رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«علم‌الهدی: روحانی و ظریف سر مردم کلاه گذاشتند»،«کنایه سیاسی یک روزنامه ورزشی عربستان به ایران»،«کدام خودروهای بالای 2500 سی سی اجازه واردات دارند؟»،«واکنش مطهری به مخالفان FATF»،و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۹۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳ 07 September 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حذف نشوز تنها اسمی از خانواده باقی می‌ماند

فروغ نیلچی‌زاده٬ کارشناس و مشاور خانواده گفته «اگر حکم نشوز برداشته شود٬ اعتماد زن و شوهر به یکدیگر آسیب دیده و به واقع خانواده‌ای وجود نخواهد داشت.»خانم نیلچی‌زاده افزوده «نوع ارتباط زن و مرد طبق خواست اسلام و قرآن باید بر اساس تسخیر متقابل باشد.»وی اضافه کرده «اگر مسأله نشوز را از هویت زنانه حذف کنیم٬ با نشوز مردانه هم مخالفت کرده و تمرد از این حکم را برای مردان هم مجاز شمرده‌ایم.»نیلچی‌زاده افزوده «با حذف نشوز تنها اسمی از خانواده باقی خواهد ماند و رسما بی‌بند و باری حاکم می‌شود.»

 

خائن از نظر نایب رئیس مجلس کیست؟

مسعود پزشکیان در خصوص انتقادهای وارده بر اظهار نظرهای وی در خصوص تعهد FATF که در برخی رسانه ها مطرح شده است، در صفحه اینیستاگرام خود نوشت: اینها به دنبال افرادی هستند که در همه مسایل همه فن حریف باشند که البته امکان ندارد. نائب رییس مجلس در خصوص برخی انتقادها از صحبت های وی که گفته‌اند از موضوع FATF که تاکید کرده‌اند از این موضوع سردر نمی‌آورم گفت: مسئله بسیار روشن است برخی در مملکت با عده ای از افراد مواجه نشده اند که وقتی از چیزی سردر نمی آورد بگوید سردر نمی آورم، در نتیجه این ها آقای دکتر احمدی نژاد و امسال او را دیده اند که در هر مسئله ای همه فن حریف هستند و از همه چیز سردر می آورند که البته از خیلی از آنها سر در نمی آورند. وی با انتقاد از عمل غیر حرفه ای برخی از خبرنگاران در تحلیلی از مطلب ایشان، افزود: غیر از اینکه در جامعه این گروه خبری می خواهد با ذهنیت جامعه بازی کنند و صداقت ندارند و درستی را بلد نیستند، ادعای راست بودن می کنند اما درستی را نمی داند چون اگر درستی را می دانستد راست ها را می گفتند. چه کسانی از شفافیت مالی در کشور هراسان هستند؟ پزشکیان افزود: اگر از شفافیت نمی ترسند با این مجموعه ها قرار داد نبندند اما در داخل کشور این مسائل را شفاف کنند. اصلا نه با امریکا و نه با دیگر کشورها در ارتباط نباشیم اما چرا باید در بانک های ما مشخص نباشد که چه اتفاقی می افتد، چه کسانی از شفافیت مسائل مالی در کشور هراس و ترس دارند، کسی که دزدی می کند یا کسی که دزدی نمی کند؟ 800 هزار میلیارد دلار در این کشور هزینه شد اما مشخص نشد چه بلایی بر سر این پول ها آمد آیا او باید بترسد یا کسی که حسابش پاک است از محاسبه چه باک است. خائن کسی است که در این کشور از شفافیت می ترسد نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی شفافیت را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: اینکه دارایی من مشخص باشد و شفاف آیا این ناراحتی دارد، خائن کسی است که در این کشور از شفافیت می ترسد، خائن کسانی هستند که مشخص نیست چه بلایی بر سر پول کشور می آورند و بعد گفته می شود آقایی را گرفتیم که دو میلیارد و 800 میلیون یورو دزدی ( اختلاس )کرده است ، وقتی تو نمی توانی 10 میلیون دلار را جابجا کنی این مبلغ هنگفت چطور جابجا شد است که کسی خبر نداشت.

 

مصباح شخصیت علمی است،نه سیاسی

غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این موضوع که"گفته بودید نیازی به مشورت با آیت الله مصباح برای استراتژی انتخابات نیست"گفت: بنده هيچ‌گاه چنين اظهاراتي را مطرح نكردم و كساني كه با بنده مصاحبه كرده‌اند به دلخواه خود از ادبياتي كه مورد تاييد بنده نيست استفاده كرده‌اند. با اين وجود آيت‌ا... مصباح‌يزدي بيشتر به عنوان يك شخصيت علمي مطرح هستند تا به عنوان يك «ليدر سياسي». شايد اين نكته مورد غفلت برخي از افراد قرار گرفته است. از سوي ديگر آيت‌ا... مصباح‌يزدي هيچگاه جايگاهي براي خود خارج از چارچوب «جامعه مدرسين» تعريف نكرده و همواره در آن چارچوب فعاليت كرده‌اند. روزنامه آرمان این خبر را منتشر کرد.

 

وکیل بابک زنجانی سکته کرد

وکیل بابک زنجانی به دلیل سکته خفیف قلبی راهی بیمارستان مهراد تهران شد. رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی با اعلام این خبر گفت: صبح امروز به دلیل سکته خفیف قلبی راهی بیمارستان شدم و اگر من را دیرتر به بیمارستان می‌رساندند احتمال داشت اتفاق بدی رخ دهد. وی ادامه داد: امروز ظهر با بابک زنجانی قرار ملاقات داشتم که به دلیل این مسئله، این قرار لغو شد و هم اکنون در بیمارستان مهراد تهران در بخش آی سی یو بستری هستم. باشگاه خبرنگاران جوان این خبر را منتشر کرد.

 

بازداشت ۹۰۰ متهم در شیراز طی ۴۸ ساعت

این افراد در روزهای ۱۳ و ۱۴ شهریور ماه و طی اجرای طرح «ارتقاء امنیت عمومی» در شیراز بازداشت شده‌اند. نیروی انتظامی استان فارس اعلام کرده که این طرح را با هدف «افزایش ضریب امنیت عمومی و پاکسازی نقاط مختلف شهر از وجود مجرمین و افراد برهم زننده نظم و امنیت» اجرا کرده است. ۳۹ سارق، یکصد و یازده خرده فروش مواد مخدر و ۳۲ «متهم که اقدام به قماربازی و ایجاد مزاحمت برای مردم می‌کردند» از جمله بازداشت‌شدگان هستند. نیروی انتظامی طی این دو روز٬ حدود ۹ کیلوگرم انواع موادمخدر، دو قبضه سلاح جنگی، ۲۷ قبضه سلاح شکاری، ۱۳۶ عدد فشنگ، ۱۱۰ کیلوگرم پودرهای غیرمجاز و مقادیر قرص‌های روانگردان و ۱۲ خودرو سرقتی کشف کرده است. ساعت 24 این خبر را منتشر کرد.

 

آمار زنان مطلقه کشور اعلام شد

سلمان خدادادی ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه این کمسیون گفت: امروزه واقعیت جامعه ما به این‌گونه است که بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر زن سرپرست خانواده در کشور داریم و بیش از یک‌میلیون و 100 هزار نفر خانم مجردی که جدا زندگی می‌کند وجود دارد. بحث طلاق درصد بسیار بالایی از جامعه را به خود اختصاص داده و از هر سه ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود، درصدی که هر روز با افزایش سن ازدواج و کاهش ازدواج داریم. در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی نمی‌دانیم مسؤول پیگیری کیست و متولی پیدا نمی‌کنیم، چه کسی باید انجام بدهد، ده‌ها دستگاه وجود دارد اما کسی متولی نیست. زمانی می‌گفتیم اگر طلاقی اتفاق بیفتد عرش خدا به لرزه درمی‌آید اما امروز می‌بینیم هر اتفاقی می‌افتد و حتی جشن هم برای طلاق می‌گیرند اما نمی‌دانم چرا نمی‌لرزد یا عارضه‌اش همین‌ها است که می‌بینیم. زمانی ارزش‌ها بر اصرار بر ازدواج تأکید داشت اما امروز عدم ازدواج به ارزش تبدیل‌ شده است و افتخار هم می‌کنند، اگر مسائل فرهنگی حل شود مشکلات و معضلاتی را نخواهیم داشت.

 

زمان برگزاری دادگاه خاتمی، منصوری، جلایی‌پور

حجت کرمانی در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه وکالت محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، حسین کاشفی و حمیدرضا جلایی‌پور را در پرونده اخیرشان بر عهده دارد، عنوان کرد: در پی اعلام دادسرا امروز همه موکلانم به مرجع قضایی مراجعه کردند و کیفرخواست به آنها ابلاغ شد. بر همین اساس تاریخ برگزاری دادگاه موکلانم حدود دو ماه آینده و در ۱۷ آبان‌ماه اعلام شد. برای موکلانم اتهام اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی عیله نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی در کیفرخواست اعلام شده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

اصول گرایان از روحانی حمایت نمی کنند

محمد علی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: مصباحی مقدم ، حرف‌‌های خودشان را می‌زنند و مواضع جامعه روحانیت، مطلبی است که من به‌عنوان دبیرکل می‌گویم. آیت‌الله مصباح یزدی شخصیتی بسیار بزرگوار و محترم برای ما هستند و هر وقت که لازم باشد، بنده و جامعه روحانیت از ایشان مشورت خواهیم گرفت. وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب که به‌نقل از سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از پیشنهاد هاشمی رفسنجانی برای برگزاری جلسات جامعه روحانیت در دفتر وی و موافقت مصباحی مقدم با این موضوع گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی ممکن نیست. وی درباره اظهارات مصباحی مقدم مبنی بر حمایت احتمالی این تشکل از حسن روحانی گفت: چنین چیزی اصلاً مطرح نبوده و نیست و قبلاً هم گفته بودم که چنین اقدامی بسیار بعید است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

انتقاد توییتری روحانی از حمله کنندگان به سفارت عربستا

رییس‌جمهور در آستانه سالگرد حادثه منا توییتی را در صفحه توییتر خود در مورد حمله کنندگان به سفارت عربستان منتشر کرده‌ است.

 

واکنش به اظهارات سیاسی کی‌روش

"چند آدم بی مسئول به سفارت عربستان در تهران رفتند، کارهای خودمختار انجام دادند، کارهای ناپسند کردند، شیشه شکستند"؛ اشتباه نکنید این بخشی از اظهارات یک مقام دولتی یا یک مسئول امنیتی و یا حتی یک شهروند ایرانی نیست، بلکه این سخنان از لسان کیروش سرمربی تیم ملی بیان شده است.حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار تعجب از صحبت های روز گذشته کارلوس کی روش با بیان اینکه باید ببینیم مشاوران آقای کی‌روش چه کسانی هستند عنوان کرد: کسانیکه کار مربیگری و یا مستشاری را در کشور ایران انجام می دهند حتی در موضع گیری هایشان نیز تابع مقررات حاکمیت ملی ما هستند و در سراسر دنیا نیز همین شیوه اعمال می شود.وی افزود: فارغ از اینکه شخصا انتقادهایی را به بحث حمله به سفارت عربستان دارم ولی واقعیت این است که آقای کیروش فقط برای موضوع فوتبال آن هم در حد و حدود وظایف خودش قرارداد بسته و اجازه ورود به حوزه سیاسی را ندارد.این مطلب در میزان منتشر شده است.

 

کنایه سیاسی یک روزنامه ورزشی عربستان به ایران

یک روزنامه عربستانی با کنایه به ایران پیروزی تیم ملی این کشور مقابل عراق را با تیتر خاصی روی جلد برده است. تیم ملی فوتبال عربستان در دومین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روز گذشته موفق شد تیم عراق را با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد و در گروه دوم، ۶ امتیازی شود.این مسابقه قرار بود در ایران برگزار شود چرا که عراق به خاطر شرایط جنگی در کشور خودش میزبان باشد. با وجود این عربستانی‌ها با لابی‌های متعدد فیفا را قانع کردند که به جای ایران این مسابقه باید در یک زمین دیگر برگزار شود. در نهایت مالزی میزبان بازی عراق و عربستان شد.روزنامه الریاضیه عربستان با کنایه نسبت به این موضوع تیتر زد: «چه در مالزی، چه در ایران ... سربلندی برای عربستان است».

 

آخرین جلسه بازپرسی احمد منتظری

احمد منتظری، فرزند آیت الله منتظری که در پی انتشار نوار سخنان آن مرحوم به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شده بود، پس از چند جلسه بازپرسی امروز خبر داد که مقرر شد دفاعيه ی خود را به صورت مكتوب در تاريخ ١٣٩٥/٦/٢٨ تحويل دادسرای ويژه روحانيت قم بدهد. وی در کانال تلگرامی پدرش نوشت: «در پی انتشار فایل صوتی آیت الله العظمي منتظری، امروز ١٧ شهريور ۱۳۹۵ بار دیگر حجة الاسلام والمسلمين احمد منتظری در محل دادگاه ويژه روحانيت قم مورد بازپرسى قرار گرفت؛ و در پايان مقرر شد با توجه به اتهام "اقدام عليه امنيت ملى” و استناد به مواد ٤٩٨ و ٥٠١ و ٥٠٥ قانون تعزيرات و مجازاتهاى بازدارنده مصوب ١٣٧٥، دفاعيه خود را به صورت مكتوب در تاريخ ١٣٩٥/٦/٢٨ تحويل دادسرای ويژه روحانيت قم بنمايد».

 

خبر باور نکردنی درباره داور بازی ایران و ازبکستان!

در حالی که کارشناس های فوتبال ایران یکپارچه به کارلوس کی روش و کادر فنی حمله می کنند که چرا باید به داورها اعتراض کند، بار دیگر مشخص شد که تمام نگرانی های او کاملا بجاست. کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیم غیر منتظره و بحث برانگیز بنجامین ویلیامز را برای قضاوت بازی ایران و ازبکستان انتخاب کرد. این داور استرالیایی در بازی ایران و عراق در جام ملت با اشتباهی فاحش عامل حذف ایران از رقابت ها بود و پس از آن فدراسیون به شکایت از این داور پرداخت. ویلیامز در ادامه قضاوت در لیگ قهرمانان در ایران به کشور ما سفر نکرد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

علم‌الهدی: روحانی و ظریف سر مردم کلاه گذاشتند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در گردهمایی ائمه جمعه خراسان‌رضوی اظهار داشت: مکرر دولتمردان، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه گفتند تحریم‌ها برداشته می‌شود و ما جشن رفع تحریم‌ها را می‌گیریم و بعد از اینکه تحریم‌ها برداشته و برجام به نتیجه نرسید گفتند ما برای رفع تحریم‌ها برجام را امضا نکردیم، پس سر مردم را کلاه گذاشتید اگر برجام برای رفع تحریم‌ها نبود؟ وی اظهار داشت: از روز اول گفتند تا تحریم‌ها برداشته نشود، مشکلات اقتصادی پابرجا است. اصلاً اصل مذاکرات به عنوان خط دولت فعلی برای حل مشکلات اقتصادی و رفع تحریم‌ها بود و مسئولان می‌گفتند تحریم‌ها برداشته می‌شود اما امروز می‌گویند «اصلاً ما برای رفع تحریم‌ها برجام را امضا نکردیم.» پس شما سر مردم را کلاه گذاشتید؟ این حرف‌هایی که زدید، دروغ بود؟تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

خاتمی دیکتاتور بود

حسین فرحبخش، تنهیه کننده سینما در توصیف وضعیت فرهنگی دوران وزارت ارشاد سید محمد خاتمی به تسنیم می‌گوید: به نظرم اینها آن زمان از خاتمی هم خط نمی‌گرفتند شاید از نخست‌وزیر خط می‌گرفتند. البته خاتمی زمان وزارت ارشاد بسیار دیکتاتورمنشانه و تند عمل می‌کرد و نگاهش با زمان ریاست جمهوری تفاوت فاحشی داشت. شما اگر از معاون یا مدیر کل ارشاد شکایت می‌کردید خاتمی پوست شما را می‌کند. خاتمی بعدها دموکرات شد. زمان آقای خاتمی بدترین دوران ادوار وزارت ارشاد بود. خیلی بسته و دگم رفتار می‌کردند. بهشتی و انوار با این تفکر سینما را مدیریت کردند. به نظرم انوار و بهشتی به خاطر انحراف سینمای ایران باید محاکمه شوند. اینها سینمای ایران را تبدیل به سینمای جشنواره‌ای کردند که سینماگر ما برای جایزه وطن‌فروشی کند. فیلم‌هایی که اصلاً تماشاگر ایرانی نمی‌بیند و شرف و حیثیت این مملکت را بر باد می‌دهد.

 

مدیرعامل باشگاهی که نمی‌دانست توپ گرد است

رضا نوروزی، بازیکن تیم صنعت نفت آبادان در خصوص بدهی 100میلیونی‌اش به باشگاه سایپا که ممکن است جلوی بازی کردن او را در لیگ برتر بگیرد، گفت: زمانی که در سایپا بودم خیلی اذیت شدم خصوصا اینکه باشگاه مدیرعاملی مثل بیت‌الله رضایی داشت. مشخص نبود او از کجا به این باشگاه آمد و فکر می‌کنم مدیرعامل قبلی سایپا نمی‌دانست توپ فوتبال گرد است. بعضی از بازیکنان و همچنین مجید جلالی از سوی او اذیت شدند و نباید چنین مدیرانی در فوتبال باشند.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

 

«نه» محکم ظریف

اخیرا اعلام شد نظر جمعی از علما، مدرسین و روحانیون اعتدالی در قم این است که آقای ظریف وزیر امور خارجه در انتخابات ریاست جمهوری در صورتی است که فشارها بر روی دکتر روحانی افزایش یابد، کاندیدا شوند. با این حال، بنا بر اطلاعات موثق دوسال است، انواع گروه ها و افراد چنین پیشنهادهایی را به ظریف داده اند اما از سوی ظریف پاسخ منفی و محکمی شنیده اند. ظریف بارها گفته است که تمام عمر خود را فقط در حوزه سیاست خارجی کار کرده و آمادگی و تمایل کار در سایر حوزه ها را ندارد و حتی در این حوزه هم که موضوع تخصص علمی و تجربه 34 ساله کاری وی است به دلیل اصرار دکتر روحانی و سایر بزرگان و برای احترام به آنها قبول مسئولیت کرده است و گرنه همان یکی دو کلاس دانشگاهی که برایش باقی گذاشته بودند را به این کار ترجیح می داد. انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

 

استقبال از پخش جلسه‌های شورای نگهبان در رسانه ملی

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: از پخش جلسه‌های شورای نگهبان در رسانه ملی استقبال می‌کنم ولی در قانون چیزی در این باره قید نشده است، پخش مذاکرات مجلس از طریق رادیو در قانون اساسی قید شده است ولی درباره پخش جلسات شورای نگهبان در قوانین و مقررات موردی قید نشده است. میزان این خبر را منتشر کرده است.

 

تعبیر جالب آیت‌الله مکارم درباره هاشمی

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت هاشمی‌رفسنجانی می‌تواند حلقه اتصال جناح‌های کشور باشد. روزنامه آفتاب این خبر را منتشر کرده است.

 

نظر وزیر کشور درباره اختلاف کانون سردفترداران و نیروی انتظامی

عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در همایش فصلی فرماندهان ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به اختلاف نظر پیش آمده بین کانون سردفترداران و نیروی انتظامی درباره ثبت و انتقال سند مالکیت خودروها افزود: از نظر قانونی پلیس وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد. هیچ فردی برای اموال منقول خود اعم از یخچال و تلویزیون به اداره ثبت مراجعه نمی‌کند. همان برگ سبزی که پلیس صادر می‌کند، حکم سند مالکیت را دارد و شهروندان بر طبق قانون اختیار دارند برای ثبت مالکیت خودروی خریداری شده به اداره ثبت مراجعه کنند.وی با اشاره به اینکه در اجرای قانون هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد، افزود: اختلاف نظر به وجود آمده کاملا سوء‌تفاهم است. قانونگذار حد و اختیار مالک را مشخص کرده و بنده اعلام می‌کنم از نظر پلیسی و قانونی نیز همان برگ سبز حکم سند مالکیت را دارد و کفایت می‌کند.

 

کدام خودروهای بالای 2500 سی سی اجازه واردات دارند؟

میثم رضایی رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص لغو ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2 هزار و 500 سی سی اظهار داشت: طبق آیین‌نامه اجرایی سال 93 پلاک کردن و ترخیص خودروهای بالای 2 هزار و 500 سی سی از گمرک ممنوع اعلام شده است.وی افزود: طبق ماده 24 آیین نامه گمرکی افرادی که قبل از لغو ممنوعیت واردات این خودروها درگمرک پرونده داشته اند می‌توانند نسبت به واردات آن اقدام نمایند.رضایی با بیان ایکه لغو ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2 هزار و 500 سی سی را از روابط عمومی دیوان پیگیر شدیم، بیان کرد: دیوان عدالت نیز با این امر مخالف است چرا که واردات این خودروها شرایط بازار را نابسامان می کند.دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: روابط عمومی دیوان عدالت طی اظهاراتی بیان کرده که ممنوعیت این خودروها برقرار است و این حکم به مقابل این تاریخ مربوط می‌شود. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

 

قالیباف: این کمپین سیاسی است

شهردار تهران بار دیگر به جنجال‌های اخیر بر سر واگذاری املاک در شهرداری واکنش نشان داد.انتخاب نوشت: قالیباف در فایل صوتی که از او در فضای مجازی منتشر شده است، می‌گوید: این اطمینان را می‌دهم که در موضوع تعاونی‌های مسکن حتما فساد و جرم وجود ندارد. من به تمامی مسئولین قضایی و مسئولین ارشد کشور گفته‌ام، به هر حال همه داد و فریاد کردند که در حوزه تعاونی مسکن فساد انجام شده است. ما گفتیم سمعا و طاعتا! نامه هم نوشتیم که همه دستگاه‌های نظارتی بیایند و ببینیم این فساد در کجاست.او در پایان می‌گوید: با همین قطعیت که می‌گوییم جرمی اتفاق نیفتاده است، می‌گوییم یک کمپین سیاسی پشت این موضوع است و این کار را دقیق مدیریت می‌کنند و دغدغه آنها نیز دغدغه فساد نیست و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

 

واکنش مطهری به مخالفان FATF

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت ایران از فلسطین و نهضت‌های آزادی بخش همچنان آرمان انقلاب اسلامی است، برخی مخالفت‌ها با FATF را مانند مخالفت با برجام بیشتر سیاسی توصیف کرد.علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نگرانی برخی افراد که بسیاری از آن‌ها دلسوز انقلاب هستند درباره اقدامات مورد درخواست گروه ویژه اقدام مالی ( FATF) در خصوص مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریسم قابل تقدیر است ولی این موضوع جای نگرانی نیست. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :