایران را پشت درب‌های سازمان ملل نگه داشتند و اجازه ورود به او را ندادند در صورتیکه این سازمان ربطی به آمریکا ندارد.

وی با بیان اینکه سوء نیت آمریکا برای همه ما مشخص است، افزود: هنوز مرکب برجام خشک نشده بود که دولت آمریکا با 407 رأی تصویب می‌کند که سفر به ایران نیاز به تجدید روادید داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه هر بشکه نفت برای غربی‌ها 1400 دلار سود به همراه دارد، خاطرنشان کرد: آنها کسانی هستند که نفت را بین 20 تا 30 دلار می‌خرند در حالی که هزینه استخراج آن 10 دلار است.

صلاحی گفت: با وجود هزینه‌های زیاد رئیس جمهور، می‌بینیم آل‌سعود که دست نشانده آمریکا است برخورد بسیار بدی با ایران می‌کند و ملاقات وزیر خارجه را پس از چهار سال درخواست، بی‌جواب می‌گذارد.

رئیس سازمان بسیج در پایان با بیان اینکه آنها می‌دانند ایرانی‌ها حساس هستند و اگر موارد داخلی را بیرون ببرند مشکل ایجاد می‌شود، تاکید کرد: اگر بخواهیم استقلال کشور را حفظ کنیم باید کشور را تبدیل به قدرت بین‌المللی کنیم که ظرفیت و زمینه آن آماده است و باید با یک حرکت ایران تبدیل به قدرت بین‌المللی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار