فراخوان دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش توسط دبیرخانه این جشنواره در مشهد منتشر شد.
کد خبر: ۲۹۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 15 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حوزه هنری انقلاب اسلامی این دوره از جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش را در قالب داستان مستند و پویانمایی در دو بخش ملی و جوانه های رویش به صورت رقابتی از 27 تا 30 دی ماه امسال در مشهد برگزار می کند.
براساس فراخوان مزبور، بخش ملی این جشنواره به نمایش آثار داستانی، مستند و پویانمایی با محوریت آموزه ها و مباحث دینی و آثاری که مضامین و رویکردشان براساس تعاریف رهبر معظم انقلاب از سینما و آثار دینی است اختصاص دارد.
زمان برای فیلم های مستند جشنواره حداکثر 40 دقیقه و فیلم های داستانی و پویا نمایی حداکثر 30 دقیقه است و تمام آثار باید از سال 1393 به بعد تولید شده و تا قبل از 27 دی ماه امسال از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی به نمایش درنیامده و همچنین در دوره های قبلی جشنواره رویش نیز شرکت نکرده باشد.
بخش جوانه های رویش نیز به نمایش آثار کوتاه دینی داستانی، مستند و پویانمایی فیلم سازان اول و دوم اختصاص دارد.
بخش های جانبی جشنواره نیز شامل سه بخش سمینارها، نگاه نو و نمایش های ویژه است.
بخش سمینار به سخنرانی هایی درباره آثار برگزیده کوتاه و بلند سه دهه گذشته سینمای ایران اختصاص دارد که در مضامین و ساختار آنها اشارات دینی با گرایش های قرآنی وجود داشته یا قصه آنها بر اساس روایت های دینی و قرآنی شکل گرفته است.
بخش نگاه نو شامل نشست های تخصصی با تأملی در رویکردهای نسبت دین و سینما است که با حضور فیلم سازان، کارشناسان، فرهیختگان و صاحب نظران برگزار خواهد شد.
در بخش نمایش های ویژه نیز آثاری به نمایش گذاشته می شود که شامل مرور آثار کوتاه دینی یک کشور یا منطقه جغرافیایی در دهه اول قرن 21 است یا نکوداشت یک سینماگر می باشد که در آثارش اشارات دینی و ایمانی دارد.
نمایش آثار ارزشمند و برجسته سینمایی با مضامین و گرایش های دینی و اعتقادی، معرفی آثار فیلم سازان مسلمان یا فیلم سازان دینی جهان از دیگر ویژگی هایی است که این نمایش های ویژه می توانند داشته باشند.
جوایز بخش های جشنواره شامل جایزه بزرگ، جوایز بخش ملی و جوایز بخش جوانه های رویش است که جایزه بزرگ این جشنواره شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به همراه 140 میلیون ریال برای بهترین فیلم جشنواره می باشد که به تهیه کننده اثر تعلق می گیرد.
جوایز بخش ملی شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 100میلیون ریال جایزه نقدی است که به بهترین کارگردانی اثر داستانی، بهترین کارگردانی اثر مستند و بهترین کارگردانی اثر پویانمایی اهدا می شود.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 70 میلیون ریال جایزه نقدی نیز برای بهترین فیلم نامه داستانی، بهترین فیلم نامه پویانمایی و بهترین تحقیق و پژوهش فیلم مستند در نظر گرفته شده است.
همچنین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 50 میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین دستاورد فنی هنری داستانی، بهترین دستاورد فنی هنری مستند، بهترین دستاورد فنی هنری پویانمایی، بهترین بازیگری فیلم داستانی، بهترین اثر با موضوع شعار سال و بهترین اثر با موضوع مدافعان حرم و مقاومت اهدا می شود.
به درخواست هیات داوران و تأیید ستاد برگزاری جشنواره، داوران می توانند حداکثر چهار دیپلم افتخار به همراه 30 میلیون ریال جایزه نقدی به آثار یا عوامل سازنده اهدا نمایند، ضمن اینکه هیچ جایزه ای به طور هم ارزش میان دو یا چند اثر تقسیم نمی شود.
جوایز بخش رویش نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و پنج میلیون ریال است که به بهترین کارگردانی فیلم داستانی، بهترین کارگردانی فیلم مستند و بهترین کارگردانی فیلم پویا نمایی تعلق می گیرد.
بر اساس مقررات عمومی تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند هر تعداد فیلم را که مایل باشند به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.
تعیین تاریخ و ساعات نمایش فیلم ها بر عهده دبیرخانه جشنواره است.
همچنین پس از تحویل نسخه ای از اثر به دبیرخانه جشنواره، امکان خارج کردن آن از جشنواره وجود ندارد و آثاری که در بخش مسابقه جشنواره پذیرفته می شوند، گواهی شرکت در جشنواره دریافت می کنند.
نسخه های DVD ارائه شده به دبیرخانه جشنواره به منظور استفاده پژوهشگران در بانک فیلم سازان نگهداری خواهد شد.
براساس فراخوان یاد شده، حضور برگزیدگان در مراسم پایانی جشنواره الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد.
علاوه بر آن به شرکت کنندگان مرحله پایانی جشنواره کمک هزینه رفت و آمد به مشهد مقدس پرداخت می شود.
متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند پس از ثبت نام در سایت به آدرس www.ruyeshfestival.ir و دریافت کد رهگیری، این کد را بر روی DVD نوشته و به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
هر یک از فیلم ها برای بازبینی باید به صورت مستقل، بر روی یک دی.وی.دی به انضمام سه قطعه عکس از صحنه فیلم و یک قطعه عکس کارگردان بر روی CD با کیفیت مناسب ارسال شوند.
همچنین مشخصات فیلم و فیلم ساز شامل نام فیلم، نام کارگردان، زمان فیلم، سازمان تهیه کننده فیلم و کد اثر باید به طور کامل بر روی DVD ارسالی نوشته شود.
فیلم های برگزیده باید با فرمت mpeg2 بر روی هارد دیسک، DVD9، DVD (Data)، SD Card، Flash Memory و یا HDD ارائه شود.
در فیلم های ارسالی باید از استفاده هرگونه تبلیغات در تیتراژ ابتدایی و پایانی خودداری شود.
علاقه مندان برای شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را به صورت حضوری یا از طریق پست به دبیرخانه جشنواره به آدرس دبیرخانه مشهد، بلوار وکیل آباد، بلوار هاشمیه، بین هاشمیه 20 و 22، حوزه هنری خراسان رضوی و یا ایمیل ruyesh.fd@gmail.com ارسال کنند.
جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش محملی برای شناخت قابلیت سینمای دینی در ابعاد ملی است تا بستری مناسب برای معرفی فیلم سازانی باشد که آثارشان مفهوم دین، اخلاق، امید، نجابت و سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج می کند.
این جشنواره عرصه ای برای پدید آوردن انگیزه و امید در فیلم سازان جوان و آینده سازان سینمای حرفه ای ایران است.
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار