کد خبر: ۲۹۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۱ 14 September 2016

ابتلا به بیماری های انحطاطی از جمله دردناک‌ترین و ناتوان کننده‌ترین بخش های زندگی یک انسان هستند. اساسا، در این قبیل بیماری ها شاهد وخیم‌تر شدن تدریجی شرایط بیمار از جمله افزایش آسیب بافتی، کارکرد بد اندام ها، و تضعیف سلامت کلی وی هستیم. این می تواند به واسطه فرسودگی عادی بدن، عادات سبک زندگی، ورزش، یا مشکلات غذا خوردن که به تشدید شرایط منجر می شود، شکل بگیرد.

درمان‌های خانگی برای بیماری‌های انحطاطی

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ارگانیک فکتس"، برخی از این بیماری های انحطاطی از طریق پزشکی سنتی و مدرن قابل درمان هستند، اما بسیاری از آنها در حال حاضر فاقد یک روش درمانی مشخص و تایید شده هستند و از این رو درمان های خانگی می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای مراقبت از این افراد باشند.

برخی از شایع‌ترین بیماری های انحطاطی شامل سرطان، بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، بیماری MS، دیستروفی عضلانی، تصلب شرایین، دیابت، پوکی استخوان، و آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی می شوند.

میلیون ها نفر در سراسر جهان به این بیماری ها مبتلا هستند. بدون دسترسی به مراقبت های پزشکی مناسب، این بیماری های انحطاطی می توانند تاثیر چشمگیری بر کیفیت زندگی افراد مبتلا به آنها داشته باشند و بسیاری از بیماری ها به طور اجتناب ناپذیری کشنده هستند. بهترین روش برای کاهش نشانه های مرتبط با این قبیل بیماری ها و همچنین کند کردن آهنگ انحطاط استفاده از درمان های خانگی است. برخی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین درمان های خانگی برای بیماری های انحطاطی در ادامه فهرست شده اند.

دیستروفی عضلانی

دیستروفی عضلانی گروهی از 30 بیماری ارثی را شامل می شود که با تحت تاثیر قرار دادن عضلات به ضعف و از بین رفتن آنها منجر می شوند. این یکی از بیماری های انحطاطی وحشتناک است که بسیاری از مردم جهان از آن رنج می برند. برخی از روش های درمانی خانگی برای مقابله با این بیماری شامل اجتناب از قهوه، تنباکو، الکل، و سودای گازدار می شود.

تغذیه مناسب از اهمیت بسیار زیادی برای مقابله با دیستروفی عضلانی برخوردار است و رژیم غذایی فرد مبتلا به این بیماری باید شامل مواد غذایی با فیبر و پروتئین بالا و کربوهیدارت پایین باشد. همچنین، افراد مبتلا به دیستروفی عضلانی باید از فعالیت بدنی کافی برخوردار باشند تا توانایی حفظ سلامت عضلات خود را از دست ندهند.

درمان‌های خانگی برای بیماری‌های انحطاطی

بیماری آلزایمر

برخی از رایج‌ترین راه حل های خانگی برای مقابله با آلزایمر، شامل ریشه سنبل الطیب، یک رژیم غذایی متعادل، فولات، ویتامین B12، بلسان، مریم گلی، ویتامین E، عصاره جینکو بیلوبا و عصاره سیر همگی از جمله عوامل شناخته شده در زمینه کاهش اثر بیماری آلزایمر یا زوال عقل هستند. افزون بر این، پرهیز از الکل، سیگار، غذاهای فرآوری شده، و آلودگی های فلزی مانند جیوه می تواند سرعت زوال شناختی را کاهش دهد.

تحریک مغز با چیزهایی مانند حل کردن جدول کلمات متقاطع، بازی های درگیر کننده حافظه، و یادگیری سوژه های جدید مانند یک زبان خارجی می توانند در ساختن مسیرهای عصبی جدید و ایجاد تاخیر در فراموشی مرتبط با بیماری آلزایمر موثر باشند. همچنین، پژوهش های جدید فعالیت هایی مانند بالا رفتن از درخت و حفظ تعادل را در ارتقا مهارت های شناختی تاثیرگذار عنوان کرده اند.

بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون می تواند به واسطه ایجاد ناتوانی کلی در کنترل فعالیت عضلانی، بیمار را از یک زندگی عادی محروم سازد . از این رو، پارکینسون اغلب به عنوان یک اختلال حرکتی طبقه بندی می شود. برخی درمان های خانگی برای کند کردن آثار انحطاطی این بیماری بهره مندی از یک رژیم غذایی سلام شامل میوه ها، سبزیجات، غلات، حبوبات، محصولات غیر لبنی، ماهی و مرغ را در بر می گیرد.

از دیگر روش های درمانی می توان به ورزش کردن و فیزیک درمانی، کار با یک آسیب شناس گفتار، مقابله با افسردگی از طریق روش های سازنده، فرآیندهای تجسم فکری برای تداوم راه رفتن به صورت عادی، و کاهش لرزش دست از طریق تقویت عضلات دست ها و ساعد اشاره کرد.

سرطان

درمان های خانگی برای سرطان شامل مصرف بروکلی، انواع مختلف انگور، جینسینگ، مر، چای سبز، آلوئه ورا، لیکوپن، سویا، علف گندم چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم می شود. مصرف هر ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برای درمان سرطان برخوردار است زیرا آنتی اکسیدان ها می توانند رادیکال های آزاد را خنثی سازند.

رادیکال های آزاد می توانند با ایجاد جهش در DNA سلولی عادی و ایجاد سلول های سرطانی زمینه ساز شکل گیری بیماری سرطان شوند.

بنابر پیشنهاد پژوهشگران، یک ساعت ورزش کردن در روز خطر ابتلا به سرطان پستان در بانوان را در هر سنی و هر وزنی که باشند، کاهش می دهد. همچنین، فعالیت های بدنی و رژیم غذایی سالم می توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند.

درمان‌های خانگی برای بیماری‌های انحطاطی

بیماری MS

برخی از درمان های خانگی برای بیماری MS شامل کاهش مصرف پروتئین حیوانی، حذف محصولات لبنی، خوردن مواد غذایی ارگانیک، زنجبیل، زردچوبه، سویا، روغن زیتون اصل، ماهی، گردو، کتان، شاهدانه، و محصولات گندم می شود. از نظر رفتاری، انجام ورزش سبک تا متوسط و همچنین تجسم فکری و مدیتیشن فعالیت های خوبی هستند.

آترواسکلروز یا تصلب شرایین

تصلب شرایین بیماری است که در آن کلسترول و پلاک در دیواره داخلی رگ های خونی و عروق فرد رسوب می کنند و این شرایط می تواند به حملات قلبی و سکته مغزی منجر شود. جدا از کاهش مصرف کلی اسید چرب امگا-6 (کلسترول LDL)، شما باید میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید، از تنقیه آب گرم استفاده کنید، و دانه ها، آجیل، حبوبات و جوانه های بیشتری مصرف کنید. مصرف روغن زیتون و روغن دانه کتان را فراموش نکنید، در شرایطی که از آرد سفید، قند، تنباکو، قهوه، نمک، غذاهای فرآوری شده، سس ها، و ترشی ها پرهیز می کنید. مصرف پیاز، سیر، پوست لیمو، جعفری، و آب چغندر، و همچنین هر چیزی که سرشار از محتوای ویتامین C است را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید.

بیماری دیابت

بیماری دیابت شامل ناتوانی بدن انسان برای مدیریت سطوح انسولین و گلوکز خون می شود که این شرایط می تواند بسیار خطرناک باشد. برخی درمان های خانگی برای دیابت شامل دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از فیبر، بیل‌بری (یکی از خویشاوندان زغال اخته)، سیب، زردآلو، چغندر، انواع مختلف توت، هویج، میوه های خانواده مرکبات، هویج وحشی، آب کاکتوس، برگ های ریحان، و کدو حلوائی می شود.

درمان‌های خانگی برای بیماری‌های انحطاطی

پوکی استخوان

پوکی استخوان یک بیماری انحطاطی است که به نابودی تدریجی تراکم مواد معدنی استخوان منجر می شود و عملکرد فرد حتی در انجام فعالیت های عادی روزانه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. از درمان های خانگی برای مقابله با پوکی استخوان می توان به دریافت کافی مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، روی، سلنیم، مس، و منگنز از رژیم غذایی اشاره کرد. مواد غذایی مورد استفاده می توانند شامل شبدر قرمز، اسفناج، کلم، شیر، ماست، پنیر، بستنی، ماهی سالمون، و ماهی ساردین شوند. همچنین، شما باید سیگار کشیدن را ترک کنید، به طور منظم ورزش کنید، و انجام فعالیت های بدنی شدید که موجب آثار تکراری روی مفاصل و استخوان ها می شوند را کاهش دهید.

آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید بیماری است که به طور عمده التهاب در مفاصل، استخوان ها و دیگر نقاط اتصال در بدن انسان را شامل می شود. این شرایط می تواند با درد نیز همراه باشد و از این رو هر گونه عناصر ضد التهابی برای مقابله با این بیماری ایده آل است. برخی از روش های خانگی مقابله با آرتریت روماتوئید شامل سیلیکون، سبزیجات برگ دار، مواد غذایی محتوی ویتامین C، و ورزش منظم برای افزایش جریان خون به بخش های آسیب دیده می شود. همچنین، فرد باید از چیزهایی مانند تخم مرغ، فلفل، و گوجه فرنگی که می توانند به بدتر شدن آرتریت روماتوئید منجر شوند، دوری کند.

عصرایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار