کودک دو ساله ای که از ظهر جمعه در روستای کاهوی چناران مفقود شده بود پس از حدود 21 ساعت تجسس، توسط سگ‌های آموزش دیده زنده‌یاب آنست هلال احمر خراسان رضوی ، نجات یافت.
کد خبر: ۲۹۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 11 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حوالی ساعت 14 ظهر جمعه 19 شهریور ماه جاری،  یک خانواده خوافی که به قصد تفریح  به منطقه کوهستانی روستای کاهوی چناران رفته اند خبر از گم شدن کودک2 ساله شان می‌دهند که موضوع از طریق  نیروهای پلیس به مرکز هماهنگی وکنترل عملیات هلال احمر خراسان رضوی (EOC) اطلاع‌رسانی و خواستار حضور عوامل امدادی و نجاتگران هلال احمر می‌شوند.
 
نجات کودک 2 ساله توسط سگ‌های زنده یاب هلال احمر
 
ساعتی بعد، تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمرخراسان رضوی مستقر در اخلمد به منطقه اعزام و پس از رسیدن به محل حادثه بلافاصله اقدام  به جستجوی منطقه مورد نظر نمودند .
با توجه به گذشت زمان و تاریک شدن هوا و وجود دو چاه عمیق آب در منطقه مذکور مسئول تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر، درخواست اعزام تیم آنست (سگ های تجسس زنده یاب و آموزش دیده) و تیم نجات در چاه آتشنشانی از مشهد نموده و منطقه مورد نظر، دیگر بار توسط تیم آنست  و تیم آتش نشانی مورد واکاوی و کنکاش قرار می‌گیرد.
گروه آنست (سگهای آموزش دیده زنده یاب) هلال احمر استان و مربیانشان آقایان امین عیدی وعلی کیوانلو در نخستین اقدام، دو عدد از پیراهن‌های کودک که به تازگی بر تن کرده و می تواند بوی  او را به سگها برساند به آنها می‌دهند ومنطقه پیرامون استقرار خانواده در روز جمعه به دقت، و بارها مورد جستجو وکنکاش قرار می گیرد.
با توجه به کوهستانی بودن منطقه و نیز وجود بافت جنگلی در برخی نقاط که حالت وی شکل دارد ، گروه امدادی تقسیم شده‌اند اما هنوز هم خبری از کودک نیست!
دیگر شب از نیمه گذشته که عقربه‌ کوچک ساعت بر روی عدد 4 ایستاده است ؛ سحر روز شنبه آغازین روز هفته به سختی سپری می‌شود ، عملیات جستجو برای مدتی کوتاه متوقف شده و پس از حدود 2 ساعت تجدید قوا، از ابتدای صبح شنبه ، گروه امدادی و آنست دیگر بار به محل حادثه اعزام می شوند.
حضور و همراهی بسیج منطقه و تقسیم بندی نیروهای مردمی توسط عوامل امدادی هلال احمر به سرعت صورت گرفته و با توجه به حضور حیوانات وحشی مانند کفتار ،گراز ، شغال  وگرگ هر لحظه بر نگرانی امدادگران وخانواده کودک،افزوده می شود ؛ آیا امیدی به زنده بودن این کودک هست؟!
عملیات تجسس تا عصر روز شنبه 20 شهریور ماه جاری در منطقه کوهستانی روستای کاهو ادامه دارد تا اینکه بالاخره با هدایت سگ‌های زنده یاب ، مردم و نیروهای امدادگر به دره ای که کودک آنجاست می رسند در حالیکه قدری پیشتر، یک چوپان محلی، کودک را یافته و گویا از نیمه شب گذشته، مراقب این کودک بوده است.
خانواده این کودک از شهرستان خواف خراسان رضوی به قصد زیارت به مشهد آمده بودند برای تفریح در روز جمعه به این روستای خوش آب وهوا در منطقه کاهوی چناران می آیند که به گفته خودشان به هنگام آماده سازی و طبخ غذا برای ساعتی از کودکشان غافل شده و او را گم می‌کنند.
گفتنی است پس از پیدا شدن کودک در فاصله ای دوردست از محل اولیه درحالیکه طبیعتا توان طی مسافت طولانی را به تنهایی نداشته، احتمال جابه‌جایی وی توسط دیگری یا دزدیده شدنش، توسط برخی شاهدان عینی این حادثه مطرح شد که بررسی لازمه توسط پلیس و عوامل ذیربط صورت خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار