همزمان با عید سعید غدیرخم،
همزمان با عید سعید غدیرخم، واقعه بزرگ و تاریخی عید ولایت و اعلام جانشینی امام علی (ع) عصر سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در کنگاور بازسازی شد.
کد خبر: ۲۹۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 21 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، این مراسم برای نخستین بار از سال 90 در کنگاور شروع شد و با شناسایی نقاط ضعف و قوت این واقعه با حضور 200 نفر از هنرمندان و برگرفته از اسناد معتبر تاریخی و روایی اجرایی شد. 
در این مراسم به حج الوداع پیامبر (ص) و انجام اعمال حج و طواف خانه خدا و سخنرانی پیامبر در خصوص تقوا پرداخته شد. در بخش دیگر این نمایش، پیامبر اسلام (ص) در حج الوداع از سوی خداوند وحی دریافت کرد تا برای اکمال و اتمام نعمت خدا برای همه مسلمانان مولای متقیان امام علی (ع) را به جانشینی خود در محلی به نام غدیرخم معرفی کند. 
پیامبر اسلام بعد از قرائت خطبه غدیر و معرفی سلسله امامت و ولایت، دست حضرت علی (ع) را گرفت و فرمود:'من کنت مولاه فهذا علی مولاه …'.شناساندن سیره امامان معصوم (ع) با استفاده از آیات و روایات و بهره گیری از سبک، ذوق و سلیقه هنری، ایجاد پیوند ارزشی بین ولایت اهل بیت (س) و نسل های انقلاب اسلامی، کمک به درک بیشتر از معارف الهی و ارزش های معنوی و الهی و افزایش معرفت بسیجیان و حلقه های صالحین از واقعه غدیرخم از اهداف بازسازی این واقعه مهم تاریخی به شمار می رود که از سوی ناحیه بسیج سپاه کنگاور شهرداری، راه و شهرسازی و اداره اوقاف و امور خیریه کنگاور برگزار شد.
حدود هزار نفر از مردم کنگاور و روستاهای همجوار برای دیدن این نمایش در محل حاضر شدند و هنگام حضور کاروان ها با ذکر تکبیر و صلوات به نظاره بازسازی نمادین واقعه غدیر نشستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار