تابناک تهران- پرونده افزایش تعداد حوادث نشست زمین در تهران که اکنون به تهدیدی جدی برای شهروندان تهرانی تبدیل شده به روی میز نمایندگان مجلس رفت تا شاید با وادار کردن مدیریت شهری به افزایش نظارت ها مانع از تکرار این حوادث شوند.
کد خبر: ۲۸۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 02 September 2016
خبر نشست زمین در تهران کم کم در حال تبدیل شدن به یکی از خبرهایی است که دیگر برای مخاطبان به ویژه شهروندان تهرانی غیر منتظره نیست چرا که در سال های اخیر، در مناطقی از شهر تهران که عموما احداث و توسعه خطوط مترو در دستور کار بوده این اتفاق حادث شده و جان و مال مردم را هدف قرار داده است.

دیروز نیز خیابان پیامبر تهران در محدوده مجتمع تجاری کوروش این حادثه یعنی نشست زمین را تجربه کرد.

به دنبال ریزش بخشی از خیابان پیامبر، تعدادی خودرو به درون گودال ایجاد شده سقوط کردند که با حضور عوامل امدادی در محل، خودروهای سقوط کرده در این گودال، بیرون آورده شدند.

اگر چه بر اساس اعلام مسوولان شهرداری نشست زمین در خیابان پیامبر مرکزی واقع در غرب تهران، یک نشست سطحی زمین در اثر ریزدانگی خاک و تراوش آب سطحی بوده اما با این اتفاق باز هم انگشت اتهام به سمت مترو تهران نشانه رفته است.

در همین حال نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از ورود این کمیسیون برای بررسی حادثه نشست زمین در اتوبان ستاری خبر داد.

پروانه مافی در واکنش به حادثه روز گذشته نشست زمین در اتوبان ستاری، به خانه ملت گفت: شهرداری در ساخت و سازهای اخیر به ویژه در بحث مترو باید دقت نظر بیشتری داشته باشد زیرا ممکن است همین بی توجهی ها حوادث ناگواری را رقم زند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری حادثه شهران، ادامه داد: اگر حادثه در شهران، ساعت 8 صبح اتفاق می افتاد و مردم بسیاری در رفت و آمد بودند، ممکن بود خسارت های جانی و مالی زیادی رخ دهد به گونه ای که این خسارت ها قابل جبران نبود.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با تاکید بر اینکه توجه و دقت پیمانکاران مترو، باید بیش از پیش باشد، تصریح کرد: حادثه روز گذشته اتوبان ستاری نیز، موضوعی مشابه حادثه شهران است و این مهم نشان می دهد که شهرداری باید بر پروژه هایی که به پیمانکاران می دهد نظارت و بازرسی دقیقی انجام دهد.

وی تاکید کرد: متاسفانه بازرسی حین عمل و فعالیت وجود ندارد و همیشه بازرسی ها بعد از فعالیت است که این اقدام نمی‌تواند مفید واقع شود لذا به نظر می رسد ارزیابی و نظارت باید در زمان فعالیت صورت گیرد تا اگر کم کاری و بی دقتی وجود دارد حین عمل رفع شود لذا کنترل و نظارت شهرداری باید افزایش یابد و بازرسی در انجام فعالیت ها با دقت صورت گیرد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: البته این حوادث در کمیسیون شوراها بررسی می شود و با شروع به کار مجلس این موضوع را در دستور کار خود قرار می دهیم تا بررسی دقیقی روی آن انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار