سرپرست شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به بازگرداندن 28 ملک تملیکی به مردم گفت: اموال تملیکی بانک به صورت اقساط به مردم باز می‌گردد.
کد خبر: ۲۸۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 01 September 2016
سرپرست شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به بازگرداندن 28 ملک تملیکی به مردم گفت: اموال تملیکی بانک به صورت اقساط به مردم باز می‌گردد.

به گزارش ایسنا، سیدسعید موسوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بانک کشاورزی با دید نظارتی و کارشناشی در حال فعالیت است که نباید نظارت را با سخت‌گیری اشتباه گرفت اما متاسفانه وقتی نظارت می‌شود استنباط بر سخت‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق بانک، ذی‌نفعان و مشتریان از اهداف بانک کشاورزی است، تصریح کرد: بانک کشاورزی متناسب با شرایطی خود، سال‌ها بر روی سیستم بانکداری الکترونیک کار کرد و در نهایت سیستم مهر را به سیستم مهرگستر ارتقاء داد.

موسوی با بیان اینکه در بانک کشاورزی به هیچ وجه کارکرد حساب و بلوکه کردن حساب فعالان بخش کشاورزی انجام نمی‌شود، عنوان کرد: بانک کشاورزی وجه‌های دریافتی از شهرنشینان را به روستاها تزریق می‌کند تا شاهد کاهش حاشیه‌نشینی و مهاجرت روستائیان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اشتغالزایی در بخش کشاورزی هزینه کمتری نسبت به سایر بخش‌ها دارد، به بیان عملکرد بانک کشاورزی از سال گذشته تاکنون پرداخت و عنوان کرد: از مجموع 37 هزار و 33 فقره تسهیلات پرداخت شده به طرح‌های اشتغالزایی در سیستم بانکی استان، سهم بانک کشاورزی 28 هزار و 821 فقره معادل 78 درصد بوده است.

موسوی افزود: براساس آمار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی 10 هزار و 484 میلیارد ریال تسهیلات در استان توزیع شده که 5 هزار و 317 میلیارد ریال آن توسط بانک کشاورزی پرداخت کرده است.

وی با گلایه از نادیده گرفتن عملکردهای بانک کشاورزی تصریح کرد: سال گذشته با توجه به تاکید مدیریت ارشد استان در بحث پرداخت وام ازدواج ورود یافتیم بنابراین با وجود اینکه تسهیلات مصوب استان در این زمینه 99 میلیارد ریال بود اما 143 میلیارد ریال معادل 144 درصد تسهیلات ازدواج پرداخت شد.

موسوی عنوان کرد: در ارتباط با بحث مکانیزاسیون کشاورزی 45 درصد از تسهیلات جذب و پرداخت شده به طوریکه روند جذب مابقی منابع ادامه دارد.

وی با اشاره به جذب 107 درصدی اعتبار مصوب بانک کشاورزی از صندوق توسعه ملی و اعتبارهای شناور در کشور، افزود: سهم استان همدان از صندوق توسعه ملی 137 میلیارد ریال برای 605 طرح بود در حالیکه موفق به جذب 147 میلیارد ریال شدیم.

وی در ادامه با اشاره به املاک تملیکی بانک کشاورزی اعم از ملک و واحدهای تولیدی به علت عدم پرداخت معوقات اظهار کرد: هیچ اعتقادی به تملک ملکی نداریم چرا که مشتریان شریک بانک محسوب می‌شوند و ممکن است در بازپرداخت تسهیلات به مشکل برخورده باشند.

وی با بیان اینکه از 200 ملک و واحد تولیدی در تملک بانک کشاورزی سال گذشته 26 ملک و امسال 28 ملک به صاحبان آنها بازگشت خورده است، اعلام کرد: با توجه به اینکه بانک به دنبال احیا و فعال کردن واحدهای تولیدی است بنابراین سال گذشته بسیاری از املاک تملیکی را به مردم بازگردانیم و از این حیث رتبه 5 کشور را داریم.

موسوی همچنین درباره صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان همدان تصریح کرد: سال گذشته دوره‌های آموزشی مختلفی برای گروه‌های مختلف در بخش کشاورزی برگزار کردیم که این امر سبب افزایش 48 درصدی بیمه در بخش زراعت شد.

وی ادامه داد: 12 شرکت‌ بیمه‌ای در استان همدان با بانک کشاورزی در حال فعالیت هستند و براساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده یک کشاورز به صورت کامل بیمه شود در حالیکه در گذشته تنها محصولات کشاورزی بیمه می‌شد.

سرپرست شعب بانک کشاورزی استان همدان با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی هزینه‌های تولید کشاورزی را بیمه می‌کند، افزود: صندوق بیمه پولی برای پرداخت ندارد چرا که غرامت بیش از حق بیمه پرداختی بوده و صندوق بیمه کشاورزی تا کنون به سوددهی نرسیده است.

وی با بیان اینکه 93 هزار و 308 میلیون ریال میزان غرامت مشخص شده در بخش‌های زراعت، باغات، دام، آبزیان و مراتع استان همدان است، ادامه داد: از این میزان، 78 هزار و 9 میلیون ریال به بهره‌برداران پرداخت شده و 15 هزار و 298 میلیون ریال باقیمانده است.

موسوی عنوان کرد: طرح‌های گلخانه‌ای، نوسازی ماشین‌آلات، طرح‌های آب و خاک و آبیاری تحت فشار با اولویت آبیاری قطره‌ای و میکرو از طرح‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی برای پرداخت تسهیلات است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه امسال تولید گندم در استان همدان وضعیت خوبی داست، گفت: همدان جزء استان‌های سردسیر بوده و آخرین برداشت‌ها را دارد بنابراین همین امر سبب شده تا استان همدان جزء استان‌های آخر برای پرداخت پول گندمکاران باشد.

وی با اشاره به آغاز تحویل گندم به سیلوها از 12 تیرماه در استان همدان تاکید کرد: 6700 میلیارد ریال میزان مطالبات گندمکاران استان همدان است که اطلاعی از مبلغ پرداختی به گندمکاران ندارم اما بیشتر کشاورزان پول گندم را دریافت نکرده‌اند.

سرپرست شعب بانک کشاورزی استان همدان عنوان کرد: به هیچ وجه بانک کشاورزی بابت مطالبات از وجوه واریزی گندمکاران برداشت نمی‌کند در حالیکه در برگه پیمان، کشاورز تعهد کرده بانک اجازه برداشت مطالبات خود را دارد اما بانک چنین اقدامی نکرده است.

وی با بیان اینکه 6200 میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است، گفت: میزان معوقات بانک کشاورزی همدان 1400 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار