طرح توسعه مسجد جامع با عنوان شبستان غدیرخم با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران افتتاح شد.
کد خبر: ۲۹۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 21 September 2016
 ایرنا آیت الله سیداحمد خاتمی در بین نمازگزاران خرمشهر در مصلای شبستان غدیرخم با بیان اینکه مسجد جامع نماد مقاومت در کشور است، گفت: مسجد جامع معطر به حضور شهیدان همانند مسجد گوهرشاد و مسجد جمکران قداست دارد و وجب به وجب این مسجد خون پاک شهدا ریخته شده است.

وی اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس افتتاح این مسجد خیلی معنا دارد و اگر بخواهیم ارزش های انقلاب حفظ کنیم و انقلابی بمانیم باید نمادهای انقلاب را بزرگ کنیم و مسجد جامع از این نمادهاست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه هیچگاه خاطرات فتح خرمشهر یادم نمی رود، گفت: شور و نشاط رزمندگان اسلام در روز فتح خرمشهر به یادماندنی است و برای ماندگاری این روز باید برنامه های فرهنگی برای کاروان های راهیان نور و نسل جوان برپا شود.

وی بیان معارف غدیری در جامعه را ضروری دانست و در ادامه سخنانش با بیان اینکه حدیث غدیر شناسنامه است، گفت: حدیث غدیر، شفاعت، تبرک و معارف غدیر باید در این مسجد نورانی برای جامعه مطرح شود.

آیت الله خاتمی با تقدیر از مدیریت اجرای طرح توسعه مسجد جامع خرمشهر گفت: ساخت و توسعه مسجد جامع به مدت 2 سال قابل تقدیر و یک مدیریت جهادی است و امید است که همچنان کانون نور و معنویت برای زائران راهیان نور کل کشور باشد.

به گزارش ایرنا شبستان مصلای جدید مسجد جامع خرمشهر با متراژ یک هزار و 250 متر مربع و طبقه بالا مسجد که مختص و ویژه بانوان است، از متراژ 800 الی 900 متر برخوردار است.

این مصلای جدید دارای سیستم خنک کننده به نام «پکیج یونیت» است که به صورت دومنظوره عملیات گرمایشی و سرمایشی را انجام می دهد و قابلیت ایجاد هوای رفت و برگشت در کانال ها را دارد.

سیستم اعلام و اطفا حریق، 25 چشمه سرویس بهداشتی و 5 حمام مختص آقایان، سرویس بهداشتی مختص معلولان و 15 چشمه سرویس بهداشتی مختص بانوان از دیگر قابلیت های مصلای جدید مسجد جامع خرمشهر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار