دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت بر اینکه تفرقه‌اندازها مسلمان نیستند، تصریح کرد: فرقی نمی‌کند چه کسی که شیعه باشد و خط قرمز اهل سنت را عبور کند و چه سنی باشد و خط قرمز تشیع را عبور کند این مسلمان نیست .
کد خبر: ۲۹۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 16 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله محمدحسن اختری در همایش علمی امام علی (ع) که با محوریت وحدت در مسجد جامع شهر درگهان برگزار شد، اظهار کرد: امام علی (ع ) بهترین محور برای وحدت و جمع‌کردن امت اسلام در کنار یکدیگر است.

وی بابیان اینکه امام علی (ع) 25 سال برای از بین نرفتن وحدت امت اسلامی صبر کرد که این نمونه بارز وحدت اسلامی است ، خاطرنشان کرد: هرکسی عقیده و راهی دارد که هیچ‌کسی سعی در تغییر این عقیده‌ها نداشته و ندارد دشمنان می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند و جهل و دعوا را در بین مسلمانان راه بی اندازند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت بابیان اینکه برای رسیدن به وحدت و تحکیم بخشیدن به این مهم باید از سیره امام علی ( ع ) و دوری از تنازع بهره برد، تأکید کرد: با وحدت و بصیرتی که در مرزهای سنی نشین وجود دارد راه دشمن بسته  و نقشه‌های آن‌ها توسط مردم خنثی‌شده است .

آیت‌الله اختری ادامه داد: مؤمنان همگی باهم برادرند و مانند یک بدن هستند که از اعضای مختلف تشکیل‌شده‌اند و همگی باید به هم اتصال شوند .

وی با تأکید بر اینکه  تفرقه‌اندازها مسلمان نیستند، تصریح کرد : فرقی نمی‌کند چه کسی که شیعه باشد و خط قرمز اهل سنت را عبور کند و چه سنی باشد و خط قرمز تشیع را عبور کند این مسلمان نیست .

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت بابیان اینکه برخی مسائل باید برای مردم ، علما و اساتید دانشگاه‌ها روشن شود، گفت: یک میلیارد و هفت‌صد میلیون مسلمان در دنیا وجود دارد و حدود 56 کشور مسلمان با حدود 56 رئیس‌جمهور و پادشاه به‌عنوان مسلمان داریم که باید کارهای تفرقه‌انگیز و وحدت آن‌ها مشخص شود .

وی ادامه داد: جمعیت مستکبران زیاد نیست ولی آن‌ها پول، زور، سلاح  جایگاه و موقعیت دارند که با ما دشمن شده‌اند .

آیت‌الله اختری با اشاره به حمایت امام الحرمین از آل سعود، اضافه کرد: جاهلیت درگذشته به ماه‌های حرام احترام می‌گذاشتند و جنگ را در این ماه‌ها متوقف می‌کردند ولی حال کافران و مستکبرانی مانند آل سعود در ماه‌های حرام جنگ می‌کنند و از کشتن کودکان وزنان افتخار می‌کنند و بعضی از علما آن‌ها را حمایت می‌کنند.

وی بابیان اینکه وهابیت و تروریسم تکفیری در حال معرفی چهره خشن از اسلام هستند، اظهار کرد: اندیشه تکفیر اندیشه‌ای غیر اسلامی است و مبنای اسلامی ندارد و هدف آن‌ها بد جلو دادن چهره اسلام در جهان است .

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت بیان کرد: وظیفه علمای شیعه و سنی متوجه نمودن مردم به دشمنی‌های  و حادثه‌های داخل و خارج کشور است و رفتار و گفتار این مفتیان خلاف آموزه‌های اسلامی است و جهان باید بداند که اندیشه تکفیری، اندیشه اسلامی نیست و علمای اسلام باید در این زمینه روشنگری کنند.

آیت‌الله اختری وهابیت و بهاییت را ساخته‌وپرداخته انگلیس خبیث دانست و عنوان کرد: دولت جنایتکار انگلیس دو گروه وهابیت و بهاییت را در ایران و عربستان تأسیس کرد تا سیاست‌های مکارانه و شیطانی خود را در این کشورها علیه مسلمانان پیاده کند .

همچنین امام‌جمعه شهرستان قشم در این همایش به وحدت موجود میان علمای منطقه اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به فراگیر شدن انقلاب اسلامی در منطقه بیش از هرزمانی نیازمند وحدت هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوکار افزود: شیعه و سنی باید با حفظ ارزش‌ها و اعتقادات خود با تکیه‌بر اشتراکات فراوان موجود، زمینه تقویت وحدت را فراهم کنند.

امام‌جمعه شهرستان قشم اظهار کرد: دشمن که از  اسلام و انقلاب اسلامی ضربه خورده است به دنبال ترویج اسلام آمریکایی و تکفیری و نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوکار اضافه کرد: در این زمان علمای شیعه و سنی برای معرفی اسلام ناب محمدی به جهانیان و مقابله با اسلام آمریکایی و تکفیری باید با وحدت رویه با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد : استکبار برای مقابله با اسلام ، تروریسم تکفیری و گروهک‌هایی نظیر منافقین را به وجود آورده و با کمک‌های مالی و تسلیحاتی به آنان از این گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

امام‌جمعه شهرستان قشم به سخنان موهوم مفتی سعودی اشاره کرد و گفت: اسلام سعودی اسلام خشونت، قتل و تکفیر است حال‌آنکه اسلامی که ما بدان معتقد هستیم اسلامی مملو از رأفت و مهربانی و  حمایت از مظلوم و مستضعف است.

حجت‌الاسلام والمسلین جوکار ادامه داد: اگر امروزه می‌خواهیم در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت و موفقیت کشور باشیم باید یاری گر و حامی حاکم جامعه اسلامی باشیم و از ولی‌فقیه تبعیت کنیم.

وی اضافه کرد: به برکت نظام اسلامی و رهبری دانشمند و فرزانه در منطقه‌ای که در آن شاهد جنگ و آتش‌افروزی‌های مختلف هستیم جمهوری اسلامی از گزند دشمنان در امنیت کامل به سر می‌برد.

در ادامه شیخ محمدعلی امینی از علمای برجسته اهل سنت شهرستان نیز در این همایش با تأکید بر محوریت حضرت علی علیه‌السلام در وحدت امت اسلامی اضافه کرد: امام علی علیه‌السلام شخصیتی برجسته و دانشمندی فرزانه بود و میزان ارادت و محبت اهل سنت نسبت به ایشان کمتر از برادران تشیع نیست.

همچنین شیخ عیسی چهر افروز امام‌جمعه اهل سنت درگهان در همایش امام علی ع محور وحدت، وحدت را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: در جزیره قشم با حضور علمای برجسته و فهیم شاهد وحدت مثال‌زدنی میان مردم، مسئولین و علمای جزیره هستیم.

همایش "امام علی (ع) محور وحدت" با حضور علمای شیعه و سنی شب گذشته(25 شهریور) در شهر درگهان جزیره قشم برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار