طرح راه آهن خواف - سنگان روز چهارشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی و شماری از مسئولان کشوری و محلی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۹۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 07 September 2016
به گزارش تابناك رضوي، قطعه یاد شده به طول 14 کیلومتر که با صرف 230 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده، یکی از قطعات چهارگانه محور راه آهن خواف- هرات و نخستین خط آهن بین دو کشور ایران و افغانستان است.
همزمان با افتتاح راه آهن خواف-سنگان، عملیات ریل گذاری راه آهن خواف-هرات از مرز شمتیغ در کشور افغانستان نیز با حضور شماری از مقامات دو کشور آغاز شد.
قطعات یک و دو خط ریلی خواف - هرات از شهرستان خواف تا مرز شمتیغ و قطعات سه و چهار از مرز شمتیغ تا شهر هرات در کشور جمهوری اسلامی افغانستان واقع شده است.
طول این مسیر در داخل ایران 76.8 کیلومتر و دارای چهار ایستگاه در سنگان، میوتک، خوشابه و شمتیغ است که 14 کیلومتر آن تا ایستگاه سنگان امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.
ساخت راه آهن خواف-هرات سبب احیای جاده ابریشم از طریق ریلی و اتصال چین به ایران از طریق افغانستان می شود و علاوه بر آن عامل توسعه و پیشرفت منطقه و کشور افغانستان، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند و همچنین از طریق ایران به ترکیه و اروپا خواهد بود.
گسترش شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت شهر خواف و محدوده مرزی ایران و افغانستان، ایجاد شبکه ریلی مواصلاتی بین ایران و افغانستان و امکان صادرات و واردات بین دو کشور از طریق شبکه ریلی و اتصال افغانستان به آب های آزاد از دیگر مزایای این خط ریلی عنوان شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار