«ایثار و اقتصاد مقاومتی» معنای روشنی دارد و حرکت درمسیر آن و اقدام براساس رهنمود مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، ضرورتی انکارناپذیر است.
کد خبر: ۲۸۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 30 August 2016
هر شخص حقیقی و حقوقی، تکلیف دارد که با طرح این مقوله،توجه  همگان را به ضرورت وجود و حضور فرهنگ ایثار و مردمی‌بودن اقتصادمقاومتی، جلب و تلاش ‌کند با برنامه‌های متعدد علمی، فرهنگی، هنری و ادبی  وظیفه خود را به انجام برساند زیرا فرهنگ ایثار و مردم، رموز موفقیت اقتصاد مقاومتی هستند و بدون توجه به این دو عنصر ارزشی و ملی، نمی‌توان به موفقیت رسید.
 
الگوهای «ایثار و اقتصاد مقاومتی» در بانک دی 
 
اقتصاد مقاومتی، راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای برون رفت از مشکلات و مقابله با جبهه استکبار است؛ جبهه‌ای که جز ذلت ملت‌ها وبهره‌کشی از آن‌ها را نمی‌خواهد و جز زبان زور نمی‌داند و جز به بردگی ملت‌ها نمی‌اندیشد. در شرایط فعلی جهانی، استکبار از ابزار اقتصاد به عنوان یک عامل فشار استفاده می‌کند؛ از این رو، اقتصاد مقاومتی، امری بسیار مهم و پرداختن به آن وظیفه‌ی همه‌ی دستگاه‌ها و نهادها و مردم است؛ بر این پایه، ما معتقدیم زیربنای اصلی تحقق عملی و عینی و سریع اقتصاد مقاومتی بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و فداکاری با مشارکت جدی مردم شریف است و ترویج این فرهنگ که اصالت، ارزش و کارآیی خود را دردوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خوبی نشان داده، می‌تواند«عملیات بزرگ اقتصاد مقاومتی ملت ایران» را به پیروزی شگفت‌آوری برساند.
 
بر اساس ایثار و فداکاری است که می‌توان به سرعت، مشکلات را زدود و زمین حاصل‌خیز نوآوری و ترقی ایرانیان را مهیای کشتِاندیشه و برداشتِ عمل کرد.
 
بر اساس فرهنگ ایثار و فداکاری است که کارها سامان‌یافته،ساعات کاری دولتی و غیردولتی پربار می‌شوند، اختلاس و ارتشاء به پایان می‌رسند و از همه مهم‌تر، مصرف درست، جای اسراف را می‌گیرد.
 
یکی از سازمانهایی که در مسیر ایثار و اقتصاد مقاومتی گام بر میدارد بانک دی است.
 
سرپرست بانک دی به تازگی و همزمان با هفته دولت "سومین همایش دی در مسیر سرآمدی” با همکاری ۱۵ تیم تعالی درون سازمانی به عنوان مغز متفکر سازمان و با همراهی مدیران ارشد این بانک برگزار و مدیران بانک دی را مکلف کرد با تمرکز و برنامه ریزی و توجه به پروژه های بهبود، چابک سازی و افزایش سرعت ارائه خدمات با کیفیت بانکی ، بانک دی را به بانکی شاخص و برجسته نزدیک تر کنند.
 
این همایش و اقدامات اخیر بانک دی نشان از عزم بالای این بانک برای جهشی اثرگذار در عرصه بانکداری دارد و باعث شده کارشناسان حوزه های اقتصادی چشم انداز بانک دی را رو به رشد ارزیابی کنند.
 
بر خلاف هیاهوهای سیاسی علیه این بانک که بیشتر به شب نامه های انتخاباتی شباهت دارد ، بانک دی در جهت حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری پیشتاز بوده و توانسته در صیانت از سرمایه اصلی بانک که سهامدار فرزندان شهدا است، گامهای مهمی بردارد.
 
با نگاهی کوتاه به عملکرد یک ماهه اخیر این بانک می توان دریافت که با اتکا به ایثار و اقتصاد مقاومتی می توان گامهای بزرگ را در زمانی کوتاه برداشت.
 
اضافه شدن این بانک به لیست بانک‌های فعال در فرآیند کنترل پیش پرداخت حساب وکالتی بورس کالا در تمام سامانه‌های معاملاتی بورس کالا و کارگزاری‌ها ، پرداخت سود سهام سال مالی ۱۳۹۴ دو ماه زودتر از زمان‌بندی ، "ارائه دی کارت هواداری والیبال در شعب بانک دی”، "توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات در حوزه پشتیبانی از صنایع خرد و متوسط” ، "راه‌اندازی سامانه پاسخگویی و مشاوره به خانواده معظم شهدا و ایثارگران” ،”امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بانک دی و شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت به منظور حمایت از شرکت‌های داخلی و تولیدکنندگان” ، "رونمایی از سامانه اطلس بانک دی با هدف افزایش بهداشت اعتباری” ، "اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیاردی بانک دی برای تولید فرآورده‌های پلاسمایی” ، "رونمایی از سامانه جامع مدیریت بخشنامه‌ها” ، "توزیع "پلاک مدافعان حرم” در مسابقات والیبال و تجلیل و قدردانی از خانواده نخستین شهید مدافع حرم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت” ، "اخذ مجوز فعالیت شرکت صرافی و خدمات ارزی” ، "دریافت جایزه سلامت اداری "،” اخذ جایزه بهره‌وری ۱۴۰۴ ، حمایت از تیم ملی والیبال ایران” ، "مشارکت در پروژه مجتمع تجاری ـ تفریحی صدر "چشم تهران” به عنوان دومین پروژه عمرانی کشور بعد از برج میلاد تهران” ، "امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک دی با شرکت های موثر از جمله شرکت بازرگانی پتروشیمی” ، "انجمن شرکت‌های ساختمانی ایران و انجمن علمی اقتصاد اسلامی”  و اعطای هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه و تسهیلات به شبکه ریلی کشور را می توان از دستاوردهای یک ماهه اخیر این بانک ارزش آفرین نام برد.
 
در همین راستا دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در هفته دولت و در افتتاح یکی از پروژه های اقتصادی بنیاد شهید گفت : بنیادشهید نگران فعالیت اقتصادی نباشد و با توجه به سهامداری فرزندان شهدا در سازمان های اقتصادی بنیاد شهید  باید برای خانواده ایثارگران سودآور باشد.
 
امید است سرپرست جدید این بانک با اثر بخشی بیش از پیش  در مسیر پیشبرد برنامه‌ها و استراتژی‌های سازمان بتواند این بانک را که متعلق به خانواده های ایثارگران است در مسیر اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به ایثارگران انقلاب اسلامی اعتلا ببخشد.
 
اطلاعات روز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار