نویسنده کتاب «دوست دار خمینی» گفت: زندگی پرماجرای آیت الله خزعلی الگویی تمام عیار برای نسل جوان است.
کد خبر: ۲۹۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 16 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، نویسنده کتاب «دوست‌دار خمینی» اظهار کرد: زندگی پرماجرای آیت‌الله‌خزعلی الگویی تمام عیار برای نسل جوان است که باید از آن کتاب‌ها و فیلم‌های زیادی ساخته شود.
علیرضا اشرفی نسب افزود: کتاب «دوستدار خمینی»، مجموعه خاطرات آیت الله خزعلی از دوران کودکی تا لحظه مرگ است که پرده‌های مختلفی از زندگی ایشان را تشریح می‌کند.
وی بیان کرد: دوران طلبگی، فعالیت‌های تبلیغی، چگونگی آشنایی با شهید نواب صفوی و امام راحل، دستگیری‌های متعدد، زندان و تبعید، شهادت فرزند، رفتار با خانواده و دوستان، فعالیت‌های علمی و واکنش و اعلام برائت از فرزند در فتنه 88 و ... بخش‌های مختلفی از زندگی آیت الله خزعلی است؛ که در این کتاب در مقابل مخاطب قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: اولین آشنایی من با آیت الله خزعلی به 12 سال قبل بازمی گردد که یک جوان 18 ساله بودم، ایشان در مسجد جامع شهرمان در مورد غدیر و علایقشان سخنرانی کردند و بعد از آن هم بنیاد غدیر را راه اندازی نمودند.
وی گفت: آیت الله خزعلی تاکید داشتند که باید عید غدیر توسط مردم مانند عید نوروز گرامی داشته شود و همان طور که مردم خود را برای آمدن عید نوروز آماده می‌کنند و آداب آن را به جا می آورند، در عید غدیر نیز باید این گونه رفتار نمایند چون غدیر، عید باعظمتی برای مسلمانان است.
این دانشجوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: زندگی این عالم ربانی از چند جهت برای من و فعالان فرهنگی الگوست، ایشان در هر موضوعی که وارد می شدند، برجسته بودند و با تلاش بی‌وقفه و به سرعت کار را به نتیجه می‌رساندند.
وی افزود: آیت الله خزعلی هم حافظ قرآن و هم حافظ نهج البلاغه بودند، حضور پررنگی در عرصه‌های اجتماعی داشتند و از سال 1330 و قبل از سخنرانی‌های آتشین امام راحل درباره انقلاب، فعالیت تبلیغی خود را در نقاط مختلف کشور گسترش داده بودند.
 
منبع: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار