نماینده رهبر معظم انقلاب و امام جمعه مشهد در گفتگوی خبری با اخبار 20:30 به شایعات و هجمه هایی که علیه او در فضای مجازی راه افتاده است پاسخ داد.
کد خبر: ۲۹۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 04 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، مشروح سخنان امام جمعه مشهد در گفتگوی ویژه با خبرنگار 20:30 به شرح زیر تقدیم حضور می شود.

گفتید من آدم سیاسی نیستم، طلبه هستم. این طلبه چه وظیفه ای دارد؟
حداقل وظیفه یک طلبه که در تریبون نماز جمعه قرار میگیرد نهی از منکر است. آنجا جای تحکم نیست، جای اوشتولوم نیست، جای اجبار و این حرف ها نیست. جای حرف زدن و بیان حکم خدا و بیان وظیفه شرعی به مردم و بیان حدود الهی است. نه حاکم و قاضی هستم، نه لشگری و ارتشی دارم، بنده یک طلبه هستم.
من به عنوان یک طلبه، نظری درباره موسیقی دارم که شاید نظر بنده از نظر بسیاری از مراجع هم بازتر باشد.
خودتان هم موسیقی گوش می کنید؟
بعضی موسقی ها را گوش می دهم نه همه را.
کنسرت در شکل جاری اش یک واقعیت دیگر است، بطوری که ارائه موسیقی همراه با یک سلسله حرکت ها و هیجانات مبتذل انجام می شود. پیشنهاد می کنم از یکی از این کنسرت ها فیلم بگیرند، کدام مرجع تقلید این فیلم را می بیند و می گوید این برنامه بدون اشکال است؟ تمام حرف ما از اول تا آخر این بود که ما گفتیم  به حرمت امام رضا، این حرام در این شهر انجام نگیرد.
شما خودتان از مشهدی ها پرسیدید حاج آقا؟
اخیراً بعضی از مردم دعوت کردند در روز جمعه بیایند در پارک هاشمیه به حمایت از مسئله برگزاری کنسرت تجمع کنند. چند نفر آمدند؟
می خواهم بگویم واقعا مشکل جوانان این است؟ جوانی که امروز نزدیک سی سال از عمرش می گذرد، زن ندارد، زندگی ندارد، تشکیل خانواده نداده، شغل و درآمد ثابت ندارد، آیا یک کنسرت برگزار بشود برود آن جا یک کف بزند کارش تمام دیگر است؟ همه مشکلاتش حل است که حالا برود دنبال این قضیه راه بیفتد؟
ببینید اگر واقعاً یک جریان هنری در کشور به نام هنرمند موسیقی یا هنر موسیقی وجود دارد و این بایستی در یک جایی در معرض عموم قرار بگیرد، باید برای آن یک ساز و کاری تعبیه کنند و در نظر بگیرند که با ابتذال همراه نشود. این وضع فعلی کنسرت ها با ابتذال همراه است.
یک عده این نهی از منکر ما را برداشته اند برای خود خوراک سیاسی کرده اند. فکر کرده اند که یک انتقام های سیاسی از بنده بگیرند.
می گویند شما مخالف ورزش بانوان هستید و حتی شنیدیم که به مدال خانم علیزاده در المپیک امسال اعتراض کردید، ماجرا چه بوده؟
آن زمان که بنده اعتراض کردم به این شکل بود که برنده مسابقه یک دختر ایرانی بود و این بلوز قرمز پوشیده بود، آستین نداشت و گریبانش هم اصلا باز بود، موهایش هم پریشان بود، این در این حالت روی سکو ایستاد و آن داور هندی آمد مدال را به گردنش انداخت.
یعنی این این نقل قولی که از شما منتشر شده متعلق به آن سال هاست؟
بله مربوط به آن سال هاست. الآن هیچوقت آن بحث نبوده.
حاج آقا هنرمند مورد علاقه ای دارید؟
خدا بیامرزد آقای سلحشور را، ایشان روی سر ما جا داشتند. آقای حاتمی کیا واقعا مورد علاقه ما هست، هنرمند که مثبت است، به چشم یک سرباز امام زمان نگاه می کنم.
چند سال پیش در صدا و سیما در ماه رمضان یک سریالی پخش شد، سقوط یک فرشته. نمی دانم جنابعالی یادتان هست یا نه. من آنجا یک وقت در یک جلسه به آقای ضرغامی برخورد کردم و گفتم من که کارگردان این فیلم را نمی دانم کیست و او را نمی شناسم، اما بنده حاضرم ثواب 100 منبرم را بدهم، این آقای کارگردان ثواب یک سکانس فیلم خود را بدهد و همان سکانسی که دختره از همان بالا چادرش را رها می کند و سقوط می کند. اثری که سکانس یک فیلم میگذارد بیش از اثر 100منبر بنده است.
شما اصلا در مشهد منزل ندارید درست است؟ در دفتر زندگی می کنید؟
ما نه منزل استیجاری داریم نه منزل ملکی، مایملک من یک آپارتمان در تهران است.
بچه بلافصل خودم هفت تاست. با نواده و نبیره و این ها 27تا بچه دارم.
هیچکدام آقازاده که نیستند؟
خانم زاده هم نیستند. هرکدام دنبال زندگی خودشان و کار خودشان هستند، خیلی به ما کار ندارند، ما هم به آن ها کار نداریم.
حقوق تان چقدر است حاج آقا؟
بنده مستمری بگیر تأمین اجتماعی هستم، که اخیراً 2200تومان در ماه شده و الا کمتر از این بوده.
حقوق تان فقط همین است؟ همین است؟
بله حقوق من این است. حقوقی ندارم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
هر کسی بیشتر و تندتر از دولت انتقاد کند بیشتر مورد تمجید سیما قرار میگیرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار