تشییع پیکر شهید عطایی و دو شهید دیگر مدافع حرم امروز در مشهد ؛
مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدان مرتضی عطایی با نام جهادی« ابوعلی» و جانشین تیپ عمار لشکر فاطمیون» «سید خداداد موسوی» و «میرزا محمد غلامی» ساعت 9:30 صبح امروز از مقابل مجتمع فرهنگی و مذهبی مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی آغاز می شود و پس از طواف در بارگاه منور رضوی در بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۲۹۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 15 September 2016
شهید مرتضی عطایی ملقب به ابوعلی متولد 1355 بود. وی در لشکر فاطمیون سمت جانشینی تیپ عمار این لشکر را بر عهده داشت.
 
شهیدی که ثواب زیارت کربلایش را به تشییع‌کنندگانش هدیه کرد! 
 
این شهید والامقام پس از رشادت‌های فراوان سرانجام در 21 شهریور ماه همزمان با «روز عرفه» در لاذقیه سوریه به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.
 
روز گذشته بود که انتشار وصیت نامه این شهید بزرگوار، غم و اندوه یاران و دوستان آن شهید را دو چندان کرد. وصیت نامه ای که در آن، شهید عطایی پیش از شهادتش از شرکت کنندگان در مراسم تشییع امروز تقدیر کرده است:
 
«سلام علیکم، اینجانب مرتضی عطایی ثواب زیارت امام حسین(ع) و دو رکعت نماز تحت قبه سیدالشهدا (ع) در تاریخ هفدهم شهریور ماه 1390 مصادف با نهم شوال 1432 را که به جا آوردم ، به کسانی که در تشییع جنازه‌ام شرکت کرده‌اند، غسلم داده‌ و کفنم کرده و به خاک سپرده و در مراسم تعزیه‌ام شرکت می‌کنند، هدیه نموده و امیدوارم خداوند متعال، اربابم ابا عبدا... الحسین(ع) را شفیع و دستگیرشان در یوم الحسرت قرار دهد ان شاءا...  . ضمنا همه را تحت قبه دعا نمودم مخصوصا تمامی همسفرانی که اینجانب را همراهی کردند و احتمالا از من دلخور و یا رنجیده شده‌اند.
 
برای شب اول قبرم دعا نموده و در زیارت عاشورایی که از تاریخ دهم محرم الحرام تا اربعین بعد از نماز صبح که ان شاءا... تحت قبه می‌خوانم دعا گویم و برای فرج امام زمان(عج) بسیار دعا کنید که فرجمان در فرج آقا و مولایمان صاحب الزمان(عج) است. از همه حلالیت می‌طلبم مخصوصا همسرم مریم، دخترم نفیسه و پسرم علی.»

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دهقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
رحمت خدا بر این دلیر مردان
Justus
|
Russian Federation
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
November 13, 2012 at 4:05 pmHi Jas7D,boecn̵o;t look like You’ll get the lie-flat experience. United appears to be using 737 aircraft between Boston and SFO so while you’ll likely get live TV, it will be more of a typical domestic-first experience.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار