نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ارگان‌های دولتی به جای ارتقا و افزایش سطح برنامه‌ها ، نیروهای خود را افزایش می‌دهند که این به‌خاطر پول مفت نفت است که به دست آنان می‌رسد.
کد خبر: ۲۹۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 19 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین نصراالله پژمانفر در دوره مقدماتی طرح ولایت بسیج رسانه، با بیان این مطلب که قانون برنامه توسعه از اسنادی است که ریل‌گذاری کشور را در رسیدن به افق برنامه‌ریزی شده انجام می‌دهد، اظهار کرد: آقای روحانی اعتقادی به برنامه داشتن ندارد درصورتی که امروز در جهان کشورهای بسیار کمی بدون برنامه اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تصویب شده که دولت باید قانون برنامه توسعه ارائه دهد و آقای روحانی هم به ظاهر تمکین کرده اما همان روند سابق را برای برنامه ندادن به مجلس پیش گرفته است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای تصویب بودجه باید براساس قانون برنامه توسعه عمل کرد، گفت: سال گذشته بخاطر عدم ارائه برنامه ششم از سوی دولت، مجبور شدیم قانون برنامه پنجم توسعه را تمدید کنیم و براساس آن بودجه 95را تصویب کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمدید برنامه پنجم یعنی افق بلندتری برای کشور درنظر نگرفته‌ایم و پیام رکود و توقف را در جامعه منعکس می‌کند.

پژمانفر با اشاره به اینکه طبیعی است که دولت‌ها دوست داشته باشند خودمختار عمل کنند و مجلس را بازوی خود بدانند، عنوان کرد: کار مجلس فقط تأمین نیازهای دولت نیست، بلکه وظایف دیگری مانند نظارت بر دولت را هم برعهده دارد که اساسا دولت‌ها نظارت بر خود را دوست ندارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت در هیچ بخشی برنامه ندارد، گفت: برای مثال دولت برای رفع کمبودهای مالی وزارت ورزش پیشنهاد داده تا این وزارتخانه از صدا و سیما حق پخش بگیرد که این نه تنها برنامه نیست بلکه خلاف قانون اساسی هم هست.

وی با بیان این مطلب که نگاه به فای مجازی باید فرهنگی باشد، اظهار کرد: در حال تلاش هستیم تا مباحث مربوط به فضای مجازی را زیر نظر کمیسیون فرهنگی مجلس بیاوریم که دولت با ای کار به شدت مخالف است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مهمترین سندی که دولت‌ها ارائه می‌کنند را لایحه بودجه دانست و عنوان کرد: در لایحه بودجه مشخص می‌شود دولت به چه چیزهایی اهمیت می‌دهد.

پژمانفر با بیان این مطب که بیش از 85درصد اعتبارات دولت صرف پرداخت حقوق و دستمزد در سازمان‌ها می‌شود، گفت: ارگان‌های دولتی به جای افزایش برنامه، افزایش نیرو می‌دهند که این امر بخاطر پول مفت نفت است که به دست دولت‌ها می‌رسد.

وی با اشاره به جذب نیرو در آموزش و پرورش، بیان کرد: هر معلم باید در هفته 24ساعت تدریس کند و وزارت آموزش و پرورش درحالی می‌گوید کمبود نیرو دارد ومی‌خواهد نیرو اسختدام کند که بسیاری از معلم‌ها بخشی از این ساعات را بیکار هستند، که اگر آموزش و پرورش بر همین نیروها به درستی مدیریت کند بخش مهمی از کمبود نیرویش حل می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که وقتی دولت درآمد نفتی ندارد باید به فکر اصلاح روش و کوچک کردن بدنه دولت و گسترش بخش خصوصی باشد، اظهار کرد: متأسفانه دولت برای کاهش درآمدهای نفتی می‌خواهد با دریافت مالیات و جریمه‌های راهنمایی رانندگی جبران کند، ولی اینکه بیایند و پای خود را بر گلویم مردم فشار بدهند و مالیات بگیرند هنر نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت‌ها باید به سمت نظارت بر بخش خصوصی و حمایت از آن بروند که متأسفانه به خاطر نگاه تنگ‌نظرانه آن‌ها، به رقابت با بخش خصوصی می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار