رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارداد FATF غیرقانونی و خیانت آشکار به‌ نظام است گفت: طبق قانون هر قرارداد بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی برسد.
کد خبر: ۲۹۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 06 September 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر اظهار داشت: سازمان FATA که قالب آن را کشورهای استکباری تشکیل داده‌اند؛ قراردادی را با سه رویکرد مبارزه با پول‌شویی و حمایت از تروریسم و انرژی هسته‌ای به امضا رسانده تا برخی کشورها و نهادها را در محدودیت‌های بانکی قرار دهد.

وی تصریح کرد: در تعریفی که این نهاد از مبارزه با حامیان تروریست عنوان کرده، حماس و حزب‌الله لبنان و مجموعه جبهه مقاومت، تروریست خطاب شده و هرگونه معامله و تبادل ارزی و بین‌بانکی با آن‌ها محدود و یا تحریم هست.

پژمان فر در واکنش به مذاکرات و توافق انجام‌گرفته با سازمان مبارزه با پول‌شویی FATF گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با پول‌شویی و حمایت از تروریسم تعریف مشترکی با غربی‌ها ندارد، لذا اگر بخواهیم برای احقاق حقوق خود از این مسیرها وارد شویم «برجام» بهترین شاهد ماجرای شکست تئوری مذاکره و توافق با غربی‌هاست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا قبل از امضای قرارداد با سازمان FATF تحریم‌های عمومی علیه مجموعه‌هایی که نظام برای آن‌ها تکلیف کرده بود وجود داشت اما با امضای این قرارداد خود تحریمی و اعمال فشار علیه خودمان را رقم زدیم که اولین نمونه بارز آن قطع همکاری بانک‌های ملت و سپه با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ع) است.

وی تصریح کرد: امضای این قرارداد  بانک‌های داخلی را موظف کرده تا سازمان‌ها و تشکیلاتی که با مقاومت و ایستادگی در دوران تحریم خود را حفظ کردند امروز از داخل و بر اساس بی‌تدبیری مورد تحریم قرار گیرند و این نگرانی زیادی را در کشور به وجود آورده است.

پژمان فر خاطرنشان کرد: موضوع بعدی حسب تبصره 2 قانون مبارزه با پولشویی است که بسیاری از قوانین داخلی کشور را تحت تأثیر قرار داده و موجب حذف آن‌ها می‌شود.

نماینده مردم مشهد انعقاد این قرارداد را ظلم و خیانت آشکار به‌نظام عنوان کرد و افزود: غربی‌ها لیست 180 نفره از اشخاص حقیقی و حقوقی کشور دارند که مورد تحریم واقع شدند و هرگونه ارتباط بانکی و تبادل ارزی با آن‌ها مجازات دارد، لذا با انعقاد این قرارداد این اشخاص حقیقی  و یا حقوقی که برای نظام فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند حتی در داخل کشور نیز تحریم خواهند بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق قانون هر قرارداد بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی برسد در غیر این صورت آن قرارداد غیرقانونی و باطل است لذا ما انعقاد این قرارداد را غیرقانونی می‌دانیم و مراقبت‌های لازم را در خصوص آن اجرا می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
این موضوع یک بحث تخصصی اقتصادی است,ایا ایشان تخصص اقتصادی دارند یا صرفا بحث سیاسی است؟!!حفظ نظام و منافع ملی و رفاه واسایش مردم و امنیت ملی مهمتر است یا کمک مالی به برخی گروهای مبارز؟!!...باید قوانین بین‌المللی را محترم شمرد واز راهای دیگر به جبهه مقاومت کمک کرد که امکان پذیر است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار