هدیه مجازی بنیاد مجازی نهج‌البلاغه ؛
بنیاد مجازی نهج البلاغه همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت و عید غدیر خم شرحی بر خطبه شقشقیه حضرت امام علی(ع) را به عنوان هدیه‌ای مجازی تقدیم تشنگان و علاقمندان معارف دینی، کرده که از جمله مهمترین موضوعات آن تفاوت‌های «امامت با خلافت و پادشاهی» است.
کد خبر: ۲۹۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 20 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی صادقی، استاد حوزه و دانشگاه در شرح خطبه شقشقیه نهج البلاغه، تصریح کرد: امامت پادشاهی نیست و معصوم بودن لازم است و بنابراین می‌بایست تا امام را پیامبر معرفی می‌کرد.
وی همچنین درباره  وضعیت خار در چشم و استخوان در گلو بودن امام علی بن ابیطالب(ع) اظهار کرد: انحراف در مسیر نبی مکرم اسلام پس از رحلت ایشان ایجاد شد و خون دل مولا علی(ع) را رقم زد.
 
شرحی بر خطبه شقشیه مولا علی(ع) ؛  ولایت و امامت با خلافت و سلطنت متفاوت است 
 
بنیاد مجازی نهج البلاغه همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت و عید غدیر خم شرحی بر خطبه شقشقیه حضرت امام علی(ع) را در دو جلسه ارائه نموده که قابل دانلود و بهره‌برداری است.
 
بنابراین گزارش، هدف اصلی بنیاد مجازی نهج البلاغه در درگاه الکترونیکی این مجموعه شامل تربیت مدرس، محقق، مشاور، مبلغ نهج البلاغه و اصلاحات در حوزه فرد، خانواده، عالمان و حاکمان، اخلاق، باورهای دینی، عنوان شده است.
 
آسان سازی تدریس، سخنرانی، تحقیق و مطالعه نهج‌البلاغه نیز از دیگر اهداف بنیاد مجازی نهج البلاغه بوده است.
 
 همچنین مراحل کار بنیاد مجازی نهج البلاغه شامل معرفی فعالیت‌های نهج البلاغه‌ای در گام اول، شناسایی و ارتباط با اساتید، محققین و سخنرانان نهج‌البلاغه در گام دوم و نیز استاد‌پروری و تربیت مشاور و همچنین تحقق اصلاحات با محوریت نهج‌البلاغه در حیطه‌های مختلف می‌باشد. 
 
حلسه اول http://ali121.ir/f/b
 
جلسه دوم http://ali121.ir/f/f

گفتنی است از جمله خط‌مشی و سیاست‌های بنیاد مجازی نهج البلاغه، فعالیت‌ به صورت مستقل و آزاد و خودجوش و مردمی عنوان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار