مدیریت آموزش و پرورش بویراحمد بیان کرد
گستردگی آموزش و پرورش و کمبود امکانات و تجهیزات از یک طرف و سازماندهی نیروهای شاغل در آموزش و پرورش در روزهای قبل از شروع سال تحصیلی ، از طرف دیگر،مدیریتی بسیار کارآمد را می طلبد.
کد خبر: ۲۹۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 18 September 2016
کسانی که در آموزش و پرورش فعالیت دارند، به خوبی از مشکلات و کمبودها در حوزه آموزش و پرورش آشنا هستند. گستردگی آموزش و پرورش و کمبود امکانات و تجهیزات از یک طرف و سازماندهی نیروهای شاغل در آموزش و پرورش در روزهای قبل از شروع سال تحصیلی ، از طرف دیگر،مدیریتی بسیار کارآمد را می طلبد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،سید علی اکبر هاشمی ،مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در نشستی با خبرنگاران در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید،به تشریح مهمترین اقدامات حوزه ی مدیریتی خود پرداخت.
هاشمی درابتدای سخنان خود از نصب العین قرار دادن منویات رهبری در کارهای خود سخن گفت و افزود : مطمئن هستم اگر به رهنمودهای رهبری توجه داشته باشیم ، در روند اجرایی کارها به مشکلی برخورد نمی کنیم.
 
حمایت های خوب استاندار قابل تقدیر است/در انتخاب مدیران مدارس ضابطه مند بوده ایم/ برای اولین بار سازماندهی نیروها قبل از شروع مهر به پایان رسیده است/انتخاب درست راه چنین موفقیت های را بدنبال داشت 
هاشمی در ادامه به ارائه گزارشی از موفقیت ها و مشکلات آموزش و پرورش بویراحمد پرداخت و افزود: امسال تنها سالی است که آغاز سال تحصیلی بدون دغدغه ی نبود معلم در مدارس ،خواهد بود چرا که در سال های گذشته با سپری شدن حدود یک ماه از سال هنوز مدارسی وجود داشتند که معلم آن ها تعیین نشده بود.
تقدیر از حمایت های استاندار 
علی اکبر هاشمی یکی از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در آستانه آغاز سال تحصیلی را ، بدهکاری های مدارس به برخی دستگاه های خدمات رسان ،دانست و گفت: متاسفانه این بدهکاری از دولت گذشته انباشت شد و مسئولین مربوطه هم به امید اینکه دولت یکجا آن ها را پرداخت خواهد کرد، نگذاشتند مدیران مدارس ، این بدهکاری ها را پرداخت نمایند و وقتی در نشست شورای آموزش و پرورش این مشکل اعلام شد، استاندار محترم از ما دفاع کرد و قطع کردن انشعاب آب یا دیگر خدمات را کج سلیقگی دستگاه خدمات رسان دانست و اطمینان داد که اجازه چنین کاری را نخواهد داد.  
وی با اشاره به برگزاری سال تحصیلی جدید و لزوم آماده‌سازی مدارس برای تحصیل دانش‌آموزان تصریح کرد: مسئولان استان و به خصوص استاندار برای آموزش و پرورش اهمیت زیادی قائل هستند و با توجه به وضعیت نچندان جالب اعتبارات در استان،اعتبار خوبی را به آموزش و پرورش اختصاص دادند که جای تقدیر و تشکر از وی و دیگر مسئولان استانی وجود دارد.
هاشمی همچنین از حضور همیشگی و موثر استاندار در جلسات مربوط به آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.
 
 حمایت های خوب استاندار قابل تقدیر است/در انتخاب مدیران مدارس ضابطه مند بوده ایم/ برای اولین بار سازماندهی نیروها قبل از شروع مهر به پایان رسیده است/انتخاب درست راه چنین موفقیت های را بدنبال داشت
انتخاب مدیران را ضابطه مند کردیم
هاشمی در بخش دیگری از صحبت هایش، به موضوع انتخاب مدیران پرداخت و گفت: در انتخاب مدیران کمترین نقش را داشتم چرا که از همان اوایل شروع کارم در آموزش و پرورش بویراحمد با خودم عهد بستم که آموزش و پرورش را قانونمند کنم و مسائل و امور آموزش و پرورش را بر اساس راه کارهای قانونی پیگیری و به انجام برسانم.
هاشمی به موضوع انتخاب مدیران اشاره کرد و افزود: بر هیچ کس شیوه انتخاب مدیران مدارس و کادر اداری شاغل در آموزش و پرورش ، در سال های گذشته پوشیده نیست اما ما امسال با تشکیل کمیته هایی ، انتخاب مدیران را بر اساس شاخص های اعلامی در این کمیته ها قرار دادیم و در اینجا اعلام می کنم اگر در این خصوص مصداقی بر عدم رعایت قانون وجود دارد حاضرم پیگیری و در صورت ضایع شدن حقی از همکاری، در جهت احقاق حق وی تلاش کنم.
 
حمایت های خوب استاندار قابل تقدیر است/در انتخاب مدیران مدارس ضابطه مند بوده ایم/ برای اولین بار سازماندهی نیروها قبل از شروع مهر به پایان رسیده است/انتخاب درست راه چنین موفقیت های را بدنبال داشت 
وی دخالت مسائل سیاسی و قومی را هم در انتصابات به شدت رد کرد و گفت بسیار افتخار می کنم به همکاران فعالی که در آموزش و پرورش فعالیت می کنند و هیچ موقع به خود اجازه نمی دهم مدیری که توانایی هایش را به اثبات رسانده و نهایت تلاش را در بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی ، می نماید و شاخص های اعلامی را هم داراست به خاطر برخی مسائل حاشیه ای ، کنار گذاشته شود.
نماینده بویراحمد هیچ گونه دخالتی در کار ما نکرد
هاشمی در دامه سخنانش از غلام محمد زارعی هم تشکر کرد و گفت: برخی بر این اعتقاد بودند که طبق رسم معمول برخی سیاسیون، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در تعیین مدیران در آموزش و پرورش دخالت خواهد کرد اما در آموزش و پرورش اصلا چنین اتفاقی رخ نداد و آقای زارعی تاکنون هیچگونه تماس یا صحبتی در خصوص کارهای تخصصی مربوط به آموزش و پرورش نداشته است اما خوشبختانه با تمام جدیت سعی در رفع مشکلات موجود در حوزه ی مدیریت ما را داشته است و انصافا کمک های شایانی به ما در این زمینه نمود.
 
طرح های خلاقانه در یک سال اخیر با کسب رتبه برتر کشوری
هاشمی در بخشی از سخنان خود گفت:  ما راه را از اول خوب انتخاب کردیم و خوشبختانه موفقیت های چشمگیری هم داشته ایم که به نظر من ،رسیدن به چنین موفقیت هایی ، به دلیل انتخاب درست راه بوده است.
هاشمی به برخی طرح های ابتکاری یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: مهمترین طرح ابتکاری امسال ما "طرح ابتکاری مدیران ارزیاب "بود که توانستیم با عنوان این طرح، رتبه برتر کشوری را بدست آوریم و لوح آن را هم آموزش و پرورش بویراحمد دریافت کرد.
 
حمایت های خوب استاندار قابل تقدیر است/در انتخاب مدیران مدارس ضابطه مند بوده ایم/ برای اولین بار سازماندهی نیروها قبل از شروع مهر به پایان رسیده است/انتخاب درست راه چنین موفقیت های را بدنبال داشت 
 مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود:بر اساس این طرح، مدیران مدارس را به گروه‌های 10 نفره تقسیم می‌کردیم و این مدیران وظیفه داشتند یک نفر را به عنوان سرگروه انتخاب کرده و هفته‌ای یک بار این مدیران از مدارس سرکشی می‌کردند و ارزیابی دقیقی از وضعیت مدارس صورت می‌گرفت.
وی افزود: در نهایت مدیران برای این که کیفیت‌ها در مدارس بهبود یابد و برای اصلاح مشکلات برنامه‌ریزی و رایزنی لازم را انجام می‌دادند.
هاشمی یکی دیگر از طرح های حوزه ی مدیریت خود را طرح شاداب ساری مدارس دانست و گفت: در این طرح ما توانستیم با برنامه ریزی های خاص ،فضای شادی را به مدارس ببیرم و به بانشاط کردن محیط مدرسه کمک کنیم. 
 تقدیر از دولت تدبیر و امید/کار بزرگ مسئولان در پرداخت پاداش مناطق محروم
هاشمی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در استان گفت: انصافا مسئولان نسبت به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای داشته اند از جمله اجرای مرحله اول طرح رتبه بندی که در بهبود وضع معیشتی فرهنگیان نقش بسزایی داشت.
وی به موضوع پاداش مناطق محروم هم اشاره کرد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 35 میلیارد تومان به عنوان معوقات پاداش مناطق محروم پرداخت شد که رقم بسیار بزرگی است و جای تقدیر از مسئولان خصوصا مسئولان استانی است.
یک روز از کنگره ملی شهدا با مدیریت آموزش و پرورش
هاشمی در انتهای سخنانش به موضوع کنگره ملی شهدا اشاره کرد و گفت:ما در آغاز سال تحصیلی برنامه ریزی کرده ایم که از خانواده های شهدا درمراسم نواختن زنگ مدرسه حضور داشته باشند ضمن اینکه تدارک ویژه ای هم برای یک روز از کنگره ملی شهدا که با مدیریت آموزش و پرورش انجام می گیرد،دیده ایم.
این مسئول فرهنگی شهرستان بویراحمد افزود: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این روز در کنگره ملی شهدا 2 هزار دانش آموز این شهرستان در مراسم شرکت خواهند کرد.
نکته پایانی
موفقیت های آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بسیار خوش حال کننده بود و این موفقیت ها در چند جلد کتاب گردآوری شده است که می توان از آن ها به عنوان سند در آمار و ارقام استفاده لازم را برد.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
واقعا که...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار