پزشکان خوردن مواد غذایی مفید برای سلامتی و تقویت مغز را توصیه می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 06 September 2016
به گزارش تابناك رضوي، گلوتامات ماده ای است که در برخی نگه‌دارنده های غذایی مانند جایگزین‌های قند نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ماده به آسیب‌دیدگی مغز و سیستم عصب منجر می شود و درنتیجه باعث افزایش بیماری‌هایی مانند پارکینسون، اختلال کمبود توجه و اوتیسم می شود.

آسیب‌دیدگی براثر گلوتامات اگرچه می‌تواند جدی و طولانی‌مدت باشد اما اغلب نادیده گرفته می شود . نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین B12 به نام متیل کوبالامین قادر به بازیابی آسیب گلوتامات است.

* مصرف زیاد ماهی‌های بزرگ که به مرور زمان جیوه زیادی وارد بدن آن‌ها می‌شود را محدود کنید. جیوه به سلول‌های مغز آسیب می‌رساند و به اختلال شناختی منجر می‌شود. این ماده روی قسمتی از مغز که وظیفه عملکرد درست دید، تعادل و هماهنگی را دارد تاثیر می‌گذارد.

* مواد غذایی غنی از چربی‌های ترانس به مغز آسیب می‌رساند. چربی‌های ترانس در انتقال عصبی وقفه ایجاد می‌کند و به التهاب مغز منجر می‌شود. شیرینی‌ها، ذرت بوداده غذاهایی که در مایکروویو و غذاهایی که با استفاده از مار گارین تهیه می‌شود به مغز آسیب می‌رساند.

* اجتناب از نوشیدنی‌های قندی که به‌هیچ‌عنوان گرسنگی را برطرف نمی‌کند درنتیجه فرد بیشتر از آن‌که لازم است می‌خورد. در خصوص نوشیدنی‌های شیرین مغز قادر به درست عمل کردن نیست.

* برخی از محققان اعلام کردند که گلوتن موجود در نان ، پاستا و غیره نیز اختلال در قدرت فکری مغز ایجاد می‌کند. غذاهای فرآوری شده برای قلب و مغز نیز مضر است زیرا سرشار از چربی ترانس، ماده نگه‌دارنده ، مواد مصنوعی و قند است. مصرف این مواد غذایی باعث بالا رفتن وزن و التهاب نیز می‌شود.

منبع:سایت هلث نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار