عضو شورای نهضت مردمی پوستر انقلاب گفت: در آرمان‌های انقلاب، فرد یک مهاجم است نه یک مدافع، او منتظر دفاع نمی‌ماند بلکه همه‌چیز را به نفع اسلام مصادره می‌کند.
کد خبر: ۲۹۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 07 September 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید محمدجواد میری در جلسه «تمایز شهید آوینی از تجدد ستیزان» که در دفتر نهضت مردمی پوستر انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: با توجه تجربه این دو دهه از شهادت شهید آوینی، نیاز به یک آسیب‌شناسی در بحث انعکاس دغدغه‌های این شهید عزیز حس می‌شد.

عضو شورای نهضت مردمی پوستر انقلاب با اشاره به اینکه خیلی از افرادی که به دنبال الگوگیری از شهید آوینی بودند به نقطه مقصود مطلوبشان نرسیده‌اند، افزود: شهید آوینی متمایز از همه جریانات زمان خودش بود و شجاعانه در مقابل غرب‌زدگی، تجددپرستی و توهم توسعه در اوایل دهه 70 ایستاد.

مدیر هنری شهرداری مشهد با بیان اینکه شهید آوینی جلودار جریان نقد تجدد و توسعه‌گرایی بود، به‌ طوری‌ که بعد از شهادتش قدر این اندیشه بهتر شناخته شد، ادامه داد: اما با دقت تمام این اندیشه و جنبه‌های مختلفش به بحث گذاشته نشده است.

میری ادامه داد: برخی برداشت اشتباه باعث شده آنچه بعضی‌ها از شهید آوینی فهمیدند به‌ اشتباه تسلیم، انفعال و احساس ترس در مقابل هیمنه تمدن غرب باشد.

عضو شورای نهضت مردمی پوستر انقلاب اظهار کرد: شهید آوینی خودش را یک جهادگر می‌داند و عملاً دوربینش را به‌ مثابه بیل عنوان می‌کند.

مدیر هنری شهرداری مشهد با بیان اینکه جهاد سازندگی تجربه خوبی برای بچه‌های انقلابی بود، اضافه کرد: جوانان انقلابی برای جلوگیری از کودتاها و حفظ انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که کمک به مردم محرم می‌تواند مانع رسیدن دشمن به اهدافش شود.

وی اظهار کرد: جهاد سازندگی باعث شد بچه‌های انقلابی از سواد عملی و فنی‌شان استفاده و به خلاقیت‌های متناسب با نیاز واقعی خودشان دست پیدا کنند.

میری افزود: جهادگران افرادی هستند که اهداف انقلاب اسلامی و تجربه غربی در حوزه فنی و مهندسی را درک کردند و با صورت‌مسئله بومی و به‌روزشان مواجهه‌اند و برای حل مشکل موجود، از برآیند این تجارب استفاده و به خلاقیت خودشان دست پیدا می‌کنند.

عضو شورای نهضت مردمی پوستر انقلاب تبیین کرد: زمانی که وارد حوزه خلاقیت شدیم به‌ قدری انواع و اقسام شیوه‌های هنر، فنی و مهندسی را توسعه و خلاقیت به خرج می‌دهیم که اصلاً نگرانی در این حوزه‌ها از بین می‌رود.

مدیر هنری شهرداری مشهد با بیان اینکه تئوری اقتصاد اسلامی همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: یعنی یک مجتهد زمان‌شناس به یک تئوری نظری عملی می‌رسد.

وی اضافه کرد: اینکه فکر کنیم اقتصاد اسلامی در لایه‌های قرآن پنهان است و ما باید کشفش کنیم درست نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی در هر دهه‌ای و هر منطقه‌ای متفاوت است و باید متناسب با شرایط، طرح اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

عضو شورای نهضت مردمی پوستر انقلاب عنوان کرد: فرد انقلابی زمانی که با این نوع جهاد و خلاقانه وارد میدان می‌شود، به‌ جای اینکه مرعوب تمدن غرب و سنت خودش بشود سعی می‌کند با شناخت عمیق و خلاقیت، مشکلات جامعه را حل کند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه شهید آوینی سعی دارد با این نگاه ساده‌انگاری سطحی را نفی کند، اظهار کرد: شهید آوینی نگاه جامعه آن زمان خودش را به موضوع ویدیو ساده و سطحی می‌دانست و عنوان می‌کرد مسلک ظاهری ماست که از ویدیو می‌ترسیم چرا از رایانه نمی‌ترسیم.

وی افزود: هنری مورد قبول اسلام و قرآن است که راه و ستیز با غرب و شرق را به ما نشان بدهد و راه‌حل نقاط کور و معضلات اجتماعی ـ سیاسی ـ فرهنگی ما را عیان کند.

میری با بیان اینکه جنبه‌های تحجرستیزانه و عملگرای شهید آوینی در ویراستاری جدید کتاب‌هایش مغفول واقع شد، اضافه کرد: شهید آوینی جوان انقلابی را فرد مهاجم می‌دانست.

عضو شورای نهضت مردمی پوستر انقلاب اظهار کرد: در آرمان‌های انقلاب اسلامی، فرد یک مهاجم است نه یک مدافع.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
جمع کنین بابا این چرندیات و دنیا ، دنیای تکتولوژی و مذاکره است اونوقت ... ایران مثل 1400 سال پیش داره فکر میکنه همینه مملکت ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار