امام جمعه شهرستان کرج ضمن اشاره به مسئله محیط زیست در استان تاکید کرد: برخی معادن در حال آلوده کردن محیط و هوا بوده و متوایان در حال توسعه هستند که مسئولان باید توجه لازم داشته باشند.
کد خبر: ۲۸۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱ 02 September 2016
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا تمام شدنی نیست، گفت: وحدت نیروهای حزب الهی خار چشم دشمنان شده و شعار مرگ بر آمریکا خواب عده ای را پریشان کرده است.
آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج ضمن اشاره به سالگرد شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: امام در آن زمان تحت تدابیر شدید امنیتی و نظامی قرار داشت و باید در دو جبهه حفظ اعتقادات، باورهای دینی و علمی و نیز سیاست می جنگید.
وی با اشاره به اینکه در همین میان امام شبکه وکلا را تقویت کرد و وکیلانی را به نقاط مختلف فرستاد، افزود: ایشان تا سن ۲۵ سالگی این وضعیت را حفظ کرد و در همین سن توسط همسرش جام زهر را نوشید و به شهادت رسید.
امام جمعه شهرستان کرج خاطرنشان کرد: از مظلومیت این امام همین بس که عده ای مفسد و فاسق در شب شهادت ایشان در شهر دست به رقص و پایکوپی زدند، گویی نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی خواب هستند.
انتقاد امام جمعه کرج از مسئولان امنیتی
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه بسیج و دستگاه های امنیتی باید حواس خود را جمع کنند، گفت: برخی کارها را ساده گرفته در حالی که خانواده هیچ یک از ما در امنیت فرهنگی نیست.
وی با اشاره به اینکه عضو شورای شهر با پلیس منطقه تماس گرفته اما هیچ اقدامی انجام نشده است، افزود: این ها قابل قبول نیست و مسئولان اعلام کنند در صورتی که توانایی انجام کار را ندارند، ما به کمک جوانان انقلابی شهر را اداره کنیم.
وی خیایان، مراکز فرهنگی و پارک ها را نا امن اعلام کرد و گفت: برخی با گردن کلفتی امیال پلید خود را به خورد مردم می دهند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، بیان کرد: باید ازدواج های ساده را الگو قرار داده و با تطبیق آن با زمان از ریخت و پاش ها و هزینه های زائد و تجملات جلوگیری کنیم چراکه این ها سبب تاخیر در ازدواج شده و مشکلات رفتاری در جامعه ایجاد می کند.
لزوم ترویج ازدواج آسان در جامعه
امام جمعه شهرستان کرج سن، فاصله طبقاتی، مهریه معقول، جنبه های اخلاقی، دینی و شخصیتی را از اصول مهم ازدواج دانست و افزود: باید شرایط را به گونه ای فراهم کرد تا جوانان به ازدواج آسان تشویق شوند، کسی که برای مسیر ازدواج سد ایجاد کند نمی تواند نزد خداوند پاسخگو باشد.
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه همه باید برای ترویج ازدواج ساده و آسان اقدام شود و در این میان خانواده ها نقش بسیار مهمی دارند، گفت: این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: توطئه تهدید جمعیت، خزنده و خاموش با شگردهای مختلف دنبال می شود که دستگاه های مسئول باید مراقبت بیشتری داشته باشند و افرادی که عامدانه در این مسیر حرکت می کنند بدانند که در حال تهیه هیزم برای قیامت خود هستند.
نماینده‌ولی‌فقیه در استان البرز روز مبارزه با استعمار انگلیس به مناسبت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، شهادت آیت الله قدوسی و دستجردی، کشتار جمع کثیری از مردم در ۱۷ شهریور ماه ۱۳۵۷ در میدان ژاله تهران، شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در سال ۶۶ توسط آل سعود، روز تعاون، روز مبارزه با بی سوادی و روز مردم شناسی را از دیگر مناسبت های این هفته عنوان کرد.
ضرورت بیان مستمر جنایات آمریکا
وی با اشاره به اینکه  پشت همه این حوادث آمریکا و استکبار باست، گفت: متاسفانه عده ای با انواع حیله ها تلاش می کنند آمریکا را تطهیر و به او اعتماد کنند، جنایات او را از خاطره ها پاک کرده و جوانان و نوجوانان را نسبت به این امور بیگانه کنند.
امام جمعه شهرستان کرج با تاکید بر اینکه باید دائما جنایات آمریکا را بیان کرد تا جامعه دچار اشتباه محاسباتی نشود، اضافه کرد: عده ای کم کاری عمدی در بیان و روشنگری دارند اما جوانان پرشور و انقلابی در جامعه فراوانند و با روحیه انقلابی آمادگی دارند تا در عرصه های مختلف از ارزش های امام و انقلاب دفاع کنند.
وی افزود: استکبار ستیزی و مقابله با جریانات انحرافی امروز کمتر از دیروز نیست و شاهد آن نیز شهدای مدافع حرم هستند که با استواری و ایمان از هویت و شرف کشور دفاع می کنند.
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اگرچه عده ای کوته بین داستان هایی برای این شهدا  نیز درست می کنند، گفت: با این وجود استحکام و وحدتی که میان نیروی های حزب الهی کشور وجود دارد، خار چشم دشمنان است و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود و مرگ بر اسرائیل در نمازهای جمعه، خواب عده ای را پریشان می کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: ما مردم هدفدار و آرمانخواه هرگز کینه شیطان بزرگ و هرکس که در مسیر او قدم برمی دارد را از دل بیرون نخواهیم کرد، چراکه بر اساس آموزه های دینی مومن ذلت پذیر نیست و با صدای بلند هیهات من ذله را فریاد خواهد زد.
دشمنی آمریکا و انگلیس با ایران تمام شدنی نیست
وی یادآور شد: با توجه به دشمنی ناتمام آمریکا و انگلیس باید همیشه آماده بود و توان نظامی و دفاعی کشور باید در کنار توکل و توسل به خداوند روز به روز افزایش یابد.
آیت‌الله حسینی همدانی تاکید کرد: دیدار رهبری با فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا بسیار مهم و قابل توجه بوده و بیانات ایشان احتیاج به تحلیل دارد.
خطیب جمعه کرج ادامه داد: صحنه های جدیدی در عرصه های مختلف به ویژه فرهنگی پیش رو قرار گرفته که بنا به فرمایشات رهبری مسئولان به جای اینکه مشغول کار خود باشند، مواردی دیده می شود که با جدیت تمام مشغول کارهای انتخاباتی هستند که در این مسیر احتیاج به تذکر جدی دارند.
وی با تاکید بر لزوم توجه به مقوله فرهنگ توسط این افراد که مدتی یک بار مسائلی را به راه می اندازند، گفت: بحث ولنگاری فرهنگی امری است که ۳ سال است توسط رهبری دنبال می شود و اکنون مسئول مربوطه اعلام کرده که چنین چیزی وجود دارد، ما منتظریم برنامه های خود را در این زمینه ارائه کند.
آلودگی معادن استان البرز را تهدید می کند
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: در صورتی که این برنامه ها در راستای ترویج فساد و منکرات نباشد، ما و مردم نیز به شما کمک خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه هدف برجام تهدید نظامی نبود، گفت: تهدید نظامی پس از پیروزی انقلاب توسط دشمنان انجام شد و تاجایی که می توانستند به آن عمل کردند، قصد برجام بحث اقتصادی و تحریم ها بود؛ نباید در این زمینه فکر مردم را تغییر داد.
امام جمعه شهرستان کرج ضمن اشاره به مسئله محیط زیست در استان تاکید کرد: برخی معادن در حال آلوده کردن محیط و هوا بوده و متوایان در حال توسعه هستند که مسئولان باید توجه لازم داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان درگذشت ام الشهدا مادر شهیدان کولیوند را تسلیت گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار