یازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی استان اردبیل به مدت دو روز در روزهای 25 و 26 شهریور ماه در منطقه نمونه گردشگری «بولاغلار» شهرستان نیر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 05 September 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل، جابر اسدی در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: یازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی استان اردبیل با هدف معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری شهرستان نیر و استان اردبیل به مدت دو روز در 25 و 26 شهریور ماه سال جاری در منطقه نمونه گردشگری «بولاغلار» نیر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی استان روزهای پنج‌شنبه و جمعه 25 و 26 شهریور از ساعت 10 صبح تا 20 شب است، افزود: برنامه‌های مختلف و متنوعی چون دعوت از چهره‌های برتر کشوری، اجرای موسیقی سنتی عاشیقلار، نمایش فولکلوریک اقوام ایرانی گروه هنری شالاکو، برنامه نمایشی طنز و ... در زمان برگزاری جشنواره تدارک دیده شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نیر با اشاره به برپایی 50 غرفه پخت آش و غذاهای محلی برای 20 استان شامل استان‌های اردبیل، کردستان، تهران، اصفهان، مرکزی، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، ایلام و ... در این جشنواره، یادآور شد: همچنین در 20 غرفه نیز صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل به منصه ظهور گذاشته خواهد شد.

اسدی در پایان سخنان خود بیان کرد: در روز اختتامیه جشنواره به برترین غرفه، آشپز و آش و غذای محلی با داوری هیأت داوران ملی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار