عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دین مبین اسلام هیچ شخصی محور نیست، بلکه دین اسلام خدامحور است و پیامبران و اهل‌بیت(ع) راهنمایان بشر به‌سوی خداوند متعال هستند.
کد خبر: ۲۹۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 14 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حسن رحیم‌پور ازغدی در نشست سبک زندگی قرآن در پرتوی ولایت امیر المومنین(ع) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: هیچ‌یک از آیات قرآن را نباید نازل به جریانی خاص درگذشته تاریخی دانست، زیرا شأن نزول، مفاهیم را محدود به مورد و زمانی خاص نمی‌کند و اگر کسی قرآن را به این نحو بخواند ناگفته قرآن را منسوخ کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به‌صورت مکرر فرموده‌اند که قرآن کتابی زنده است و موجودی است که جزء میراث فرهنگی محسوب نمی‌شود، ابراز کرد: در دین مبین اسلام هیچ شخصی محور نیست، بلکه دین اسلام خدامحور است و پیامبران و اهل‌بیت(ع) راهنمایان بشر به‌سوی خداوند متعال هستند.

وی بابیان اینکه تک‌تک آیات قرآن مجید، مسائل امروز و فردا را بیان می‌کنند، افزود: قرآن مجید همان‌گونه که برای ما زنده است در صدر اسلام نیز زنده بوده است، باید با این نگاه به آن مراجعه کنیم و به‌گونه‌ای قرآن را بخوانیم که گویی همین اکنون بر ما نازل‌شده است.

وی گفت: آمدن یک پیامبر و سخن گفتن با خلق کافی نیست و حجت را تمام نمی‌کند، باید بسیاری از چیزها را دوباره خواند و دید و ارتباط برقرار کرد، ایمان آوردن به انبیا و اوصیای الهی شجاعت و ظرفیت و قدرت می‌خواهد، ازاین‌رو انبیاء الهی برای ایمان آوردن مردم به خدای یکتا، معجزه می‌کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه اگر اهل‌بیت(ع) بعد از پیامبر(ص) نبودند، چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند، اضافه کرد: اگر اهل‌بیت(ع) نبودند همان بلایی که بر سر انجیل و تورات آمده بود بر سر قرآن هم می‌آمد.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم هم‌بارها و بارها آمده است؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خدامحور باشید و او را در مرکز محاسباتتان در زندگی قرار دهید و در کنار صادقین که انبیاء و اولیای الهی هستند، باشید.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه واقعه غدیر خم یکی از بارزترین مظاهر اتمام‌حجت رسول خدا(ص) به مسلمین در مسئله ولایت بوده است، عنوان کرد: در هر زمان و دوره‌ای معصومی باید باشد که مردم دنباله‌رو او باشند و این حقیقت امامت را نشان می‌دهد.

وی افزود: اگر اهل‌بیت(ع) نبودند، شریعت انبیاء و ادیان الهی تحریف می‌شد و چیزی از قرآن و سنت پیامبر(ص) باقی نمی‌ماند و سعادت و تکامل بشر که هدف هدایت بشر بود ناقص و ناتمام می‌ماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: پایگاه اصلی امامت در دل نبوت است و شیعه نبوتی را می‌پذیرد که به امامت گره‌خورده است، عدل از خداپرستی آغاز و با مدیریت اجتماع به پایان می‌رسد، عدل و امامت تبصره شیعه اهل‌بیت(ع) است.

وی بابیان اینکه در اسلام شیعه و سنی وجود ندارد، بلکه اسلام، اسلام است، افزود: اهل سنت هم به این مسئله باور دارند که جامعه رهبر و زعیم می‌خواهد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: امامت از نبوت جدا نیست و اگر امامان معصوم(ع) بعد از انبیاء و پیامبران نمی‌آمدند اصل دین منتفی بود و چیزی از قرآن باقی نمی‌ماند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار