معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع ۱۲۰۰ برنامه در سطح سپاه اجرا می شود، گفت: ۷۰۰ برنامه به صورت مشترک و حدود ۵۰۰ برنامه خاص است.
کد خبر: ۲۹۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 20 September 2016
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع ۱۲۰۰ برنامه در سطح سپاه اجرا می شود، گفت: ۷۰۰ برنامه به صورت مشترک و حدود ۵۰۰ برنامه خاص است.
 
سرهنگ ناصر ندایعلی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس که بعدازظهر امروز ۲۹ شهریورماه در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، با تبریک دهه ولایت و گرامیداشت یاد ۲۳ هزار شهید دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم استان خوزستان که ادامه دهنده راه شهدا هستند، اظهار کرد: واقعه غدیر در ۸ شهرستان استان بازسازی می‌شود. این برنامه‌ها در شهرهای دزفول، بهبهان، دشت آزادگان، کارون، ملاثانی در حال برگزاری است. همچنین در خلال این برنامه گوشه‌هایی از رشادت های شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: دفاع مقدس به این دلیل مقدس است که ما آغاز کننده جنگ نبودیم و آنها جنگ را بر ما تحمیل کردند. در همه تاریخ پادشاهان و حکام امتیازاتی را به دشمنان خود دادند اما تنها در دفاع مقدس بود که هیچ امتیازی از سوی ما به دشمن داده نشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: اکنون در نتیجه دفاع مقدس ما می توانیم صنایع دفاعی خود را به کشورهای دوست صادر کنیم. بنابراین این ایام باید زنده نگاه داشته شود متاسفم از اینکه فرزندان ما در خوزستان نمی دانند شهید علم الهدی، شهید دقایقی، شهید بقایی، شهید سوداگر، شهید هاشمی چه کسانی هستند؛ تکلیف ما و شما این است که اجازه ندهیم دستاوردهای دفاع مقدس فراموش شود چراکه فرزندان ما باید به گذشته خود افتخار کنند.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع ۱۲۰۰ برنامه در سطح سپاه اجرا می شود، گفت: ۷۰۰ برنامه به صورت مشترک و حدود ۵۰۰ برنامه خاص است.

ندایعلی گفت: عناوین و برنامه های هفته دفاع مقدس شامل این است که در ۳۱ شهریورماه با عنوان «اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح» است که رژه نیروهای مسلح، تاثیر و نقش آن در حفظ کیان ایران اسلامی در سایه ولایت مداری است.

وی ادامه داد: در ۱ مهرماه نیز با عنوان «شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخرآفرینان» تجلیل از شهدا و ایثارگران و مدافعان حرم و خانواده های آنها، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از زنان در دفاع مقدس و تقدیر سربازان صورت می گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان افزود: در ۲ مهرماه با عنوان «معنویت، وحدت ملی، خانواده وسلامت» حضور در نماز جمعه، صیانت از حریم خانواده، توجه به سلامت روحی و جسمی با ورزش همگانی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در ۳ مهرماه با عنوان «دانش پژوهان، نخبگان، هنرمندان» به نقش جوانان در عرصه های فناوری، توجه به نقش هنرمندان و روحانیت در تعمیق فرهنگ دفاع مقدس پرداخته می‌شود. همچنین زنگ مقاومت در دو مدرسه شرق و غرب اهواز نواخته می شود.

ندایعلی افزود: در ۴ مهرماه با عنوان «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی، اصناف و آمادگی دفاعی» پرداختن به نقش اقتصاد مقاومتی با نگاه به کم کردن اثر تحریم های دشمن و توجه به پدافند غیرعامل صورت می گیرد.


وی گفت: در ۵ مهرماه با عنوان «پیشکسوتان، رزمندگان، عزت مداران» تبیین حماسه ثامن الائمه و بزرگداشت شکست حصر آبادان و تکریم از رزمندگان دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ۶ مهرماه با عنوان «بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی، استکبارستیزی» تبیین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری و... انجام می شود.

ندایعلی اضافه کرد: در ۷ مهرماه با عنوان «فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان، ولایت مداران» سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز، جهان آرا و مسئولان شهید است.

وی گفت: به این مناسبت در بوستان های شهرهای استان سکوهای مخصوصی تهیه شده که راویان به روایت دفاع مقدس می پردازند.

ندایعلی بیان کرد: همچنین ستاد شهدای مدافع حرم خوزستان تشکیل شده که یادواره آن در بهمن ماه برگزار می شود؛ در این راستا کمیته ای برای جمع آوری اسناد، سوابق و مدارک آنها تشکیل شده است. استان خوزستان دارای ۵۴ شهید مدافع حرم است.
 
 
رهیاب نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار